بهترین گوشی‌های موبایل مناسب عکاسی در بازار ایران

منبع: تکراتو

6

1402/5/1

11:55


کدام گوشی موبایل بهترین دوربین را در اختیار دارد؟ در این مطلب سعی داریم تا بهترین گوشی‌های موبایل مناسب برای عکاسی را که در بازار ایران موجود هستند را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی‌های موبایل مناسب عکاسی در بازار ایران

کدام گوشی موبایل بهترین دوربین را در اختیار دارد؟ در این مطلب سعی داریم تا بهترین گوشی‌های موبایل مناسب برای عکاسی را که در بازار ایران موجود هستند را به شما معرفی کنیم.

پیشرفت روزافزون فناوری‌ دوربین‌ها و لنزها در گوشی‌های موبایل هوشمند، باعث شده تا حتی بتوان با استفاده از این گجت‌ها به عکاسی یا فیلمبرداری حرفه‌ای روی آورد. کیفیت بالا در کنار لنزهای متنوع که کارایی‌های گوناگونی ارائه می‌دهند، گاه ابزارها و امکاناتی بیش از یک دوربین عکاسی معمول را در اختیارمان قرار می‌دهد.

وقتی صحبت از بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند می‌شود، بحث قیمت گوشی هم مطرح است چرا که در حال حاضر بهترین گوشی‌های موبایلی که دارای قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین دوربین‌های عکاسی یا فیلمبرداری هستند، می‌توانند جیب شما را حسابی تحت فشار قرار دهند. در برند‌های مختلف، قیمت گوشی شیائومی یا قیمت گوشی سامسونگ در بحث بهترین گوشی‌های موبایلی که دوربین‌هایی قابل اتکا برای عکاسی دارند، نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

با این حال ما در این مطلب سعی داریم تا به شما بهترین گزینه‌های ممکن را معرفی کرده که می‌توانید مستقیما از فروشگاه معتبر گوشی‌شاپ، آنها را یا به صورت نقد یا شرایط ویژه و فوق‌العاده راحت اقساطی تهیه کنید.

گوشی موبایل اپل آیفون 13 پرو

وقتی بحث از کیفیت دوربین، چه برای عکاسی یا چه فیلمبرداری در گوشی‌های موبایل می‌شود، یکی از اولین نام‌هایی که به ذهن هر کسی می‌رسد، گوشی‌های موبایل آیفون است. با اینکه سری گوشی‌های موبایل آیفون 14 مدت‌هاست عرضه شده، اما به خاطر مشکلات عدیده ریجستری، همچنان بازار گوشی‌ موبایل آیفون 13 داغ است و از طرفی، در بحث دوربین تفاوت چشمگیری هم با یکدیگر ندارند.

در مدل پرو آیفون 13، ما شاهد یک ماژول سه گانه دوربین در پشت بدنه هستیم که متشکل از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی عریض ۲۶ میلی‌متری با دیافراگم f/1.5 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار، لنز تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی ۷۷ میلی‌متری با توان زوم اپتیکال ۳ برابری و مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی ۱۳ میلی‌متری و ۱۲۰ درجه با فوکوس خودکار هستیم. در نمای روبه‌رو هم ما یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی سلفی داریم که به جرات یکی از خوش‌کیفیت‌ترین دوربین‌های سلفی دنیا برای ثبت تصاویری خیره‌کننده است.

دوربین‌های این گوشی موبایل نه فقط در شرایط نوری مناسب می‌توانند بهترین و البته طبیعی‌ترین عکس‌ها را برای شما ثبت کنند، بلکه در شرایط نور کم یا شب هم گوشی موبایل آیفون 13 پرو به خوبی می‌درخشد. در کنار این‌ها، قابلیت فیلمبرداری تا وضوح 4K@60fps، حالت سینمایی، ثبت عمق رنگ ۱۰ بیتی HDR و قابلیت ProRes، پکیجی کامل از دوربین‌هایی که برای عکاسی و فیلمبرداری حتی تا سطح حرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بهترین دوربین

گوشی موبایل اپل آیفون 12 پرو مکس

اگر به دنبال یک گوشی آیفون پرقدرت، بزرگ و با وقار هستید که دوربین‌های خیره‌کننده در اختیار دارد و نسبت به آیفون‌های 13 و 14 ارزان‌تر باشد، می‌توانید یک راست به سراغ آیفون 12 پرو مکس بروید. با اینکه دو نسل از این گوشی موبایل گذشته، اما اپل همیشه ثابت کرده که گوشی‌های قدیمی‌ آن، دیر پیر می‌شوند و همچنان آیفون 12 پرو مکس با امکاناتی که در اختیار دارد، با بسیاری از گوشی‌های اندرویدی روز رقابت می‌کند.

آیفون 12 پرو مکس یک پرچمدار پرقدرت است که در پشت بدنه خود از یک ماژول سه گانه دوربین پشتیبانی می‌کند. ما سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض، تله‌فوتو با زوم ۲.۵ برابری اپتیکال و فوق‌عریض ۱۲۰ درجه‌ای را داریم که نه تنها چیزی از بسیاری از گوشی‌های اندرویدی روز کم‌ ندارند، بلکه حتی پا به پای کیفیت آیفون 13 پرو مکس می‌تواند پیش برود و در هر شرایط نوری، عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای به شما تحویل دهد. همچنین دوربین سلفی این گوشی هم ۱۲ مگاپیکسلی عریض است که در کنار سنسور SL 3D تشخیص عمق و بایومتریک، می‌تواند عکس‌های سلفی تمیز، پرجزئیات و حتی با قابلیت پرتره بسیار باکیفیت‌تر از سایر گوشی‌های موبایل برای شما ثبت کند.

پس اگر به دنبال یک آیفون ارزان‌تر از گوشی‌های نسل جدید هستید، خانواده آیفون‌های 12 را به خصوص دو مدل پرو و پرو مکس از دست ندهید.

گوشی موبایل گلکسی S23 اولترا سامسونگ

وقتی به اکوسیستم اندروید می‌رسیم و به دنبال بهترین گوشی موبایل با دوربین‌هایی فوق‌العاده برای عکاسی و فیلمبرداری هستیم، گوشی موبایل پرچمدار و هیولای گلکسی S23 اولترا سامسونگ می‌تواند نظر شما را جلب کند.

بسیاری گلکسی S23 اولترا سامسونگ را بهترین و قدرتمندترین گوشی موبایل بازار از هر لحاظی می‌شناسند. در بحث دوربین، این ابرپرچمدار ۶.۸ اینچی دارای یک ماژول چهارگانه دوربین است که لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی ۲۴ میلی‌متری عریض آن با دیافراگم f/1.7 و مجهز به فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال، به شکل خیره‌کننده‌ای خودنمایی می‌کند. اما وجود لنز پریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با توانایی زوم اپتیکال ۱۰ برابری، شما را با توانایی و کیفیت بالای خود حیرت‌زده می‌کند. دو دوربین ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو و فوق‌عریض دیگر هم چیزی از دو دوربین گفته شده کم‌ ندارند و پکیجی که سامسونگ تحویل شما می‌دهد، امکانات دیوانه‌وار و حرفه‌ای را برای عکاسی در هر شرایطی، دور یا نزدیک و روز یا شب در اختیار شما قرار می‌دهد.

گلکسی S23 اولترا سامسونگ همچنین به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض سلفی هم مجهز است که از فناوری‌های HDR و HDR10+ هم بهره می‌برد و جزو یکی از بهترین دوربین‌های سلفی دنیا محسوب می‌شود. فرقی ندارد در چه شرایط نوری قرار دارید یا از چه سوژه‌ای می‌خواهید عکاسی کنید، دوربین‌های گلکسی S23 الترا، به خصوص لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی، می‌توانند تصاویری پهناور و غرق در جزئیات و رنگ‌های قابل لمس به شما ارائه دهند.

گوشی موبایل گلکسی S22 اولترا سامسونگ

در حالی که شاید قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S23 الترا سر به فلک کشیده باشد و با بودجه شما خیلی سازگار نباشد، اما جای نگرانی نیست. گوشی موبایل گلکسی S22 اولترا سامسونگ به عنوان ابرپرچمدار نسل گذشته این برند، چیزی از نسل جدید خود کم ندارد و با اختلافی نه چندان فاحش، یک گزینه فوق‌العاده با دوربین‌هایی خیره‌کننده برای عکاسی و فیلمبرداری محسوب می‌شود.

گلکسی S22 اولترا سامسونگ بر خلاف نسخه نسل جدید‌ش، یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی به جای ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد که باز هم یک دوربین عریض با توانایی ثبت تصاویری بسیار بزرگ و پرجزئیات محسوب می‌شود. لنز ۲۳ میلی‌متری این دوربین دارای دیافراگم f/1.8 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار لیزری است. در کنار این لنز، ما دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی ۲۳۰ میلی‌متری را می‌بینیم که توانایی زوم ۱۰ برابری اپتیکال آن، قابلیتی چشمگیر حساب می‌شود که در نسخه جدیدتر هم به همین شکل شاهدش هستیم. لنزهای تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با توان زوم ۳ برابری اپتیکال و ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض هم پابه‌پای دو لنز دیگر، ماژول چهارگانه‌ای از بهترین‌ها را دور هم جمع کرده است.

کیفیت عکاسی با گوشی موبایل گلکسی S22 اولترا کم‌ترین اختلاف را با گوشی گلکسی S23 اولترا دارد، چرا که سامسونگ در همین گوشی گلکسی S22 اولترا توانسته خروجی خارق‌العاده و قابل اتکایی را ارائه دهد. چه در روز روشن و زیر آفتاب باشیم و چه در شب و کم‌ترین نور، گلکسی S22 اولترا می‌تواند لحظاتی عالی را با کیفیتی چشم‌نواز برای شما ثبت کند.

ناگفته نماند که این گوشی نسل گذشته سامسونگ در بخش دوربین سلفی به یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی عریض و پرتوان مجهز است که می‌تواند تصاویر سلفی پرجزئیات، باکیفیت و عالی را برای شما به ثبت برساند.

بهترین دوربین

گوشی موبایل گلکسی S23 پلاس سامسونگ

اگر کمی‌ بخواهیم از پرچمداران ویژه و پریمیوم سری اولترا سامسونگ فاصله بگیریم، به گوشی خوش دست و عالی گلکسی S23 پلاس می‌رسیم که نسخه‌ای بهتر از گلکسی S23 معمولی به نظر می‌رسد. البته که دو گوشی گلکسی S23 و S23 پلاس هیچ تفاوتی جز در سایز بزرگ‌تر صفحه نمایش و حجم باتری نسخه پلاس دیده نمی‌شود.

این گوشی موبایل سامسونگ هم به دوربین‌هایی مجهز است که می‌توان برای عکاسی تا سطح حرفه‌ای روی آن‌ها حساب باز کرد. ماژول سه گانه دوربین‌های پشت شامل یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی عریض ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم f/1.8 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار می‌شود و در کنار آن، یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال و بدون افت کیفیت ۳ برابری و دوربین فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری ۱۲۰ درجه با قابلیت پشتیبانی از HDR دیده می‌شود. این لنزها هیچ‌کدام بی‌کیفیت نیستند و لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، وظیفه‌ خود را به عنوان دوربین یک گوشی پرچمدار چه در شرایط نوری ثابت و چه نور کم یا حتی شب به خوبی انجام می‌دهد.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ۲۶ میلی‌متری سلفی هم از دیگر نقاط قوت گلکسی S23 پلاس سامسونگ محسوب می‌شود که می‌تواند تصاویر سلفی به شدت با کیفیت، واضح و شفافی را با حفظ توناژ رنگی پوست مخاطب به ثبت برساند.

اگر به دنبال یک پرچمدار اندرویدی، آن هم در خانواده گوشی‌های محبوب سامسونگ هستید که از قیمت‌گذاری بهتری نسبت به نسخه‌های اولترا برخوردار باشد، گوشی موبایل گلکسی S23 پلاس می‌تواند راه‌گشای شما باشد.

گوشی موبایل شیائومی 12T پرو

اما حالا نوبت به برند شیائومی می‌رسد. جایی که ردیف ردیف گوشی‌های هوشمند باکیفیت،‌ به خصوص از لحاظ دوربین برای علاقه‌مندان به عکاسی یا فیلمبرداری وجود دارد. گوشی موبایل شیائومی 12T پرو در پشت بدنه خود به یک ماژول سه گانه متصل است که دوربین اصلی آن، میزبان یک لنز ۲۰۰ مگاپیکسلی عریض مجهز به لرزشگیر اپتیکال فوق‌العاده غول‌پیکر است که می‌تواند تصاویر حجیم و به شدت پرجزئیات و باکیفیتی را درهر شرایط نوری در اختیارتان قرار دهد. شاید بتوان بسیار بیشتر از دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، روی دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی حساب کرد که توانایی ثبت تصاویر نسبتا باکیفیت و فوق‌عریض را در اختیار دارد.

در کنار این موارد، شیائومی 12T پرو به یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی سلفی با توانایی HDR مجهز است که شاید به پای گوشی‌های قبلی این لیست نرسد، اما کیفیت بالایی دارد.

اما به نظر ما، یک نقطه قوتی که به شدت برای افرادی که به دنبال عکاسی با گوشی‌های هوشمند باید مهم باشد، بحث باتری است و شیائومی از این لحاظ خیال‌تان را راحت کرده. علاوه بر اینکه باتری ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند دوام بالایی داشته باشد، اما باز کردن دوربین‌های گوشی موبایل‌تان می‌تواند انرژی زیادی را طلب کند و اینجاست که شارژر ۱۲۰ واتی شیائومی 12 پرو می‌تواند شما را پس از یک دور عکاسی ممتد و چند ساعته، نجات دهد و تنها در عرض ۱۵ دقیقه، گوشی موبایل شیائومی 12T پرو را صفر تا صد شارژ کند.

گوشی موبایل شیائومی 12 پرو

پرچمدار نسل دوازدهم گوشی‌های موبایل شیائومی یکی از انتخاب‌های فوق‌العاده بازار محسوب می‌شود که از دوربین‌هایی با کیفیت و توانایی ثبت تصاویر مختلف در هر شرایطی برخوردار است. شیائومی 12 پرو دارای یک ماژول سه گانه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در پشت بدنه است که لنز اصلی آن، با وجود دیافراگم f/1.9 و لرزشگیر اپتیکال، می‌تواند تصاویر خیره‌کننده‌ای را در شرایط نوری گوناگون به ثبت برساند. وجود دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با توان زوم دو برابری اپتیکال هم از دیگر مزیت‌های این گوشی پرچمدار شیائومی محسوب می‌شود و به شما امکان عکاسی حرفه‌ای از فواصل مختلف با زوم روی سوژه‌های حساس را می‌دهد.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شیائومی 12 پرو هم یکی دیگر از نقاط قوت گوشی محسوب می‌شود که می‌تواند تصاویر سلفی واضح و با جزئیات بالا از صورت و سوژه‌های گوناگون را به ثبت برساند.

طبق معمول، مزیت بزرگ وجود باتری حجیم ۵ هزار میلی‌آمپر ساعتی که توان شارژ ۱۲۰ وات را در اختیار دارد، این پرچمدار را به یک محصول پرسرعت تبدیل کرده و فقط کافی است تا گوشی موبایل‌تان را از صفر در شارژ بزنید تا ۱۵ دقیقه بعد با علامت ۱۰۰ درصد شده شارژ باتری روبه‌رو شوید.

در انتها لازم به ذکر است که شما می‌توانید تمام گوشی‌های معرفی شده در کنار سایر مدل‌های روز از برندهای گوناگون مانند سامسونگ، اپل، شیائومی و سایرین را از فروشگاه گوشی‌شاپ با بهترین قیمت و شرایط متنوع پرداخت اقساطی که بسیار آسان و سریع در دسترس قرار می‌گیرد، خریداری کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو