بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

3

1402/6/5

08:00


ملکه الیزابت اول، از بزرگترین و قدرتمندترین حکمرانان تاریخ انگلستان بود. در این نوشتار بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول از نگاه سایت فیگار

ملکه الیزابت اول، از بزرگترین و قدرتمندترین حکمرانان تاریخ انگلستان بود. در این نوشتار بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول را به شما معرفی خواهیم کرد.

دوران حکومت ملکه الیزابت اول در هالیوود هنوز به پایان نرسیده است. اگر از خانواده سلطنتی و دسیسه‌های دربار لذت می‌برید، این فیلم‌ها و نمایش‌های مربوط به ملکه باکره را دوست خواهید داشت.

ملکه الیزابت اول انگلستان، شخصیتی تاریخی مشهور و پیچیده است که به تمدن غربی کمک‌های منحصر به فردی کرده است، بنابراین، فیلم‌های زیادی در مورد الیزابت اول برای انتخاب و تماشا وجود دارد. از زمان‌های گذشته، خانوادهٔ سلطنتی انگلستان همواره یک منبع توجه برای بینندگان در سراسر جهان بوده است و سریال‌هایی مانند (The Crown) و (The Tudors) این جذابیت را زنده نگه داشته‌اند.

خط جانشینی در تاریخ بریتانیا یک خط خونین، پر از دسیسه‌های سیاسی، رسوایی، و اصلاحاتی است که بهترین فیلم های جهان را به وجود آورده است. هرچند، در تاریخ تنها چند ملکه به اندازه‌ الیزابت اول به یاد ماندند؛ او در تاریخ جایگاهی بسیار منحصر به فرد دارد.

ملکه الیزابت اول، یکی از ارجمندترین حاکمان انگلستان، به عنوان “ملکه باکره” شناخته می‌شود، زیرا گفته می‌شود که او هرگز ازدواج نکرده بود. او پس از حکومت ظالمانه خواهرانش و پادشاه هنری هشتم، قلمرو خود را وارد عصر طلایی کرد.

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

معرفی بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

برترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

تعداد زیادی از دستاوردهای قابل تحسین به نام او وجود دارد، که باعث می‌شود این تعداد زیاد از سریال‌ها و فیلم‌هایی که درباره الیزابت اول ساخته شده‌اند قابل درک باشند. طبق فرمان او، انگلستان به یک قدرت جهانی شکوفا با اقتصاد پایدار، دولت کارآمد و مرکزی برای هنرمندان نخبه تبدیل شد.

چیزهای زیادی برای کاوش و یادگیری در مورد دوران سلطنت او وجود دارد و فیلم‌هایی درباره الیزابت اول ساخته شده‌اند که تمام نیازهای مخاطبان را برآورده می‌کنند.

Elizabeth (1998)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

پر طرفدار‌ترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

کیت بلانشت در یکی از بهترین فیلم‌هایش، در نقش الیزابت تیودور در فیلم درام تاریخی سال ۱۹۹۸ با نام الیزابت به ایفای نقش می‌پردازد و بدون شک یکی از بهترین فیلم‌ها درباره الیزابت اول است. این فیلم در مورد صعود حاکمیت ملکه الیزابت اول و مرگ خواهرش ماری یازدهم (معروف به “ماری خونین”) تمرکز دارد و سال‌های اولیه الیزابت به عنوان ملکه را بررسی می‌کند.

در این فیلم، یکی از خط داستان‌ها به روی رابطه مخفی و بی‌انصافانه الیزابت تیودور و سر رابرت دادلی (جوزف فاینز) تمرکز دارد، در حالی که او هنوز به شوهرش وفادار است و تمایلی به تسلیم قدرت در یک ائتلاف سیاسی با خواستگاران دیگر ندارد. این فیلم یک مطالعه جالب از این شخصیت است که توسط بلانشت به صورت هنرمندانه‌ای ایفا می‌شود.

Elizabeth: The Golden Age (2007)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

محبوب ترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

نزدیک به یک دهه بعد، فیلم (الیزابت: عصر طلایی) ساخته شد که ادامه‌ فیلم الیزابت سال ۱۹۹۸ است و در آن کیت بلانشت به عنوان ملکه، یک بار دیگر در یکی از بهترین فیلم‌ها درباره الیزابت اول، نقش ایفا می‌کند.

این فیلم سعی دارد تا داستان فیلم قبلی که خاتمه یافته است را تکمیل کند. بلانشت همچنان با اعتماد به‌ نفسی بی‌همتا و با همدردی قوی، نقش الیزابت تیودور را بازی می‌کند، که انگلستان را علیرغم مشکلاتی مانند رابطه نامطلوب با اسپانیا و مشکلات داخلی، به دوران طلایی هدایت می‌کند. این فیلم نیز به عنوان یک فیلم مستقل عمل می‌کند و تماشاگران نیازی به دیدن فیلم اول ندارند تا داستان این قسمت را درک کنند.

Fire Over England (1937)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

(Fire Over England) یک فیلم سیاه و سفید است که در یک زمان با فیلم (Private Lives of Elizabeth and Essex) منتشر شد. داستان این فیلم درباره یک افسر دریانوردی است که برنامه اسپانیا برای جنگیدن با انگلستان را کشف می‌کند.

این داستان سطحی و محدود، سبب این می‌شود که این مرد جوان قلب یکی از بانوان که در انتظار ملکه‌ الیزابت است را به دست آورد.

(Fire Over England) هنوز یکی از مهمترین فیلم‌‌ها درباره الیزابت اول است، زیرا بازیگری که نقش او را ایفا می‌کند، فلورا رابسون، جوهری از اناقت را به این شخصیت اضافه می‌کند و خانم ناشناسی که انتظار او است، با بازی ویوین لی، جواهری است که تماشاگران را در این داستان دراماتیک فریب می‌دهد.

Shakespeare In Love (1998)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

برنده جایزه اسکار بهترین فیلم، «شکسپیر عاشق» یکی از فیلم‌هایی است که باید حتماً تماشا شود و بدون شک یکی از بهترین فیلم‌ها درباره الیزابت اول است. این فیلم به قلب یک عاشق بی‌امید می‌پردازد.

در حالی که این فیلم بیشتر بر رابطه بین نمایشنامه نویس مشهور یعنی شکسپیر (جوزف فینیز) و معشوقش ویولا (گوئینت پالترو) تمرکز می‌کند، ملکه الیزابت (جودی دنچ) نیز ظاهر می‌شود، زیرا او شخصی است که قضاوت می‌کند که آیا نمایش شکسپیر واقعا می‌تواند ذات عشق را به درستی نشان دهد یا خیر.

طبق معمول، دنچ با بازی فوق‌العاده‌ خود، به دقت رشته‌های داستان را در دست می‌گیرد و به همین دلیل است که او یکی از نقاط قوت این فیلم مورد تحسین می‌باشد.

The Private Lives Of Elizabeth And Essex (1939)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

(The Private Lives of Elizabeth and Essex)  مدت کوتاهی پس از (Fire Over England) منتشر شد. این فیلم ابتدا به صورت سیاه و سفید منتشر گردید، اما بعدها به صورت رنگی بازسازی شد. این فیلم به رابطه پر سر و صدای میان ملکه الیزابت و ارل اسکس می‌پردازد.

این رابطه مخفیانه باقی می‌ماند، چرا که ملکه، ازدواج کردن و تسلیم قدرت خود را به طور واضح رد می‌کند و می‌خواهد به عنوان ملکه مردم باقی بماند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها برای علاقه‌مندان به سینما و علاقه‌مندان به تاریخ است و یکی از فیلم‌های مشهور درباره الیزابت اول محسوب می‌شود. در این فیلم بت دیویس و ارول فلین بازیگرانی هستند که به ترتیب نقش ملکه الیزابت و رابرت دوورو ارل اسکس را ایفا می‌کنند.

The Virgin Queen (1955)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

در فیلم “The Virgin Queen” سال 1955 ، بت دیویس نقش ملکه الیزابت را دوباره بازی می‌کند. در بین بسیاری از فیلم‌هایی که درباره الیزابت اول ساخته شده است، داستان این فیلم نسبتاً ساده می‌باشد.

با کشف دنیای جدید، کاشف والتر رالی (ریچارد تاد) به دنبال رضایت ملکه برای سفر به آمریکا است؛ در این فیلم، هنگامی که ملکه الیزابت تردید می‌کند، ارل اسکس سعی می‌کند او را مجذوب خود کند و امیدوار است که  بدلیل علاقه‌ای که به او پیدا کرده است، به او اجازه دهد تا به سفر دریایی برود.

دیویس یک بار دیگر نقش حاکمی منصف و بلندمرتبه، یعنی الیزابت اول را با صمیمیتی آرام بازی می‌کند. این شاید معروفترین نقش بت دیویس نباشد، اما یکی از بهترین نقش‌های او است.

Orlando (1992)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

اگرچه این نمایشنامه شکسپیر بر روی شخصیت اورلاندو تمرکز دارد و نه بر روی ملکه الیزابت اول، اما حاکم فعلی نقش مهمی در داستان دارد و فیلمی که بر اساس آن ساخته شده، یکی از بهترین فیلم‌های درباره الیزابت اول است. در فیلم اورلاندو، حاکم فعلی (با بازی کوئنتین کریسپ) به اورلاندو (با بازی تیلدا سوینتون) اجازه می‌دهد تا زمین‌هایی که به خانواده او تعلق دارد را به ارث ببرد، زیرا او به شخصیت اورلاندو اطمینان دارد.

بعد از بیدار شدن در یک قرن دیگر به عنوان یک زن، اورلاندو تلاش می‌کند تا به زمین‌های خانوادگی خود پایبند باشد. این فیلم حتماً ارزش تماشا را دارد زیرا هر دوی تیلدا سوینتون و کوئنتین کریسپ اجراهای قدرتمندی را ارائه می‌دهند.

Elizabeth I (2005)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

یکی از بهترین بازیگران سینما در طول تاریخ، هلن میرن، نقش حاکم مشهور، ملکه الیزابت، را در مینی سریال دو قسمتی (Elizabeth I) سال 2005 ایفا می‌کند. در کنار میرن در نقش ملکه، جرمی آیرونز نقش دوک از اکسفورد را بازی کرده و همچنین هیو دانسی نیز نقش ارل لستر را ایفا می‌کند.

این سریال بجای طولانی بودن، داستانی کامل‌تر را روایت می‌کند. سازندگان این سریال به جای صعود او به حاکمیت، داستان آخرین روزهای حکومت ملکه الیزابت را روایت کردند و نگاهی متفاوت به این روایت داشتند.

Elizabeth I: The Virgin Queen (2005)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

فیلم‌هایی درباره الیزابت اول وجود دارند که به دلیل محدودیت زمانی، نمی‌توانند به کل حکومت مؤثر او بپردازند. بنابراین، فرمت مینی سریال برای بررسی کامل تاثیر ملکه الیزابت بر انگلستان ایده آل است و فیلم (الیزابت اول: ملکه باکره) با عمقی شگفت انگیز به زندگی او می‌پردازد.

با بازی آن-ماری داف در نقش ملکه، این مینی‌سریال از سال 2006 تلاش می‌کند تا کل زندگی ملکه الیزابت تیودور را از دوران نوزادی تا مرگ پوشش دهد. چهار قسمت از این سریال حکومت ظالمانه خواهرش، ملکه ماری (جوآن والی)، عشق و علاقه‌مندی‌اش به رابرت دادلی (تام هاردی) و سال‌های آخر عمر او را روایت می‌کند.

Reign (2013-2017)

بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول

سریال “Reign” در ابتدا با دنبال کردن تلاش‌های ماری استوارت (با بازی آدلاید کین) برای بازیابی تاج و تخت خود شروع می‌شود. اما در نیمه‌های سریال، داستان به گونه‌ای نوشته شده است که تلاش‌های ملکه الیزابت (راشل اسکارستن) برای حفظ قدرت خود می‌شود.

این داستان به عنوان رقابتی بین دو حاکم نوشته شده است، که هر دوی آن‌ها از تهدیداتی که بر تاج و تخت آن‌ها وجود دارد، می‌ترسند و می‌دانند که به عنوان زنانی در صفحه شطرنج سیاسی حکومت‌ها قربانی هستند.

سریال تلویزیونی Reign همچنین به خاطر لباس‌های سریال شناخته شده است. با اینکه داستان در قرن ۱۵ میلادی رخ داده است اما طراح لباس از مد روز استفاده می‌کند تا یک سریال جوانانه را ایجاد کند که هم تاریخی است و هم برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره ملکه الیزابت اول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو