جزئیات جدیدی از سیستم‌عامل شیائومی MiOS فاش شد

منبع: تکراتو

3

1402/6/2

11:30


شاید برایتان جالب باشد که شیائومی قصد دارد سیستم‌عامل اختصاصی خود را داشته باشد. از این رو این شرکت در حال توسعه سیستم‌عامل شیائومی MiOS است.

جزئیات جدیدی از سیستم‌عامل شیائومی MiOS فاش شد

شاید برایتان جالب باشد که شیائومی قصد دارد سیستم‌عامل اختصاصی خود را داشته باشد. از این رو این شرکت در حال توسعه سیستم‌عامل شیائومی MiOS است.

هواوی باوجود اینکه در لیست سه تولیدکننده برتر گوشی‌های هوشمند قرار داشت، توسط آمریکا تحریم و روزبه‌روز اوضاع این شرکت بدتر شد. اما غول مخابراتی جهان بیکار ننشست و با معرفی سیستم‌عامل اختصاصی خود به‌نام “Harmony OS” سعی کرد دوباره به بازار برگردد که تا حدودی موفق هم شد. حال شیائومی که هم‌اکنون رتبه سوم فروش گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد، با تقلید از همتای چینی خود تصمیم گرفته است که سیستم‌عامل اختصاصی خود را توسعه دهد. براین اساس، جزئیات جدیدی از سیستم‌عامل شیائومی MiOS بدست رسیده که در ادامه مطلب مطالعه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش پشتیبانی نرم‌افزاری گوشی‌های شیائومی ؛ 4 آپدیت عمده نرم‌افزاری و 5 سال پشتیبانی امنیتی!

سیستم‌عامل شیائومی MiOS در دست توسعه است

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند در جهان به‌شمار می‌رود. جمعیت زیاد این کشور، اقتصاد رو‌به‌رشد و علاقه به فناوری از دلایل اصلی این امر است. بااین‌حال، چین از یک جنبه مهم از سایر نقاط جهان جداست. با توجه به مقررات دولتی، سیستم‌عامل‌ها، فروشگاه‌های اپلیکیشن و برنامه‌های موجود در آن فروشگاه‌ها با سایر کشورها متفاوت است. درنتیجه، برای شرکت‌ها معمول است که رابط کاربری متفاوتی را در نسخه‌های جهانی خود ارائه دهند.

بر اساس گزارش Digital Chat Station، شیائومی درحال کار بر روی ایجاد سیستم‌عامل اختصاصی خود است که با طیف وسیعی از دستگاه‌ها مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی سازگار باشد. نکته مهم این است که این سیستم‌عامل جدید به‌طور کامل با پروژه متن‌باز اندروید سازگار خواهد بود. این نشان می‌دهد که سیستم‌عامل مذکور می‌تواند فراتر از تلفن‌های هوشمند گسترش یابد و حتی ممکن است در وسایل نقلیه و سایر محصولات نیز استفاده شود.

سیستم‌عامل شیائومی MiOS در دست توسعه است

بااین‌حال شیائومی تنها برند تولیدکننده گوشی چینی نیست که سیستم‌عامل خود را تولید می‌کند. هواوی چند سال پیش HarmonyOS را منتشر کرد و این سیستم‌عامل در چین واقعاً خوب عمل می‌کند. گمان می‌رود که شیائومی ابتدا سیستم‌عامل خود را در چین منتشر کند و هواوی بزرگترین رقیب این شرکت خواهد بود. ساختن سیستم‌عامل اختصاصی برای شیائومی کار بزرگی است؛ زیرا به این معنیست که آنها مجبور نخواهند بود به گوگل اعتماد کنند. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد که باید با آن دست‌وپنجه نرم کرد.

گوگل درحال‌حاضر سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند شیائومی ارائه می‌کند. اگرچه اندروید یک سیستم‌عامل متن باز است، اما بدون خدمات گوگل عملاً بی‌فایده است و غول فناوری آمریکایی این سرویس‌ها را برای سیستم‌عامل‌های رقیب ارائه نمی‌کند. این مسئله در چین مهم نیست، اما در سطح جهانی، مردم معمولاً به گوشی‌های اندرویدی بدون خدمات گوگل واکنش خوبی نشان نمی‌دهند.

اگر چنین مشکلی بین شیائومی و گوگل به وجود بیاید، می‌تواند سهم بازار شیائومی را به‌شدت تحت تأثیر قرار دهد. بااین‌حال، مدیران شیائومی حتماً این موضوع را درنظر گرفته و بر این اساس آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه سیستم‌عامل سفارشی شیائومی می‌تواند باعث شود که MIUI 15 آینده به MiOS تغییر نام دهد. بااین‌حال، اطلاعات دقیقی از این موضوع در دست نیست. هنوز مشخص نیست که سیستم‌عامل خودساخته شیائومی چه زمانی ارائه خواهد شد. بااین‌حال، این شرکت گفته است که متعهد به توسعه سیستم‌عامل جدید است که با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها سازگار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم‌عامل شیائومی MiOS چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو