معرفی فیلم ستون ۱۴ ؛ یک فیلم اجتماعی که شما را به فکر فرو می برد!

معرفی فیلم ستون ۱۴ ؛ یک فیلم اجتماعی که شما را به فکر فرو می برد!


منبع: پلازا

4

1402/6/3

21:30


معرفی فیلم ستون ۱۴ ؛ یک فیلم اجتماعی که شما را به فکر فرو می برد!

فیلم ستون ۱۴ یکی از آثار تازه اکران شده سینمای ایران است که پس از انتشار موفق شد توجه‌ها را به خود دارد و بازیگران جذابی در آن حضور دارند. با معرفی فیلم سینمایی ستون 14 همراه ما باشید.

ساخت آثار در ژانر اجتماعی عملی مرسوم در میان سینمایی‌های ایران است و مخاطبان نیز به تماشای این آثار واکنش‌های مثبت نشان می‌دهند. اصولا تولید آثاری که درباره این موضوع هستند، می‌تواند به حل مسائل و مشکلات جامعه کمک کند و تاثیری سازنده داشته باشد.

فیلم ستون ۱۴ به کارگردانی و نویسندگی امیرحسین همتی ساخته شد. تهییه‌کنندگی این اثر برعهده علیرضا قاسم‌خان بود و برخی ساخت آن را براساس الهام گرفتن از سریال معروف‌ کره‌ای بازی مرکب می‌دانند که البته شباهت‌های ظاهری چندانی بین این دو اثر نخواهید دید و صرفا یک الهام است. همچنین فیلم مناسب رده سنی بالای 15 سال تولید شد و بازیگرانی همچون روزبه حصاری و میترا حجار در آن حضور دارند. در ادامه این مقاله پلازا با معرفی فیلم ستون ۱۴ همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم ستون ۱۴

ژانر فیلم سینمایی ستون 14

ژانر فیلم سینمایی ستون 14 اجتماعی و دلهره‌آور است. این اثر در سال 1400 ساخته شد و پس از دو سال در تاریخ 18 مرداد 1402 بر روی پرده سینما رفت. مدت زمان فیلم ستون ۱۴ نیز 95 دقیقه اعلام شده است.

داستان فیلم ستون ۱۴

داستان فیلم ستون ۱۴

در این بخش با خلاصه فیلم ستون 14 همراه شما هستیم. داستان این فیلم حول محور دو خواهر و برادر به نام‌های ساناز و یاشار است. آنها گذشته مربوط به خود را دارند و بسیار ثروتمند هستند به طوری که از داشتن زیاد و وقتی تحت فشارهای روانی می‌ترسند، بازی می‌کنند. اما این بازی یک بازی معمولی نیست، آنها با شرط بستن بر سر جان آدم‌ها بازی می‌کنند. این بار قرعه به نام فردی به نام جلال می‌افتد که قربانی بازی آنها شود و فاجعه‌ای رخ می‌دهد…

برای درک بهتر داستان، خلاصه‌ای که سازندگان از آن ارائه داده‌اند را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

بچه‌ ها شوخی شوخی به قورباغه ها سنگ می‌ زدند و قورباغه ها جدی جدی می‌ مردند. ساناز و یاشار وقتی می‌ ترسند، بازی می‌ کنند…

بازیگران فیلم ستون ۱۴

در این قسمت به سراغ بازیگران این فیلم می‌رویم و بیوگرافی کوتاهی نیز از هنرپیشه‌های اصلی خواهیم داشت. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین فیلم های ایرانی از نگاه مردم و منتقدان به این مطلب مراجعه کنید.

میترا حجار

بازیگران فیلم ستون ۱۴

میترا حجار هنرپیشه زن ایرانی متولد 14 بهمن 1355 است. او فعالیت هنری خود را در عرصه بازیگری از سال 1376 با فیلم غریبانه شروع کرد و نقش کوتاه پروین را در آن داشت. سپس خیلی سریع این هنرپیشه را در سینما در آثار کارگردانان بزرگی همچون مسعود کیمیایی و بهرام بیضایی دیدیم. خانم حجار برای فیلم  متولد ماه مهر و ایفای نقش مهتاب در آن برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد. او مدتی را در فرانسه به اجرای تئاتر پرداخت و سپس برای تحصیل به آمریکا رفت. این هنرپیشه همچنین برای فیلم خداحافظی طولانی نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

از آثار شاخص خانم حجار باید به فیلم‌های فریاد، اعتراض، سگ کشی، شب‌های تهران، قارچ سمی، صورتی، نارنجی پوش، خط ویژه، آتش‌بس ۲، اعترافات ذهن خطرناک من، نیلگون و بی مادر اشاره کنیم. او از سال 1380 در تلویزیون با سریال پلیس جوان و نقش نیلوفر آغاز کرد. از دیگر آثار تلویزیونی او باید به باغ بلور، سرزمین کهن، از یادها رفته و بر سر دوراهی اشاره کنیم. خانم حجار در سریال جزیره شبکه نمایش خانگی نیز حضور داشت‌.

روزبه حصاری

هنرپیشه های فیلم سینمایی ستون 14

روزبه حصاری هنرپیشه مرد ایرانی در 12 بهمن سال 1366 متولد شد. او بازیگری را از سال 1389 با تئاتر بالاخره این زندگی مال کیه شروع کرد و در سال 1392 با فیلم امروز جلوی دوربین رفت. اما سریال شبکه نمایش خانگی یادآوری که سپس از شبکه آی فیلم پخش شد، باعث شد تا مخاطبان او را بشناسند. این بازیگر سپس بعد از 4 سال عدم حضور در تلویزیون، در سال 1397 و 1398 دو سریال دیگر بازی کرد و در نهایت باری دیگر نام او با فصل سوم بچه مهندس بر زبان‌ها افتاد. روزبه حصاری در سریال افرا نقش یک محیط بان درستکار را بازی کرد و کاندید جایزه حافظ بهترین بازیگر مرد درام شد. از دیگر آثار این هنرپیشه به فیلم‌های امروز، ماهور، شوماه، سریال‌های تاریکی شب، روشنایی روز، سلام آقای مدیر و آهوی من مارال اشاره می‌کنیم. او از بازیگران اصلی فیلم ستون ۱۴ است.

میلاد رحیمی

مدت زمان فیلم ستون ۱۴

میلاد رحیمی بازیگر ایرانی فعالیت بازیگری خود را از سال 1386 و سریال آماده باش شروع کرد. او سپس در سال 1393 رسما وارد تلویزیون شد و حاصل تلاش‌هایش سریال‌ گاهی به پشت سر نگاه کن بود که در آن به خوبی دیده شد و نقش پررنگی داشت. از جمله آثار دیگر آقای رحیمی فیلم‌های هجوم، ماهی و گربه، و اینک بهشت، آماده باش و راه رفتن روی ریل هستند. او تا کنون با بازیگران بزرگی همکاری داشته است.

مهسا باقری

دانلود فیلم ستون ۱۴

مهسا باقری بازیگر زن ایرانی متولد 8 آذر ماه سال 1368 است و بازیگری را از سال 1390 با تئاتر شروع کرد. خانم باقری در سال 1393 با سریال گاهی به پشت سر نگاه کن جلوی دوربین رفت و نقش کوتاهی در آن ایفا کرد. او در سال 1396 با فیلم لاتاری به سینما راه پیدا کرد. خانم باقری به فعالیت مدلینگ نیز مشغول است و از آثار شاخص او باید به سریال‌های علی‌البدل، آسپرین، آخر خط، سیاوش و فیلم دینامیت اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های فیلم سینمایی ستون 14 عبارتند از:

  • علی میلانی
  • داریوش فرهنگ
  • و…

نقد فیلم سینمایی ستون 14

امیرحسین همتی اولین تجربه کارگردانی جدی خود را در فیلم ستون 14 دارد. او در این اثر به سراغ ایده‌ای می‌رود که شاید آنقدر مخاطب پسند نباشد. فیلم دو بازیگر شاخص دارد و بر پایه 4 بازیگر می‌گردد. ایده اصلی آن نیز از سریال بازی مرکب و درونمایه آن گرفته شده است. طی تحقیقات، بسیاری از کاربران به روند آن معترض بودند و نمرات فیلم ستون 14 چندان بالا نبود. برخی نیز جذابیت این اثر را صرفا به دلیل بازیگران خوبش دانستند.

اما چیزی که باید ذکر کنیم این است که کارگردان به سراغ ایده نابی رفته و قصد دارد حقیقتی که در بطن اجتماع وجود دارد را به رخ مخاطب بکشاند و به او شوک وارد کند. اگرچه ستون 14 از لحاظ ساختار و فنی ضعف‌هایی داشت، اما به دلیل دورنمایه خود ارزشمند است. توصیه می‌کنیم که اگر برای سرگرمی یا برعکس برای دیدن آثار بسیار قوی به سینما می‌روید، ستون ۱۴ را انتخاب نکنید اما اگر دوست دارید نگاه و موضوعی نو را تماشا کنید، این اثر یک انتخاب شایسته برای شما خواهد بود.

کلام آخر

بررسی فیلم سینمایی ستون 14

با معرفی و بررسی فیلم سینمایی ستون 14 همراه شما بودیم و سعی کردیم اطلاعات کاملی از آن به شما بدهیم‌ تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری برای تماشا داشته باشید. آیا تریلر فیلم سینمایی ستون 14 را تماشا کرده‌اید؟ نظر شما درباره آن چیست؟ همچنین برای دانلود فیلم ستون ۱۴ باید تا بعد از زمان اکران سینمایی آن صبر کنید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو