داور پنالتی آبی ها مقابل سپاهان را ندید؟

منبع: ساعد نیوز

4

1402/6/2

08:20


ساعدنیوز: کارشناسان داوری به تحلیل قضاوت دیدار سپاهان و استقلال پرداخته اند.

داور پنالتی آبی ها مقابل سپاهان را ندید؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، تیم فوتبال سپاهان امشب در حساس‌ترین بازی هفته سوم لیگ برتر با نتیجه یک بر صفر استقلال را شکست داد. پس از این مسابقه کارشناسان داوری به تحلیل قضاوت کوپال ناظمی داور بازی پرداختند.

سلیمانی: پنالتی برای سپاهان درست بود

حیدر سلیمانی در گفت وگو با خبرنگنار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد قضاوت این بازی اظهار داشت: کوپال ناظمی یک بازی کاملاً سخت را قضاوت کرد که برخی به آن ال‌کلاسیکوی ایران می‌گویند این مسابقه در شرایط کاملاً سختی هم برگزار شد اما وی قضاوت خوبی داشت. در دقیقه 45 اعلام پنالتی به سود سپاهان درست بود زیرا ایمان سلیمی پس از پرواز خود هندبال کرد و به عمد لمس توپ داشت. در شرایطی که هیچ بازیکنی روی او تأثیر نگذاشت تا بگویم بازیکن دیگری روی او خطایی انجام داده و مدافع استقلال کنترل نداشت.

وی افزود: در دقیقه 83 نیمه دوم استقلالی‌ها اعتراض داشتند توپ به دست سیاوش یزدانی برخورد کرده است زاویه تلویزیونی به شکلی است که نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد اما در نگاه اول مشخص است ضربه مهرداد محمدی به بدن مدافع سپاهان برخورد کرد و تصمیم ناظمی برای ادامه بازی درست بود. اعتراض جواد نکونام هم در این صحنه بی‌مورد بود به همین دلیل داور کنار زمین آمد و سرمربی استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

کارشناس داوری خاطرنشان کرد: تصمیم ناظمی در صحنه اخراج فرشاد احمدزاده درست بود. در دقیقه 70 این بازیکن به دلیل بی‌پروایی کارت زرد گرفت و اخطار دوم نیز به دلیل اعتراض بود که داور تصمیم درستی گرفت اما احمدزاده در دقیقه 10 بازی نیز می‌توانست اخطار بگیرد زیرا در آن صحنه مهاجم استقلال در حمله بود اما فرشاد با کشیدن پیراهن او مانع حمله حریف شد. البته کاظمی در آن صحنه مدیریت کرد تا بازی‌اش خراب نشود. سایر کارت‌هایی هم که داور به دلیل اعتراض و خطا نشان داد درست بود. اخراج مربی استقلال در اواخر نیمه اول هم درست بود زیرا مربیان نباید از محوطه فنی خود خارج شوند.

میرزابیگی: یزدانی پنالتی نکرد

علی میرزابیگی دیگر کارشناس داوری هم در این خصوص اظهار داشت: در دقیقه 9 باید فرشاد احمدزاده به دلیل سلب حمله مؤثر استقلال با کشیدن پیراهن زبیر نیک‌نفس کارت زرد می‌گرفت که داور این کار را انجام نداد. ناظمی در دقیقه 20 هم باید خطای زکی‌پور روی صالح حردانی را اعلام می‌کرد که این کار را انجام نداد. در دقیقه 43 اخطار به رضا شکاری به دلیل اعتراض درست بود. در دقیقه 45 نیز به ایمان سلیمی به دلیل گرفتن بازیکن حریف و قطع حمله مؤثر به درستی اخطار داده شد.

وی افزود: اعلام پنالتی در دقیقه 45 به سود سپاهان به دلیل تمرکز خیلی خوب داور درست بود. البته این پنالتی یک نقطه داشت اگر ضربه رضا اسدی در ریباند گل نمی‌شد باید ناظمی پنالتی را تکرار می‌کرد زیرا پای حسینی قبل از ضربه جلوتر از خط بود.

کارشناس داوری عنوان کرد: داور باید در دقیقه 50 به دلیل لگد آرش رضاوند به کتف محمد دانشگر به بازیکن استقلال کارت زرد نشان می‌دهد. در دقیقه 83 نیز ادامه بازی درست بود زیرا حتی اگر توپ به دست سیاوش یزدانی برخورد کرده باشد نمی‌توانست خطای هند پنالتی را بگیرد ضمن اینکه دست مدافع سپاهان در حالت طبیعی بود. فرشاد احمدزاده نیز به دلیل اعتراض به درستی کارت زرد دوم را گرفت. کمک داوران و داور چهارم نیز در چند صحنه خیلی خوب عمل کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو