فیل اسپنسر: ایکس باکس نیازی به یک کنسول دستی مجزا ندارد

منبع: گیمفا

5

1402/6/4

13:31


رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، معتقد است که با وجود Steam Deck و ROG Ally در بازار، دیگر نیازی به کنسول دستی مجزای ایکس باکس نخواهد بود.

فیل اسپنسر: ایکس باکس نیازی به یک کنسول دستی مجزا ندارد

رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، معتقد است که با وجود Steam Deck و ROG Ally در بازار، دیگر نیازی به کنسول دستی مجزای ایکس باکس نخواهد بود.

بازار کنسو‌ل‌های دستی در سال‌های اخیر، رشد چشم‌گیری را به خود دیده است. در وهله اول، به دلیل موفقیت کم‌نظیر کنسول دستی نینتندو سوییچ، شاهد ورود نماینده‌های شرکت‌های بزرگی از قبیل ولو (Valve) و ایسوس (Asus) به این بازار بودیم که با تفاوت‌هایی نسبت به این کنسول در مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تجربه‌ کاملی از یک بازی رایانه‌های شخصی روی یک کنسول دستی را ارائه می‌دادند. به زودی، سونی هم با دستگاه PlayStation Portal وارد این بازار خواهد شد. با این اوصاف، آیا می‌توان انتظار داشت که مایکروسافت نیز در نهایت به رقابت در این حوزه بپیوندد؟

به نظر نمی‌رسد که این بخشی از برنامه‌های فعلی مایکروسافت و ایکس باکس باشد. فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، اخیراً در مصاحبه با Eurogamer به این موضوع اشاره کرد که با وجود اینکه تقریباً تمام بازی‌های ایکس‌باکس در کنسول‌های دستی مانند Steam Deck و Asus ROG Ally قابل بازی هستند و اغلب از قابلیت cross-save پشتیبانی می‌کنند، مایکروسافت دلیلی برای ورود به این بازار ندارد؛ چرا که نه چیز جدیدی برای ارائه در نظر دارد و نه خلاء خاصی برای پر کردن به چشم می‌خورد.

او در ادامه افزود که مخصوصاً در مورد ROG Ally، به غیر از این واقعیت که این کنسول در واقع توسط خود مایکروسافت ساخته نشده، در همه چیز مانند یک «ایکس باکس قابل حمل» عمل می‌کند.

هر بار که می‌نشینم و با ROG Ally بازی می‌کنم، با خودم می‌گویم که «این چه فرقی با یک ایکس باکس دارد؟» فراموش کنید که پلاستیک دستگاه چه رنگی است یا نام چه شرکتی روی آن است. سرویس Game Pass روی این کنسول وجود دارد، تمام بازی‌های من روی آن وجود دارند، کنترل‌ها اساساً همان ABXY و همان جوی‌استیک‌های کنترلر ایکس باکس هستند، بازی‌های ذخیره شده‌ام، همگی روی این کنسول هستند. بنابراین من نیازی نمی‌بینم که افراد به طور خاص برای تجربه کنسول دستی ایکس باکس، یک سخت‌افزار جدید از ما بخرند. این یک تجربه شگفت‌انگیز است؛ حتی اگر ما آن را نساخته‌ باشیم.

با توجه به رویکردی که مایکروسافت در سال‌های اخیر و در رابطه با استریم ابری و Xbox Play Anywhere اتخاذ کرده، بسیاری از خود می‌پرسند که چقدر طول می‌کشد تا در نهایت، یک دستگاه قابل حمل و اختصاصی ایکس باکس را روانه بازار شود؛ هرچند وقتی اسپنسر می‌گوید که چنین چیزی را می‌توان با دستگاه‌هایی که در حال حاضر هم در بازار هستند تجربه کرد، پر بی‌راه نگفته است.

در نهایت، شاید بازار کنسول‌های دستی یکی از مواردی باشد که مایکروسافت، در پشت صحنه روی آن فعالیت می‌کند و در فکر سرمایه‌گذاری روی آن است. در نتیجه و با توجه به سطح موفقیت فعلی کنسول‌های دستی، نمی‌توان به طور کامل چنین چیزی را انکار کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو