زائران اربعین مرز باشماق را برای ورود به عراق در اولویت قرار دهند

منبع: همگردی

7

1402/6/5

12:08


ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، زائران اربعین مرز باشماق را برای ورود به عراق در اولویت قرار دهند.

عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از مرز باشماق مریوان و محل خروج زائران اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه که در مرز باشماق دیدم، بالاتر از چیزی بود که در ذهن داشتم.

وی ادامه داد: فکر میکردم که مشکلات متعددی که به طور طبیعی برای فرآیند خروج زائران هست باعث شود که نارضایتی ها و ازدحام وجود داشته باشد اما خدمات در همه بخش ها دقیق و استاندارد است.

ضرغامی با بیان اینکه موکب ها و غرفه های خوبی تدارک دیده شده و امکانات لازم برای خروج مناسب زائران فراهم است، گفت: مجموعه نیروهایی که فراجا مستقر کرده نیز کار خروج زائران را خیلی خوب و روان سامان می دهند و کسی اعتراض ندارد. لذا به مردم توصیه میکنم مرز باشماق را در اولویت سفر خود قرار دهند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: درست است که فاصله از مرز باشماق تا کربلا بیشتر است اما موقعیت جدیدی است آب و هوای خوب، کردستان و مریوان بزرگ و مهمان نوازی مردم این دیار و مجموعه زیبایی های طبیعی که اینجا وجود دارد، برای زائران عتبات مغتنم است.

وی در ادامه اظهار کرد: مریوان دارای ظرفیت گردشگری بسیار بالایی است و نهادهای مختلف همانند محیط زیست، سازمان مراتع و خود وزارت گردشگری با هناهنگی هم برخی از مزیتها مثل دریاچه زریبار که در کشور بی نظیر است را سامان دهند، ضمن اینکه ما سرمایه گذاری های بخش خصوصی را براساس طرح جامعی که در استان وجود خواهد داشت، فعال کرده و تسهیلات بانکی در اختیارشان قرار خواهیم داد.

ضرغامی گفت: از ظرفیت زیبایی های طبیعت و دریاچه زریبار باید خیلی خوب استفاده کرده و تلاش کنیم با همکاری سایر دستگاه ها موقعیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی را فراهم کنیم و در آینده نه چندان دور وضعیت گردشگری مریوان خیلی بهتر از آن چیزی شود که الان وجود دارد.

زائران اربعین مرز باشماق را برای ورود به عراق در اولویت قرار دهند

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو