وزیر ارتباطات: کیفیت اینترنت کشور مهمترین دغدغه ماست!

منبع: تکراتو

6

1402/6/6

20:31


وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر عدم تحمل هیچ‌گونه اختلال در اینترنت، از تلاش بی‌وقفه جهت زمینه‌سازی بهبود کیفیت اینترنت کشور برای مردم خبر داد.

وزیر ارتباطات: کیفیت اینترنت کشور مهمترین دغدغه ماست!

وزیر ارتباطات ضمن تأکید بر عدم تحمل هیچ‌گونه اختلال در اینترنت، از تلاش بی‌وقفه جهت زمینه‌سازی بهبود کیفیت اینترنت کشور برای مردم خبر داد.

«عیسی زارع‌پور»، به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ضمن حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری، به موضوع دستاوردهای وزارت ارتباطات پرداخت. وی در واکنش به پرسش مجری برنامه درباره آخرین شرایط کیفیت اینترنت کشور بیان داشت: «در وزارت ارتباطات کار بزرگی را شروع کرده‌ایم که بحث کیفیت شبکه اینترنت را به‌صورت ریشه‌ای در کشور حل کنیم. البته این بدین معنی نیست که مردم باید تا 1404 صبر کنند، بلکه اقداماتی را در لایه‌های مختلف شبکه انجام می‌دهیم. وظیفه ما این است که اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم.»

وزیر ارتباطات مجدداً تأکید کرد که او و همکارانش در وزارت ارتباطات هیچ‌گونه اختلال در اینترنت را تحمل نخواهند کرد. طبق اعلام زارع‌پور، آن‌ها شبانه‌روز در تلاش برای ارائه بهترین کیفیت اینترنت کشور به مردم هستند. او البته بهبود کیفیت شبکه را منوط بر سرمایه‌گذاری در لایه دسترسی دانست و گفت اپراتورها باید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

لازم به ذکر است که رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت دیروز اعلام کرد که طبق بررسی‌های شبکه، هیچ اختلالی در کل شبکه دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: صحه‌گذاری بر اینترنت طبقاتی ؛ یوتیوب برای برخی اقشار خاص در دسترس است!

تلاش وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت اینترنت کشور

زارع‌پور در ادامه ضمن اشاره به تشکیل کمیته‌ای از طرف رئیس‌جمهور جهت پیگیری وضعیت کیفیت اینترنت کشور و کندی آن، اظهار داشت: «ما کاملاً استقبال کردیم و در محورهای مختلف، برنامه‌های بلند و کوتاه مدت را در کنار برنامه‌های خود اعلام کردیم. بخشی اجرا شده است و ان‌شاءالله روزبه‌روز کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد.»

وزیر ارتباطات در قسمت دیگری از بیانات خود به پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها پرداخت و عنوان کرد که در 1400 شهر کوچک و بزرگ کار توسعه آغاز شده است.

کیفیت اینترنت کشور

وی در این راستا گفت: «اخیراً پروانه جدیدی را به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم که می‌توانند خدمات ارتباطی و فیبر نوری را به غیر از مخابرات ارائه کنند. این پروژه یک پروژه عمرانی است و کار بسیاری دارد و می‌خواهیم تا پایان سال 1404 کار تمام شود؛ بنابراین همکاری مردم را می‌طلبد. کار در شبانه‌روز درحال پیگیری است و اپراتورها کار خود را انجام می‌دهند.»

زارع‌پور همچنین امیدواری خود را مبنی‌بر اجرای طرح دسترسی 8 میلیون خانوار به فیبر نوری تا پایان سال جاری ابراز کرد. وی در مورد هزینه‌هایی که مردم برای فیبر نوری خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: «در شهرهای کوچک و بزرگ تصور می‌شود که هزینه‌های چند ده میلیونی برای دریافت این فناوری باید پرداخت شود اما مردم نمی‌دانند که می‌توانند با هزینه کم از آن برخوردار شوند؛ بنابراین فقط هزینه مودم از مردم دریافت می‌شود که آن‌هم می‌توان به‌صورت امانی داده شود. هزینه مختصری نیز برای فیبرکشی داخل ساختمان گرفته خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تلاش وزارت کشور برای بهبود کیفیت اینترنت کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو