شاهکار پزشکان ایرانی برای چهارمین بار در جهان؛ جراحی موفقیت آمیز پیوند سر در ایران+عکس

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/2

12:56


ساعد نیوز: برای اولین بار در ایران و چهارمین بار در جهان، جراحی موفقیت آمیز پیوند سر به همت پزشکان ایرانی‌ انجام شد.

شاهکار پزشکان ایرانی برای چهارمین بار در جهان؛ جراحی موفقیت آمیز پیوند سر در ایران+عکس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میترا حسامی مقدم، متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: در عمل بی سابقه‌ای در ایران و کم سابقه در جهان، در بیست و پنجم مرداد امسال به سرپرستی دکتر سام زراعتیان نژاد دوانی، سرپرست بخش جراحی قلب دانشگاه علوم پزشکی ایران و واحد فناوری و پیوند اعضاء، بیمار 28 ساله با قطع کامل عروق گردن و نای به صورت بی سابقه ای برای اولین بار در کشور با حضور دکتر زراعتیان نژاد، دکتر حسامی مقدم، دکتر طیبی، دکتر تیزمغز، دکتر یزدی و با دستور مستقیم ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران استاد محترم جناب آقای دکتر پازوکی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این عمل کم نظیر بدون استفاده از پمپ قلبی و عروقی و فقط با استفاده از شانت‌های نگهدارنده (تولید بومی) انجام شد. این نشانه دیگری از برکات شجره طیبه انقلاب اسلامی در توانمندی پزشکان و بیمارستان ها پس از انقلاب بوده که موید حدیث شریف مداد العلما افضل من دما الشهدا است.

قابل ذکر است که وزیر بهداشت نیز در بازدید ماه گذشته خود از بیمارستان فیروزآبادی تاکید بسیار بر پیشرفت این بیمارستان در ارائه خدمات به بیماران کرد.

لازم به ذکر است این جراحی در دنیا فقط سه بار به صورت موفقیت آمیز انجام شده که بیمار پس از به هوش آمدن تکلم نداشته است؛ اما باعث افتخار است که در ایران برای اولین بار این عمل انجام شده و بیمار پس از به هوش آمدن در سلامت کامل همراه با تکلم است. این یعنی علم دانشمند ایرانی بالاتر از همه کشورهای دنیا قرار دارد.

شاهکار پزشکان ایرانی برای چهارمین بار در جهان؛ جراحی موفقیت آمیز پیوند سر در ایران+عکس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو