ارتقا سیستم عامل شیائومی در راه است | هوواوی عامل پیشرفت شیائومی

2

1402/6/2

10:18


ارتقا سیستم عامل شیائومی در راه است | هوواوی عامل پیشرفت شیائومی

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

برنامه آینده شیائومی صرفاً روی سخت‌افزار متمرکز نیست و غول چینی قصد دارد روی نرم‌افزار تمرکز کند. با توجه به همین موضوع، در گزارش جدیدی گفته شده پس از هواوی که سیستم‌عامل HarmonyOS خود را توسعه داده است، شیائومی نیز سیستم‌عامل خود را توسعه می‌دهد که با اندروید سازگاری دارد و دستگاه‌های مختلفی ازجمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و محصولات پوشیدنی می‌توانند به آن مجهز شوند.

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای موبایل جهان محسوب می‌شود. بااین‌حال طبق مقررات دولتی، سیستم‌عامل‌ها، استورهای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موجود در آن برای کاربران چینی با سایر کشورهای جهان تفاوت دارد و درنتیجه شرکت‌های چینی رابط کاربری متفاوتی نسبت به نسخه‌های جهانی خود ارائه کرده‌اند. اکنون نوبت به شیائومی رسیده است تا برنامه‌های خود در این زمینه را پیاده‌سازی کند.

شیائومی سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید خود را می‌سازد

براساس گزارش Digital Chat Station، شیائومی روی سیستم‌عامل اختصاصی خود کار می‌کند که با دستگاه‌هایی ازجمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و فناوری‌های پوشیدنی سازگاری دارد. نکته مهم اینکه سیستم‌عامل چینی‌ها به‌طور کامل با پروژه متن‌باز اندروید سازگار خواهد بود؛ بنابراین سیستم‌عامل ذکرشده می‌تواند حتی در وسایل نقلیه و محصولات دیگری نیز به‌کار گرفته شود.

شیائومی تنها سازنده گوشی چینی نیست که سیستم‌عامل اختصاصی خود را تولید می‌کند. هواوی نیز چند سال پیش HarmonyOS را منتشر کرد که در چین با استقبال خوبی روبه‌رو شد. اخیراً این شرکت از HarmonyOS 4 با ظاهری مدرن‌تر و قابلیت‌های شخصی‌سازی جدید رونمایی کرد.

به‌همین‌ترتیب، منابع ادعا کرده‌اند که شیائومی نیز ابتدا سیستم‌عامل خود را در چین راه‌اندازی خواهد کرد و هواوی اولین رقیب بزرگ آن خواهد بود.

هرچند توسعه این سیستم‌عامل می‌تواند پیشرفت بزرگی برای شیائومی باشد، اما غول فناوری چین باید با یک مشکل بزرگ دست‌وپنجه نرم کند؛ گوگل درحال‌حاضر اندروید را برای گوشی‌های شیائومی ارائه می‌کند و هرچند سیستم‌عامل غول موتور جستجو کاملاً متن‌باز است، اما بدون خدمات گوگل عملاً بی‌فایده است و این شرکت سرویس‌های خود را در دسترس سیستم‌عامل‌های رقیب قرار نمی‌دهد. هرچند این موضوع برای کاربران چینی احتمالاً اهمیت زیادی نداشته باشد، اما در سطح بین‌المللی، مصرف‌کنندگان معمولاً از گوشی‌های اندرویدی که بدون سرویس‌های گوگل ارائه می‌شوند، استقبال نخواهند کرد. باید دید که شیائومی برای این مشکل بزرگ چه راه‌حلی دارد./دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو