مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس ؛ رقابت دوربین های جذاب

مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس ؛ رقابت دوربین های جذاب


منبع: تکراتو

5

1401/10/21

11:32


امروزه دوربین به یکی از معیارهای اصلی کاربران جهت خرید گوشی هوشمند تبدیل شده است. در ادامه به مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس می‌پردازیم و مشخصات احتمالی دوربین گلکسی S23 اولترا را در کنار مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس قرار می‌دهیم.

مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس ؛ رقابت دوربین های جذاب

امروزه دوربین به یکی از معیارهای اصلی کاربران جهت خرید گوشی هوشمند تبدیل شده است. در ادامه به مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس می‌پردازیم و مشخصات احتمالی دوربین گلکسی S23 اولترا را در کنار مشخصات دوربین آیفون 14 پرو مکس قرار می‌دهیم.

چند ماه پیش شاهد عرضه نسل جدید پرچمدارهای آیفون بودیم که از سیستم‌تصویربرداری بسیار قدرتمندی پشتیبانی می‌کردند. گفتنی است که دوربین آیفون 14 پرو مکس با بازخوردهای مثبتی از سوی کاربران و منتقدان همراه بود و در حال‌حاضر به عنوان یکی از قدرتمندترین دوربین‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از رقبای اصلی و قدیمی اسمارت‌فون‌های آیفون، گوشی‌های سری S سامسونگ هستند. باتوجه به این‌که زمان زیادی تا معرفی پرچمدار جدید غول  کره‌ای باقی نمانده، اخبار گوناگونی درباره مشخصات و امکانات مختلف آن در فضای مجازی منتشر شده است. گفته می‌شود که گلکسی S23 Ultra از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی بهره می‌برد.

اکنون قصد داریم به مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین بپردازیم و ببینیم که آیا سامسونگ می‌تواند یکی از بهترین دوربین‌های موجود در بازار را با محصول جدید خود شکست دهد. همچنین باید این نکته را به خاطر بسپارید که هنوز اس 23 اولترا به صورت رسمی معرفی نشده است و جهت مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا باید به اطلاعات فاش شده درباره پرچمدار موردانتظار سامسونگ متکی باشیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه دوربین آیفون 14 پرو مکس با پیکسل 7 پرو

مقایسه دوربین آیفون 14 با پیکسل 7

مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین

پیش از این‌که به مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس بپردازیم، بدنیست به بعضی از اطلاعات فاش شده درباره S23 Ultra اشاره‌ای داشته باشیم. حدود دو ماه قبل، گزارش‌هایی درباره تغییر در زنجیره تامین‌کنندگان قطعات گوشی‌های سامسونگ منتشر شد. باید گفت که چنین تغییری می‌تواند به معنی ارتقا سخت‌افزار لنز‌های موجود در پنل پشتی اس 23 باشد.

مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس

مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین

اگرچه احتمال می‌رود که همچنان از سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی در سیستم تصویربرداری این محصول استفاده شود. علاوه‌براین، بسیاری از منابع خبری به استفاده از یک سنسور 200 مگاپیکسلی در پنل پشتی اس 23 اولترا اشاره می‌کنند. احتمال می‌رود که سامسونگ برای دوربین اصلی قدرتمندترین مدل پرچمدار جدید خود، از یک نسخه منحصربه‌فرد جدیدترین سنسور ISOCELL سامسونگ استفاده کند. به صورت خلاصه می‌توان گفت که در Galaxy S23 Ultra با دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی، سنسورهای دوگانه تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 10 و 3 برابری و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی سروکار داریم.

در تئوری، عملکرد سیستم تصویربرداری اس 23 اولترا بی‌نظیر است، اما موضوع اصلی درباره مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس این است که گوشی جدید غول تکنولوژی کره‌ای هنوز عرضه نشده و احتمال می‌رود که رونمایی از آن، در ماه فوریه 2023 انجام شود. به همین دلیل افرادی که اکنون قصد دارند یک اسمارت‌فون جدید تهیه کنند، احتمالا به جای صبر کردن تا فرا رسیدن زمان عرضه S23، ترجیح می‌دهند که پرچمدار جدید آیفون را خریداری کنند که یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازارهای جهانی است.

اگر برگه مشخصات را به عنوان ملاک اصلی خود جهت مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا انتخاب کنیم، پرچمدار سامسونگ قادر است به راحتی آیفون 14 پرو مکس را مغلوب کند. در اولین نگاه به تعداد پیکسل‌های دوربین هر دو محصول، متوجه می‌شوید که تعداد پیکسل‌های دوربین اس 23 اولترا بیش از چهار برابر iPhone 14 Pro Max است.

کمپانی اپل در پرچمدارهای قبلی خود از دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد؛ درحالی‌که گوشی‌های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز هستند. اگرچه تعداد پیکسل‌های دوربین آیفون 14 پرو مکس از بسیاری از رقبای خود کم‌تر است، اما عملکرد آن در سناریوهای مختلف ستودنی است؛ برای مثال تصاویر ProRAW iPhone 14 Pro Max بسیار شگفت‌انگیز هستند.

مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین

اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا تعداد پیکسل‌ها در مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس اهمیت زیادی دارد؟ اگرچه تعداد پیکسل‌ها در مشخص کردن کیفیت عکس‌ها اهمیت زیادی دارد اما نمی‌توان گفت که کیفیت عکس تنها به تعداد پیکسل‌ها مرتبط است. می‌توانید با گلکسی اس 22 اولترا عکاسی کنید و سپس جزییات عکس‌ها را در Google Photos بررسی کنید. در این شرایط متوجه می‌شوید که نهایتا یک عکس 12 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار گرفته است. البته می‌توانید با تغییر تنظیمات یک عکس کامل 108 مگاپیکسلی ثبت کنید.

دوربین گوشی‌های هوشمند سامسونگ به صورت خودکار از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها (Pixel Binning) استفاده می‌کنند. در این‌ قابلیت، 9 پیکسلی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند، ترکیب می‌شوند و در آخر یک پیکسل را تشکیل می‌دهند. این قابلیت باعث می‌شود که دوربین 108 مگاپیکسلی، یک عکس 12 مگاپیکسلی را ثبت کند. هرچند که با تغییر تنظیمات می‌توان عکس‌های 108 مگاپیکسلی ثبت کرد.

هوش‌مصنوعی تمام داده‌ها را از سنسور دریافت می‌کند و تلاش می‌کند که یک تصویر باکیفیت را ثبت کند که به فضای زیادی برای ذخیره‌سازی احتیاج نداشته باشد. در مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس می‌بینیم که پرچمدار کمپانی اپل نیز از قابلیت Pixel Binning بهره می‌برد و کاربران با تغییر تنطیمات دوربین می‌توانند عکس‌های 48 مگاپیکسلی ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

بررسی دوربین شیائومی 12 تی پرو ؛ پیش‌نمایشی از دوربین گلکسی S23 اولترا

بهترین گوشی از نظر دوربین در بازار ایران

مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو از نظر پردازش تصویر و فیلم‌برداری

یکی از نکات اصلی که در مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس به چشم می‌خورد، توانایی هوش مصنوعی و پردازنده سیگنال تصاویر (ISP) در پردازش داده‌های سنسور جهت ارائه بهترین نتیجه ممکن است. باتوجه به تست‌های انجام شده، می‌توان گفت که در این بخش کمپانی‌های اپل و گوگل از سایر رقبای خود عملکرد بهتری دارند و سامسونگ نیز با اختلاف اندکی در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. به هرحال غول تکنولوژی کره‌ای در این زمینه برای به چالش کشیدن گوشی‌های Pixel 7 Pro و آیفون 14 پرو مکس، باید عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر فیلم‌برداری

مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر فیلم‌برداری

همان‌طور که در ابتدای مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو اشاره کردیم، دوربین پرچمدار جدید سامسونگ نسبت به سال گذشته ارتقا چشمگیری خواهد داشت و احتمال می‌رود که استفاده از سنسور 200 مگاپیکسلی راه‌حل مناسبی جهت شکست دیگر رقبا باشد. دوربین 200 مگاپیکسلی اصلی قادر است اطلاعات قابل توجهی را از سوژه خود ثبت کند و در نهایت، داده‌های بیشتری را جهت پردازش در اختیار هوش‌‌مصنوعی و ISP قرار دهد. در نتیجه می‌توانیم شاهد تصاویری با جزییات بالا، داینامیک رنج فوق‌العاده و کیفیت رنگ‌ عالی باشیم.

ذر ادامه مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا خالی از لطف نیست که اشاره‌ای به شایعه‌های منتشر شده درباره استفاده از قابلیت ترکیب پیکسل‌ها در گلکسی اس 23 اولترا داشته باشیم. این‌گونه که به نظر می‌رسد پرچمدار موردانتظار سامسونگ از فناوری Pixel Binning جهت ارائه عکس‌های 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد. در حال‌حاضر معیار اکثر گوشی‌های اندروید و iOS، ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی است، اما در صورتی که شایعات حقیقت داشته باشند گلکسی S23 اولترا با ارائه عکس‌های 50 مگاپیکسلی استاندارد دوربینن اسمارت‌فون‌ها را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

پیش از این گفتیم که کیفیت عکس تنها به تعداد پیکسل‌ها مربوط نمی‌شود و این موضوع به وضوح در آیفون 14 پرو مکس با دوربین 48 مگاپیکسلی قابل مشاهده است. علاوه بر آیفون 14 پرو، پیکسل 7 پرو نیز با دوربین 50 مگاپیکسلی خود می‌تواند مثال خوبی برای این موضوع باشد.

در ادامه مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا نوبت به بخش فیلم‌برداری می‌رسد. در صورتی که با دنیای گوشی‌های هوشمند جدید آشنا باشید، می‌دانید که طی سال‌های گذشته پرچمدارهای آیفون از نظر فیلم‌برداری به عنوان بهترین اسمارت‌فون‌های موجود در بازار شناخته می‌شدند. اگرچه گوشی‌های سری S گلکسی جهت فیلم‌برداری امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و کیفیت فیلم‌های ظبط شده نیز عالی هستند، اما در این بخش گوشی‌های آیفون بسیار قدرتمندتر از اسمارت‌فون‌های سامسونگ ظاهر می‌شوند؛ برای مثال می‌توان به مقایسه کیفیت فیلم‌های Galaxy S22 و iPhone 14 پرداخت که طی آن، برتری آیفون به وضوح قابل مشاهده است. حتی در صورت مقایسه اس 22 با نسل قبلی پرچمدارهای آیفون یعنی iPhone 13، همچنان S22 قادر به شکست رقیب آمریکایی خود نخواهد بود.

مقایسه دوربین گلکسی S23 Ultra با آیفون 14 پرو از نظر بزرگ‌نمایی

در مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر بزرگ‌نمایی دوربین، پرچمدار سامسونگ قدرتمند ظاهر می‌شود و علاوه بر شکست آیفون 14 پرو مکس، از دیگر رقیب خود یعنی پیکسل 7 پرو نیز عملکرد بهتری دارد. هر دو رقیب اس 23 اولترا از زوم هوشمند 2 برابر پشتیبانی می‌کنند که باعث می‌شود هنگام بزرگ‌نمایی شاهد کاهش کیفیت نباشیم.

مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس

با این‌حال دوربین گلکسی اس 22 برای عکاسی از سوژه‌های دوردست بسیار مناسب‌تر است. گفتنی است که پیکسل 7 پرو زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 30 برابری Super Res را به کاربران خود ارائه می‌دهد؛ درحالی که iPhone 14 pro به سنسور تله‌فوتو با زوم 3 برابر مجهز است و حداکثر از زوم دیجیتال 15 برابر پشتیبانی می‌کند. در این میان Galaxy S22 اولترا با پشتیبانی از زوم فضایی 100 برابر، قادر است به راحتی سایر رقیبان خود را در این بخش شکست دهد. اگرچه هنور نمی‌توان گفت که بزرگ‌نمایی در دوربین اس 23 اولترا به چه صورت است، اما حداقل انتظاری که داریم این است که مشابه قابلیت زوم گلکسی اس 22 اولترا باشد.

بدنیست به ادعای برخی از منابع خبری اشاره کنیم که ادعا می‌کنند پرچمدار بعدی سامسونگ با بهبودهای سخت‌افزاری همراه خواهد بود. این‌گونه که به نظر می‌رسد برای کاهش تابش بیش‌از‌حد نور از پوشش‌ لنز بهتری استفاده می‌شود. باتوجه به این موضوع که سامسونگ در بخش بزرگ‌نمایی دوربین با اختلاف فاحشی از سایر اسمارت‌فون‌ها برتر است، انتظار می‌رود که این در آینده نیز این برتری چشمگیر همچنان ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین سلفی

مقایسه دوربین فوق‌عریض آیفون 14 پرو مکس با گلکسی اس 23 اولترا

اکنون نوبت به مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر عملکرد دوربین فوق‌عریض می‌رسد. شایعات حاکی از آن هستند که در این بخش گلکسی اس 23 اولترا هیچ نوآوری نخواهد داشت و همچنان به سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی مجهز است.

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا از نظر دوربین

مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا از نظر دوربین

گفتنی‌است که کیفیت تصاویر ثبت شده با سنسور اولتراواید سامسونگ با آیفون 14 پرو مکس و پیکسل 6 پرو برابر است؛ اما تجربه نشان می‌دهد که دوربین Ultra Wide سامسونگ قادر نیست در تمام سناریوها نتایج مطلوبی را به ثبت برساند. برای مثال در شرایطی که تابش نور کم است و نوردهی مناسب نیست، جزییات کم‌تری در عکس‌ها مشاهده می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که سامسونگ برای مغلوب نشدن در مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا از نظر سنسور فوق‌عریض، باید پردازش پیکسل‌ها در این بخش بهبود دهد.

همچنین خالی از لطف نیست به این موضوع اشاره کنیم که اگر سامسونگ از ترکیب سنسورها در اس 23 اولترا استفاده کند، با یک سیستم تصویربرداری قدرتمند مواجه می‌شویم. این قابلیت باعث می‌شود سنسورهایی که در پنل پشتی قرار دارند، باهم برای ثبت یک عکس واضح و باکیفیت وارد عمل شوند.

مقایسه دوربین سلفی اس 23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

درحالی که در مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین شاهد عملکرد عالی سنسورهای موجود در پنل پشتی S23 Ultra بودیم، اوضاع در پنل جلو چندان خوب به نظر نمی‌رسد. اخیرا چند افشا‌گر ادعا کردند که سامسونگ برای دوربین سلفی اس 23 اولترا از یک سنسور 10 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

باید این موضوع را خاطر نشان کنیم که S22 Ultra از دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کرد و کاهش تعداد پیکسل‌ها در دوربین جلو پرچمدار موردانتظار سامسونگ می‌تواند بسیاری از طرفداران این گوشی هوشمند را دل‌سرد کند. البته این امکان وجود دارد که غول تکنولوژی کره‌ای از یک سنسور جدید استفاده کند که قادر است رنگ پوست و برخی از جزییات دیگر را بهتر از گذشته به نمایش بگذارد.

در آخر باید گفت که برنده مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین سلفی، پرچمدار کمپانی اپل است و سامسونگ برای شکست رقبای سرسخت خود، باید دوربین جلو گلکسی اس 23 اولترا را بهبود دهد.

مقایسه گلکسی اس 23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس از نظر دوربین سلفی

تا این لحظه در مقایسه آیفون 14 پرو مکس با گلکسی S23 اولترا مشخص شد که سامسونگ برای کسب عنوان بهترین دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند باید بهبودهای زیادی را در اس 23 اولترا اعمال کند و پرچمدار سال گذشته این کمپانی قادر به کسب این جایگاه نیست؛ البته نباید فکر کنید که اس 22 اولترا برای عکاسی مناسب نیست. در واقع این اسمارت‌فون عکس‌های خیره کننده‌ای را ثبت می‌کند اما در صورتی که ملاک اصلی شما برای خرید یک گوشی هوشمند سیستم تصویربرداری آن باشد، پرچمدار سامسونگ برای شما بهترین گزینه نخواهد بود.

با این‌حال گلکسی S23 اولترا با پشتیبانی از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، تراشه جدید، طراحی خیره کننده، قلم S Pen و… باعث دل‌گرمی طرفداران گوشی‌های هوشمند سری S سامسونگ می‌شود.

سوالات متداول

گلکسی اس 23 اولترا در چه تاریخی رونمایی می‌شود؟

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، سری گلکسی اس 23 در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن) رونمایی می‌شوند. البته، کمپانی سامسونگ این تاریخ را تایید نکرده است.

آیا دوربین گلکسی S23 اولترا بهتر از دوربین آیفون 14 پرو مکس خواهد بود؟

با توجه به شایعاتی که منتشر شده می‌توان گفت که این‌طور نیست؛ مگراینکه سامسونگ سخت‌افزارهای متفاوت و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری جدیدی را در گوشی جدید خود قرار دهد تا بتواند با قابلیت‌های دوربین آیفون 14 پرو مکس رقابت کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: tomsguide

نظر شما درباره مقایسه گلکسی S23 اولترا با آیفون 14 پرو مکس چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو