بیوگرافی لیلا اوتادی؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

بیوگرافی لیلا اوتادی؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او


منبع: روزانه

4

1402/6/4

09:52


لیلا اوتادی یکی از بازیگران خوش چهره و جذاب سینمای ایران است که بسیاری از مخاطبان چهره وی را با اسکارلت جوهانسون مقایسه می‌کنند، اما این بازیگر تنها به چهره خلاصه نمی‌شود و طی این سال‌ها ما بازی‌های درخشانی را از وی دیده‌ایم؛ برای همین ما امروز در سایت روزانه قصد داریم به زندگی شخصی […]

بیوگرافی لیلا اوتادی؛ اطلاعات جالب درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

لیلا اوتادی یکی از بازیگران خوش چهره و جذاب سینمای ایران است که بسیاری از مخاطبان چهره وی را با اسکارلت جوهانسون مقایسه می‌کنند، اما این بازیگر تنها به چهره خلاصه نمی‌شود و طی این سال‌ها ما بازی‌های درخشانی را از وی دیده‌ایم؛ برای همین ما امروز در سایت روزانه قصد داریم به زندگی شخصی و هنری وی پرداخته و همچنین بهترین فیلم‌هایش را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس تا آخر همراه ما باشید.

بیوگرافی لیلا اوتادی

بیوگرافی

لیلا اوتادی در 14 مرداد سال 1362 در تهران متولد شد. او در یک خانواده تورک زبان به دنیا آمده و خود لیلا اوتادی درباره خانواده‌اش گفته: سه خواهر و یک برادر دارم و اصالتا تُرک قشقایی هستم.

علاقه به بازیگری و ورود به سینما

خانم لیلا اوتادی درباره نحوه ورودش به سینما گفته است: از کودکی به بازیگری علاقمند بودم حتی سال 1369 در 7 سالگی شرایطی فراهم شد تا در فیلم «کیمیا» آقای درویش بازی کنم اما بخاطر مخالفت پدرم این اتفاق نیفتاد. هر چند كه در زمینه معماری داخلی تحصیلاتم را ادامه دادم، اما به دلیل همان علاقه وارد حیطه تئاتر شدم و تئاتر کمکی برای ورودم به عرصه سینما شد.

کشف استعداد بازیگری

اوتادی در خصوص کشف استعداد بازیگری در خود گفت: حدود پنج یا شش سالم بود که جلوی آینه می‌ایستادم و بازی می‌کردم؛ و از همان زمان دوست داشتم بازیگر شوم.

مطلب مشابه: بیوگرافی و بهترین فیلم های حامد بهداد؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

اولین بازی جلوی دوربین

اولین بازی جلوی دوربین

لیلا اوتادی در سال 1381 وقتی 19 ساله بود از تئاتر برای بازی در فیلم سینمایی «چشمان سیاه» به کارگردانی ایرج قادری انتخاب شد تا اولین تجربه خود را بدست آورد. او سپس در سال 1383 با سریال «مهر و ماه» وارد قاب تلویزیون شد.

رسیدن به شهرت با تلویزیون

رسیدن به شهرت با تلویزیون

در سال 1385 با سریال «آخرین گناه» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و در کنار چهره‌هایی چون حمیدرضا پگاه، مینا لاکانی و آتیلا پسیانی بسیار دیده شد.

لیلا اوتادی گران‌ قیمت‌ترین بازیگر زن ایران؟!

لیلا اوتادی گران‌ قیمت‌ترین بازیگر زن ایران؟!

در سال 1389 باشگاه خبرنگاران صدا و سیما وی را با دریافت 75 میلیون تومان برای 25 روز بازی در فیلم «پیتزا مخلوط» گرانقیمت ترین بازیگر زن ایران معرفی کرد. اما خانم بازیگر چند روز بعد آن را تکذیب کرد و گفت؛ به نظرم این حرف‌ها شایعات اینترنتی است که تنها از جانب دشمن شکل می‌ گیرد!

بازیگری سخت و حساس است!

لیلا اوتادی گفته است: بازیگری فرصتی است برای تجربه شرایط و زندگی‌هایی که ممکن است در حالت‌های عادی زندگی قادر به تجربه آنها نباشیم. مطمئنا بازیگری حرفه حساس و خاصی است که مورد توجه و قضاوت عموم مردم قرار می‌‌گیرد، ولی برای من بخش مهم شغلم این است که زندگی‌‌های مختلفی را می‌‌توانم تجربه و احساس کنم.

جنجال ایفای نقش ندا آقاسلطان

در آبان 1389، خبر بازی اوتادی در فیلم پایان‌نامه در نقش ندا آقاسلطان در برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مستقل و دولتی ایران منتشر شد. ساعتی پس از انتشار ساخت این فیلم، اعتراض مخالفان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و بالاترین آغاز شد. صفحه مخالفان اوتادی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک تنها در کمتر از هفت ساعت به 3000 عضو رسید و همچنین گروهی با نام موج آزادی وبگاه او را برای مدتی هک کرد.

در نهایت، اعلام خبر بازی لیلا اوتادی در نقش ندا آقاسلطان توسط روابط عمومی پایان‌نامه تکذیب شد. همچنین اوتادی در واکنش گفت «دلم می‌خواهد بدانم چه کسی این دشمنی را روا داشته تا با طرح این‌گونه خبر مردم را نسبت به من هیستریک و عصبی نماید.

مطلب مشابه: بیوگرافی مهتاب کرامتی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های بازیگر خانم

زندگی شخصی

زندگی شخصی

لیلا اوتادی یکی دیگر از بازیگران خوش‌چهره و جذاب ایرانی است که تا به کنون با کسی ازدواج  نکرده است.

آیا قصد ازدواج دارید؟

لیلا اوتادی گفته است: ازدواج یعنی خودم و طرف مقابلم خوشبخت شویم. هر وقت شعور و توانایی این مسئله را داشتم، باید ازدواج کنم. صرفا عاشق زندگی کردنم.

ماشین مورد علاقه

ماشین مورد علاقه

من اصولا ماشین شاسی بلند دوست دارم، قبلا هم یک لندکروز سفید داشتم، دوستانم می‌‌گفتند آمبولانس گرفتی لیلا…؟ بعد به من برخورد و به خودم می‌‌گفتم واقعا به من نمی‌‌آید، فروختمش یک ماشین کوچک ‌تر گرفتم، اما رانندگی با آن اصلا به من لذت نمی‌داد، دیگه مجبور شدم اونم بفروشم و دوباره لندکروز مشکی گرفتم.

تفریح

سفر تقریبا بهترین تفریح من است، آشنایی با فرهنگ و جوامع مختلف برایم همیشه جذاب است، سفر به کشورها و جزایری که کمتر در موردش می‌دانیم را بیشتر از همه دوست دارم.

عکاسی

عکاسی را از زمان دانشگاه به این دلیل که رشته‌ام معماری بود، انجام می‌دادم و به هر سفری که می‌رفتم دوربین را هم همراه خودم می‌بردم. در چند سفر آخرم به این فکر افتادم که برای کودکان بی‌سرپرست کاری انجام بدهم، این موضوع دلیل اصلی برگزاری نمایشگاه عکسم شد.

مطلب مشابه: بیوگرافی هنگامه قاضیانی؛ همه چیز درباره زندگی شخصی و بهترین فیلم های او

راه اندازی خط تولید عطر

راه اندازی خط تولید عطر

خانم لیلا اوتادی در سال 1395 اعلام کرد پیشنهاد همکاری کمپانی (تمپتیشن) تولید کننده عطر در فرانسه برای خط تولید عطری بنام وی برای طرفدارانشان را پذیرفته است.

رژیم غذایی

صبحانه برای من مهم‌ترین و عده غذایی است، برای ناهار هفته‌‌ای دو یا سه بار برنج مصرف می‌‌کنم و برای شام سالاد یا سبزیجات پخته شده یا مقدار کمی گوشت سفید آب‌پز استفاده می‌‌کنم، آبمیوه تازه جزء جدایی‌ ناپذیر برنامه‌های من است.

عمل زیبایی

لیلا اوتادی در این باره گفته است: خدا را شکر، تجربه هیچ عمل زیبایی را تا به امروز نداشته‌‌ام. برخلاف حرف‌هایی که شنیده‌‌ام که من چندین و چند عمل جراحی را تجربه کرده‌‌ام اما از همین جا می‌گویم که این موضوع به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

کتاب شعر

خانم لیلا اوتادی از سال 1379 وقتی 17 ساله بود شروع به سرودن شعر کرد، ایشان زمستان 1393 نخستین مجموعه شعری خود به نام «در بهشتی که کلاغی نیست مترسک هم نیست» را به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد که این کتاب 76 صفحه و 35 قطعه شعر سپید دارد.

جشنواره فجر، مافیاست

من تاکنون در هیچ یک از مراسمات جشنواره فیلم فجر در این همه سال شرکت نکرده‌ام، چون فکر می‌کنم در آنجا هم مافیا وجود دارد. هرچند ممکن است این اظهارنظر من سبب شود برای همیشه به من جایزه ندهند اما برایم مهم نیست.

کتاب‌های مورد علاقه لیلا اوتادی

در حقیقت دو تا موضوعی که بیشتر کتاب درباره‌شان می‌خوانم یکی کتاب‌های روانشناسی است و دیگری کتب تاریخ می‌باشد.

مطلب مشابه: بیوگرافی پانته آ بهرام؛ از زندگی شخصی و حواشی تا لیست بهترین فیلم های بازیگر خانم

شباهت زیاد به اسکارلت جوهانسون

شباهت زیاد به اسکارلت جوهانسون

لیلا اوتادی متولد (1362) شباهت خیلی نزدیکی به بازیگر و خواننده زن آمریکایی بنام اسکارلت جوهانسون متولد (1363) دارد.

خرید حالم را خوب می‌کند

من خیلی خیلی خرید را دوست دارم، یک زمان‌هایی که از کار خسته‌ام سر راه بازگشت به خانه حتی شده باید به سوپر مارکت بروم و یک چیزی بخرم، خرید کردن حال من را خوب می‌کند.

آیا عمیقا احساس خوشبختی دارید؟

من، چون زیاد کتاب‌های روانشناسی می‌خوانم، جوابم به این سوال طولانی است. هر انسانی تا ۷ سالگی احساس خوشبختی می‌کند. اگر انسان خوب تربیت شود، این احساس با او رشد می‌کند. برای رسیدن به احساس خوشبختی بخصوص در جامعه ما باید تلاش کرد.

بهترین فیلم های لیلا اوتادی

ما در ادامه متن بهترین فیلم های لیلا اوتادی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد پس لطفا تا آخر همراه ما بمانید.

چپ‌دست

چپ‌دست

  • کارگردان: آرش معیریان
  • بازیگران: حمید گودرزی، لیلا اوتادی، بهزاد فراهانی، رابعه اسکویی، افسانه ناصری، مهدی امینی‌خواه
  • سال ساخت: 1384
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: 3.5

یکی از اولین فیلم‌های لیلا اوتادی که در آن با حمید گودرزی هم‌بازی بوده است، فیلم عاشقانه چپ دست است که اقتباسی از فیلم آدام سندلر است؛ این فیلم پس از اکران بسیار دیده شد و توانست به فروش نسبتا خوبی نیز دست یابد.

داستان این فیلم درباره سارا (لیلا اوتادی) است که بر اثر تصادفی شدید در مسابقه ی اتوموبیل رانی حافظه کوتاه مدت اش را از دست می‌دهد و هر روز برای او ۳۱ خرداد روز تولد پدرش است. سامی (حمید گودرزی) از او خوشش می‌آید اما هر چه تلاش کند فردای آن روز دختر همه چیز را فراموش کرده و او را نمی‌شناسد…

حرکت اول

حرکت اول

  • کارگردان: فرهاد نجفی
  • بازیگران: لیلا اوتادی، پوریا پورسرخ، الناز شاکردوست، تیرداد کیانی، علی صادقی
  • سال ساخت: 1387
  • ژانر: اکشن، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

یکی دیگر از فیلم‌های قابل توجه لیلا اوتادی که در آن با پوریا پورسرخ هم‌بازی بوده است، فیلم اکشن و هیجانی حرکت اول به کارگردانی فرهاد نجفی است.

داستان این فیلم درباره معتمدی، خلافکار بزرگ است که بر اثر اختلاف، شریک خود روشن را، در خارج از کشور به قتل رسانده و برای به دست آوردن اموال او و با هویت جعلی وارد ایران می‌شود. پلیس که در جریان این ماجرا قرار گرفته در صدد پیدا کردن مخفیگاه معتمدی و دستگیری او برمی آید. از طرفی دیگر سارا که نوه روشن است تصمیم می‌گیرد با همکاری دوستان خود به نام‌های آناهیتا، سام، فرهاد و کیوان ضمن گرفتن انتقام از معتمدی اموال مسروقه پدربزرگ خود را پس بگیرد.

زن‌ها فرشته‌اند

زن‌ها فرشته‌اند

  • کارگردان: شهرام شاه‌حسینی
  • بازیگران: مهتاب کرامتی، نیکی کریمی، لیلا اوتادی، امین حیایی، لادن طباطبایی، مریم سلطانی
  • سال ساخت: 1386
  • ژانر: طنز، اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: 3.7

یکی دیگر از بهترین فیلم های لیلا اوتادی که در آن با دیگر بازیگران زن جذاب ایرانی هم‌بازی بوده است؛ فیلم “زن‌ها فرشته‌اند” به کارگردانی شهرام شاه حسینی و محصول سال 1386 است.

داستان این فیلم درباره ر خیانت و کلیشه زن پولدار و مرد فقیر و آس و پاس می‌گردد. زنی پولدار(مهتاب کرامتی) که عاشق شوهرش (امین حیایی) است و نمایشگاه و خانه‌اش را به نام شوهرش کرده، در یک مسافرت که انجام نمی‌شود به خیانت همسرش پی می‌برد و با همدستی یکی از دوستانش از علاقه همسرش به زنان استفاده کرده و نقشه‌ای می‌کشد تا ثروت خود را برگرداند و شوهرش را به همان مرد آس و پاس قبلی تبدیل کند.

مطلب مشابه: زندگینامه ریحانه پارسا بازیگر جنجالی؛ درباره زندگی شخصی و لیست فیلم های او

آزاد به قید شرط

آزاد به قید شرط

  • کارگردان: حسین شهابی
  • بازیگران: امیر جعفری، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، دیبا زاهدی، امیررضا دلاوری
  • سال ساخت: 1395
  • ژانر: اجتماعی
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

این فیلم از لیلا اوتادی، درون مایه اجتماعی دارد که در آن بازیگرانی همچون شقایق فراهانی و امیر جعفری حضور دارند؛ فیلم “آزاد به قید شرط” پس از اکران با استقبال خوبی روبرو شد و در گیشه نیز موفقیت خود را تقریبا تکرار کرد.

داستان این فیلم درباره کیوان کمالی است که به بیست سال حبس محکوم شده و بعد از تحمل ده سال حبس به‌طور مشروط از زندان آزاد می‌شود. پرهیز از وقوع هرگونه تخلف و جرم و نزاع و درگیری بزرگترین چالش پیش روی کیوان کمالی در مواجهه با جامعه لجام گسیخته‌است.

پسر آدم، دختر حوا

پسر آدم، دختر حوا

  • کارگردان: رامبد جوان
  • بازیگران: مهناز افشار، حامد کمیلی، لیلا اوتادی، رامبد جوان، شیلا خداداد، فرامرز صدیقی، علیرضا ریاحی، کیومرث ملک‌مطیعی
  • سال ساخت: 1389
  • ژانر: اجتماعی، کمدی ، عاشقانه
  • امتیاز در ای ام دی بی: _

رامبد جواد یکی از کارگردانان نسبتا خوب کشورمان بود که این روزها دگر فیلم زیادی نمی‌سازد؛ با این حال یکی از فیلم‌های خوب او که در سال 89 ساخته شده است، فیلم جذاب و کمدی “پسر آدم، دختر حوا” است که در آن بازیگرانی همچون مهناز افشار و لیلا اوتادی حضور دارند.

داستان این فیلم درباره دو وکیل جوان به نام‌های فرهود و میناست که بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن‌ها تحویل داده‌اند، به رقابت می‌پردازند. در این میان مردی به نام ناصر و همسرش محبوبه که قصد دارند از هم جدا شوند، به فرهود و مینا مراجعه می‌کنند و آن‌ها نیز وکالت این دو را برای طلاق می‌پذیرند و رقابتشان بیشتر از قبل می‌شود.

کلام آخر

ممنون که تا آخر همراه روزانه بودید؛ ما امروز و در این مقاله به بررسی بهترین فیلم های لیلا اوتادی پرداختیم و همچنین زندگی شخصی وی را زیر ذره‌بین بُردیم تا شما عزیزان بیشتر از قبل با این هنرمند محبوب آشنا شوید؛ در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. / نویسنده امیرسالار کریمی

مطلب مشابه: بیوگرافی هانیه توسلی؛ درباره زندگی شخصی و لیست بهترین فیلم های او

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو