هواوی میت ۶۰ پرو با پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای معرفی شد

هواوی میت ۶۰ پرو با پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای معرفی شد


منبع: پلازا

7

1402/6/7

16:35


هواوی میت ۶۰ پرو با پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای معرفی شد

هواوی میت ۶۰ پرو بالاخره پس از چندین ماه گمانه‌زنی معرفی شد. با ما همراه باشید تا به بررسی اولیه گوشی هواوی میت 60 پرو (Huawei Mate 60 Pro) بپردازیم و ببینیم این گوشی تا چه اندازه نسبت به قبل پیشرفت داشته است.

هواوی به‌تازگی و بدون سر و صدای خیلی زیادی از جدیدترین پرچم‌دار خود رونمایی کرد. گوشی که دارای طراحی جالب توجه و مشخصات رده‌بالایی است و مهمتر از همه با پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای همراه خواهد شد. اما این گوشی در پنل جلویی نیز شاهد تغییرات جالبی بوده و با 3 حفره جداگانه برای دوربین سلفی و سنسور 3 بعدی مدت پرواز معرفی شده است. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی Huawei Mate 60 Pro

گوشی هواوی میت 60 پرو
نمایشگر6.82 اینچی LTPO اولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 1212p
پردازندهکایرین 9000S (غیر رسمی)
رم12 گیگابایت
حافظه256/512 گیگابایت | 1 ترابایت با پشتیبانی از نانو مموری
باتری5000 میلی‌آمپر با شارژ 88 وات
دوربین‌ها12 + 48 + 50 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3.5 برابر
سیستم عاملهارمونی 4.0
قیمتاز 960 دلار برای نسخه 12/512

معرفی هواوی میت ۶۰ پرو

هواوی برخلاف سال‌های قبل، امسال پرچم‌دار جدید خود را بدون برگزاری هیچ رویداد و یا حتی کمپین‌های تبلیغاتی زیادی معرفی کرده است. این گوشی تغییرات جالب توجهی نسبت به مدل قبلی داشته است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با ویژگی های گوشی Huawei Mate 60 Pro آشنا شویم.

نمایشگر و طراحی گوشی Huawei Mate 60 Pro

گوشی در پنل پشتی تا حد زیادی با تغییر نسبت به هواوی میت 50 پرو همراه شده است. پنل پشتی در مدل جدید دو رنگ است و بخش بالایی آن در رنگ‌های سفید و سبز از شیشه است و در رنگ‌های مشکی و بنفش نیز از چرم مصنوعی ساخته شده است.

دوربین‌ها مانند مدل قبلی در یک دایره بزرگ قرار گرفتند با این تفاوت که در مدل جدیدتر دوربین‌ها در حاشیه دایره قرار دارند و در مرکز نیز شاهد برندیگ XMAGE هستیم. یک فناوری پردازش تصویر که این کمپانی پس از قطع همکاری خود با لایکا آن را معرفی کرده است و می‌گوید قادر است کیفیت تصاویر را تا حد زیادی ارتقا دهد.

گوشی Huawei Mate 60 Pro

در پنل جلویی نیز دیگر خبری از ناچ شبیه به آیفون 14 نیست و در عوض 3 حفره جداگانه در بالای پنل قرار دارند و از دوربین سلفی در کنار سنسور 3 بعدی مدت پرواز برای اسکن چهره میزبانی می‌کنند. گوشی همچنین مثل مدل سال قبل از قاب فلزی بهره می‌برد و با گواهی IP68 عرضه شده است.

نمایشگر گوشی هواوی میت 60 پرو نیز با تغییراتی همراه بوده است. اندازه پنل از 6.74 اینچ به 6.82 اینچ در مدل جدیدتر افزایش پیدا کرده است و هواوی همچنین از یک پنل LTPO بهره برده که قادر است رفرش‌ریت را بسته به محتوای در حال نمایش بین 1 تا 120 هرتز تنظیم کند. این پنل همچنین از پوشش محافظ Kunlun ساخت خود هواوی استفاده می‌کند.

دوربین گوشی موبایل هواوی میت 60 پرو

گوشی دارای دوربین‌های سه‌گانه است. دوربین اصلی یک دوربین 50 مگاپیکسلی است و در کنار آن شما به یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض و لنز 48 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3.5 برابر نیز دسترسی دارید. گوشی همچنین از زوم دیجیتال 100 برابر نیز پشتیبانی می‌کند و مهمتر از همه لنز اصلی از دیافراگم متغیر نیز برخوردار است.

همانطور که گفتیم در پنل پشتی شاهد برندینگ XMAGE هستیم. به‌لطف این ویژگی گوشی از قابلیت‌هایی نظیر Super Night Mode در کنار سوپر ماکرو، ماکرو تصویر در تصویر، اسلوموشن، عکاسی همزمان با چند دوربین و حالت عکاسی هوش مصنوعی برخوردار است. هواوی همچنین می‌گوید دوربین از سیستم ردیابی فوکوس 4 بعدی برخوردار است و می‌تواند تا حد زیادی از تار شدن تصاویر متحرک جلوگیری کند.

گوشی هواوی میت 60 پرو

از طرف دیگر دوربین سلفی تغییری نسبت به سال قبل نکرده است و همچنان همان دوربین 13 مگاپیکسلی قبلی است که از HDR و ضبط ویدیو 4K پشتیبانی می‌کند. با توجه به این که مدل‌های قبلی گوشی همگی جزو برترین گوشی‌های دنیا از نظر دوربین بودند، انتظار می‌رود تصاویر هواوی میت ۶۰ پرو نیز از کیفیت قابل توجهی برخوردار باشند.

سخت افزار گوشی هواوی میت 60 پرو

پرازنده ی هواوی میت ۶۰ پرو یکی از مشخصات گوشی است که هواوی رسما اشاره‌ای به آن نکرده است. اما براساس گزارشات، این شرکت چینی از تراشه کایرین 9000S ساخت خود در این گوشی استفاده کرده است. این تراشه دارای 4 هسته A78 و 4 هسته A510 است و فعلا اطلاعات دیگری از آن افشا نشده است.

نکته قابل توجه این است که ظاهرا پردازنده گرافیکی گوشی موبایل هواوی میت 60 پرو نیز ساخت خود این کمپانی است. براساس گمانه‌زنی‌ها این شرکت از پردازنده Maleoon 910 برای این گوشی استفاده کرده است. متاسفانه فعلا در مورد پردازنده گرافیکی نیز اطلاعات زیادی در دست نیست؛ اما با توجه به مدل‌های قبلی بعید است که تراشه جزو معایب گوشی موبایل هواوی میت ۶۰ پرو باشند. باید منتظر انتشار بنچمارک‌ها بمانیم و ببینیم این تراشه در برابر اسنپدراگون 8 نسل 2 چه عملکردی دارد.

گوشی هواوی میت 60 پرو

خوشبختانه در مورد حافظه داخلی و رم گوشی هواوی میت 60 پرو اطلاعات بیشتری در دست داریم. این گوشی در پیکربندی پایه با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه عرضه می‌شود. با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توانید مدل 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی را نیز به خانه ببرید.

اما شاید یکی از مهمترین مزایای هواوی میت ۶۰ پرو، پشتیبانی آن از قابلیت تماس ماهواره‌ای باشد. این گوشی با این ویژگی گام بزرگی به جلو برداشته است به‌خصوص در حالی که اکثر رقبا تازه در حال تست و آزمایش تماس و ارسال پیام اضطراری از طریق ارتباطات ماهواره‌ای هستند. با این حال هواوی می‌گوید این قابلیت فعلا تنها در چین و از اپراتور China Telecom این کشور قابل استفاده خواهد بود.

گوشی همچنین از یک باتری 5000 میلی‌آمپری با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم 88 وات و شارژ بی‌سیم 50 برخوردار است و در کنار آن‌ها از شارژ معکوس 20 وات نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت و تاریخ عرضه ی هواوی میت ۶۰ پرو

گوشی امروز در چین رونمایی شد و در حال حاضر پیکربندی 12/512 گیگابایتی آن به‌صورت پیش‌فروش قابل سفارش است. با این حال گوشی فعلا قرار نیست وارد بازارهای جهانی شود و هواوی نیز تاریخ عرضه جهانی آن را مشخص نکرده است. علاوه بر این قیمت گوشی هواوی میت 60 پرو در مدل‌های 256 گیگابایتی و 1 ترابایتی نیز فعلا اعلام نشده اما مدل 256 گیگابایت حدود 960 دلار قیمت دارد.

سخن پایانی

هواوی میت ۶۰ پرو با تغییرات قابل توجهی نسبت به مدل قبلی معرفی شده است. مهمترین ویژگی اما پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای است. البته که انتظار داریم دوربین‌های گوشی نیز مانند مدل‌های قبلی درخشش قابل توجهی داشته باشند. باید برای بررسی گوشی هواوی میت 60 پرو منتظر عرضه آن بمانیم و ببینیم این گوشی می‌تواند رقیب جدی برای دیگر پرچم‌داران باشد یا خیر. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو