هواپیمای مافوق صوت ناسا با کارکرد تجاری به زودی به بازار می‌آید؛ نیویورک تا لندن، 90 دقیقه!

منبع: تکراتو

4

1402/6/7

09:30


به‌نظر رویای طی کردن مسافت نیویورک تا لندن در 1.5 ساعت به‌زودی با عرضه هواپیمای مافوق صوت ناسا با همکاری شرکت‌های خصوصی تبدیل به حقیقت شود.

هواپیمای مافوق صوت ناسا با کارکرد تجاری به زودی به بازار می‌آید؛ نیویورک تا لندن، 90 دقیقه!

به‌نظر رویای طی کردن مسافت نیویورک تا لندن در 1.5 ساعت به‌زودی با عرضه هواپیمای مافوق صوت ناسا با همکاری شرکت‌های خصوصی تبدیل به حقیقت شود.

براساس گزارش بیزنس اینسایدر، ناسا به‌تازگی همکاری خود با بوئینگ و نورتروپ گرومن را آغاز کرده تا رویای انجام سفرهای هوایی با سرعت بالاتر از 2 ماخ را تبدیل به حقیقت کند. این شرکت‌ها همراه با همکاران خود برنامه دارند تا نمونه‌های مفهومی هواپیماهایی را تولید کنند که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 4 ماخ را با هواپیمای مافوق صوت ناسا داشته باشند.

براساس مقایسه‌ای که خود ناسا صورت داد، هواپیماهای مرسوم کنونی تقریباً با سرعت 950 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند. اما، جت مافوق صوت کنکورد که از رده خارج شده، پیش‌تر به سرعت بالای 2 ماخ رسیده است.

در همین راستا ناسا از شرکت‌های خصوصی درخواست کرده تا پروازهای تجاری مافوق صوت را عملی کنند. براساس داده‌های ناسا، هواپیماهایی با سرعت 2 تا 4 ماخ چیزی در حدود 2500 تا 5000 کیلومتر بر ساعت می‌توانند در 50 مسیر پرواز مورد استفاده قرار گیرند و مسیر لندن تا نیویورک را در کمتر از یک ساعت و نیم بپیمایند. این اقدام سازمان فضایی آمریکا در وضعیتی در دستور کار قرار گرفته که آن‌ها آزمایش هواپیمای مافوق صوت X-59 خود را شروع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: همکاری ناسا و IBM برای ساخت یک هوش مصنوعی متخصص علوم زمین

هواپیمای مافوق صوت ناسا

در همین زمینه، «مری جو لانگ-دیویس»، مدیر پروژه فناوری هایپرسونیک ناسا درباره طراحی هواپیمای مافوق صوت ناسا به‌منظور اجرای صحیح استراتژی سفرهای پرسرعت و پیشرفته این سازمان فضایی اهمیت فراوانی دارد. لذا باید منتظر شیوه طراحی این هواپیماها توسط این شرکت‌ها بمانیم.

این خبر در وضعیتی انتشار یافته که ناسا آزمایش هواپیمای مافوق صوت X-59 خود را شروع کرده است. توسعه این هواپیما با همکاری لاکهید مارتین انجام شده و هدفش این است که دیوار صوتی را با تولید صدای کمتری بشکند.

هواپیمای مافوق صوت ناسا

هواپیما مافوق صوت X-59

این آزمایش از آن جهت اهمیت دارد که پروازهای مافوق صوت بر فراز زمین در حدود 50 سال گذشته در آمریکا ممنوع اعلام شده است. این ممنوعیت در سال 1973 تصویب شد. در آن هنگام شهروندان اعلام کرده بودند که از این صدا می‌ترسند و احتمال می‌دهند که این هواپیماها به املاک آن‌ها آسیب برسانند. به‌هرحال، چنانچه آزمایش X-59 موفقیت‌آمیز باشد، این هواپیما احتمالاً در سال 2025 در برخی مناطق منتخب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هواپیمای مافوق صوت ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو