منبع: پلازا

3

1402/7/4

12:18


بررسی گوشی آنر مجیک 5 پرو؛ بهترین پرچم‌دار 2023؟

گوشی آنر مجیک 5 پرو (Honor Magic5 Pro) یکی از پرچم‌داران شاخص دنیای موبایل در سال 2023 است. گوشی که با طراحی منحصر به‌فرد، تراشه قدرتمند و دوربین‌های فوق‌العاده خود، یکی از بهترین‌ها به‌حساب می‌آید.

آنر در سال 2020 از هواوی جدا شد و از آن زمان تاکنون توانسته چندین و چند گوشی بسیار خوب وارد بازار کند. گوشی‌هایی که برخلاف محصولات هواوی دیگر در قید و بند تحریم‌ها قرار ندارند و می‌توانند به سرویس‌های گوگل دسترسی پیدا کنند. این کمپانی در سال 2023 نیز با سری پرچم‌دار مجیک خود، بازگشت قدرتمندانه‌ای به دنیای موبایل داشت. در حال حاضر جدیدترین پرچم‌دار آن‌ها Magic 5 Pro است. با پلازا همراه باشید تا به بررسی و معرفی گوشی آنر مجیک 5 پرو بپردازیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی آنر Magic5 Pro

گوشی آنر Magic5 Pro
نمایشگر6.81 اینچی LTPO اولد با رفرش‌ریت 120 هرتز
پردازندهاسنپدراگون 8 نسل 2
رم8/12/16 گیگابایت
حافظه256/512 گیگابایت
باتری5100 میلی‌آمپر با شارژ 66 وات
دوربین‌ها50 + 50 + 50 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3.5 برابر
سیستم عاملاندروید 13 با رابط کاربری MagicOS 7.1
قیمتاز 70 میلیون تومان

بررسی گوشی آنر مجیک 5 پرو

این گوشی از بسیاری جهات شبیه به آنر مجیک 4 پرو و حتی هواوی میت 50 پرو است. آنر تلاش کرده با الهام از این دو گوشی، پرچم‌دار جدید خود را در بخش‌های مختلف از جمله دوربین، نمایشگر و البته عملکرد بهبود دهد. اما این گوشی تا چه اندازه می‌تواند رقیب جدی برای گوشی‌هایی مثل گلکسی S23 اولترا یا آیفون 15 پرو مکس باشد؟

نمایشگر و طراحی گوشی آنر Magic5 Pro

آنر مجیک 5 پرو مانند مدل قبلی خود یک گوشی با بدنه شیشه‌ای و طراحی خمیده است و در پنل جلویی نیز از همان حفره بیضی مانند برای دوربین سلفی بهره می‌برد. در پنل پشتی هم طراحی گوشی شباهت زیادی به مدل قبلی دارد؛ در این قسمت یک دایره بزرگ در وسط پنل با برآمدگی قابل توجهی که دارد از دوربین‌های 3 گانه گوشی میزبانی می‌کند.

در پنل پشتی گوشی آنر از یک پوشش مات استفاده کرده است. مات بودن گوشی به گونه‌ای است که شاید در نگاه اول فکر کنید پنل پشتی به‌جای شیشه از پلاستیک ساخته شده است. در عوض اما به‌لطف همین پوشش مات، در این قسمت خبری از اثرانگشت نخواهد بود.

گوشی آنر Magic5 Pro

حاشیه‌های این پنل به سمت قاب گوشی خمیدگی دارند و این خمیدگی تا بخش جلویی و صفحه نمایش نیز ادامه پیدا می‌کند. گوشی در حقیقت از هر 4 سمت خود دارای خمیدگی است. اما با این همه در بخش پشتی دایره بزرگ وسط پنل و دوربین‌ها هستند که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند.

در این دایره 3 دوربین 50 مگاپیکسلی گوشی به‌شکل مثلثی قرار گرفته‌اند و در اطراف آن‌ها نیز فلاش دوربین، سنسور طیف رنگ، میکروفون و یک سنسور مدت پرواز چیده شده‌اند. در حقیقت ماژول دوربین آنقدر بزرگ و برآمده است که گوشی بدون قاب نمی‌تواند روی یک سطح صاف قرار بگیرد و به اندازه زیادی تکان خواهد خورد.

گوشی آنر مجیک 5 پرو

در قسمت جلویی گوشی یک پنل 6.81 اینچی LTPO اولد از شما استقبال می‌کند. این پنل 10 بیتی دارای رفرش‌ریت داینامیک 120 هرتز است و از +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. با توجه به مشخصات احتمالا این پنل همان نمایشگری است که پیشتر در مجیک 4 پرو دیده بودیم؛ با این حال روشنایی آن نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است و حالا می‌تواند به حداکثر 1800 نیت دست پیدا کند در حالی که نمایشگر مدل قبلی تنها به 1000 نیت روشنایی می‌رسید.

سخت افزار گوشی آنر Magic5 Pro

پرازنده ی گوشی آنر Magic5 Pro، قدرتمندترین تراشه اندرویدی سال 2023 یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 است. این گوشی همچنین از حافظه نسل جدید UFS 4.0 و رم LPDDR5X نیز بهره می‌برد. از طرف دیگر پردازنده گرافیکی گوشی آنر Magic5 Pro نیز آدرینو 740 است که از قابلیت‌هایی مثل رهگیری پرتو پشتیبانی می‌کند.

آنر مانند هواوی و برخی دیگر از گوشی‌های اندرویدی، حالتی به‌نام Performance mode را در گوشی‌های خود ارائه می‌کند که با فعال کردن آن، تراشه گوشی با نهایت قدرت شروع به کار می‌کند. این حالت البته تاثیری روی عملکرد پردازنده گرافیکی ندارد و تنها از نهایت توان CPU استفاده می‌کند. همانطور که در بنچمارک‌های زیر مشخص است، این گوشی چه در این حالت و چه در حالت پیش‌فرض، چیزی از سایر رقبای سرسخت خود کم ندارد.

همچنین در بنچمارک‌های گرافیکی نیز شاهد درخشش این گوشی در برابر رقبا هستیم.

با توجه به حافظه داخلی و رم گوشی آنر Magic5 Pro و همچنین تراشه قدرتمندی که این گوشی دارد، به‌راحتی قادر است تمامی بازی‌های سنگین و مدرن را با فریم‌ریت بالا اجرا کند. البته عملکرد گوشی پایداری خیلی خوبی ندارد. همانطور که می‌دانید گوشی‌های آنر دارای 2 حالت باتری Balanced و Performance هستند. در حالت پرفورمنس تراشه گوشی اجازه دارد به حرارت بالاتری از حد معمول دست پیدا کند و به همین خاطر گوشی در این حالت کمی بیش از اندازه داغ می‌شود.

پردازنده گوشی در حالت Balanced به 55 درصد پایداری دست پیدا و در حالت پرفورمنس نیز این امتیاز به 51 درصد کاهش پیدا می‌کند. این موضوع در قبال پردازنده گرافیکی نیز صادق است. این پردازنده در حالت معمولی 45 درصد پایداری دارد و در حالت پرفورمنس نیز این مقدار به 35 درصد می‌رسد. در مجموع با وجود این که گوشی عملکرد خیلی خوبی دارد اما مدت زمان طولانی نمی‌تواند با نهایت قدرت کار کند و در نتیجه گوشی با افزایش حرارت دچار افت عملکرد خواهد شد.

گوشی آنر مجیک 5 پرو

در بخش باتری گوشی با یک باتری 5100 میلی‌آمپری همراه شده است. ظرفیت باتری به اندازه قابل توجهی نسبت به مدل قبلی (4600 میلی‌آمپر) ارتقا پیدا کرده است. علاوه بر این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 1، مصرف باتری بهینه‌تری دارد.

به همین خاطر نیز گوشی در بخش شارژدهی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به‌راحتی می‌تواند با یک بار شارژ تا یک روز کامل یا بیشتر دوام بیاورد. در حقیقت تنها گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس از این گوشی شارژدهی بهتری دارند. از طرف دیگر سرعت شارژ گوشی نیز بسیار عالی است. این گوشی از شارژ 66 وات سیمی و 50 وات بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و در کنار این‌ها، قابلیت‌هایی مثل شارژ معکوس سیمی و بی‌سیم نیز از جمله ویژگی های گوشی آنر مجیک 5 پرو هستند. آنر حتی یک شارژر 66 وات را نیز همراه با جعبه در اختیار شما قرار می‌دهد؛ گوشی با این شارژر قادر است ظرف مدت 15 دقیقه باتری را از 0 به 45 درصد و در 48 دقیقه نیز آن را به 100 درصد برساند.

دوربین گوشی آنر مجیک 5 پرو

همانطور که پیشتر هم گفتیم، گوشی دارای دوربین 3 گانه عریض، فوق‌عربض و تله‌فوتو است. هر 3 دوربین از رزولوشن 50 مگاپیکسل برخوردار هستند. دوربین اصلی نسبت به دوربین اصلی آنر مجیک 4 پرو پیشرفت بسیار زیادی داشته است. این سنسور علاوه بر این که قادر است نور بیشتری جذب کند، از لرزش‌گیر اپتیکال نیز بهره می‌برد.

دوربین اصلی

این دوربین تصاویر را به‌صورت پیش‌فرض با رزولوشن 12 مگاپیکسل ذخیره می‌کند. این تصاویر بدون تردید جزو بهترین تصاویری هستند که می‌توانید با یک گوشی هوشمند بگیرید. سطح جزئیات فوق‌العاده است، عکس‌ها از وضوح بسیار خوبی بهره می‌برند و خبری از نویز هم در هیچکدام از آن‌ها نیست. همچنین رنگ‌ها نیز به‌صورت واقع‌گرایانه‌ای پردازش شده‌اند و کنتراست در تمامی تصاویر در سطح بالایی قرار دارد. مهمتر از همه دامنه داینامیک بیش از اندازه وسیع نیست و به همین خاطر تصاویر به اندازه زیادی به واقعیت شباهت دارند.

دوربین اصلی حتی در شب نیز فوق‌العاده ظاهر می‌شود. عکس‌ها علاوه بر این که نوردهی بسیار خوبی دارند، جزئیات را نیز به بهترین شکل حفظ می‌کنند و مقدار نویز در آن‌ها بسیار ناچیز است.

دوربین فوق‌عریض

این دوربین هم به‌صورت پیش‌فرض تصاویر را با رزولوشن 12.5 مگاپیکسل ذخیره می‌کند. تصاویر دوربین فوق‌عریض هم فوق‌العاده هستند. گذشته از میدان دید وسیعی که در اختیار شما قرار می‌دهند، سطح جزئیات آن‌ها بسیار عالی است و مانند دوربین اصلی، تعادل بسیار خوبی میان وضوح و جزئیات دارند. حتی گوشه‌های تصویر هم به بهترین شکل پردازش می‌شوند.

این دوربین هم در شب عملکرد خیلی خوبی دارد. عکس‌ها نوردهی خیلی خوبی دارند و جزئیات را نیز به اندازه کافی حفظ می‌کنند. نویز تصاویر به بهترین شکل مدیریت شده است و رنگ‌ها نیز همچنان شاداب و سرزنده هستند.

دوربین تله‌فوتو

گوشی یک دوربین تله‌فوتو نیز دارد که دو حالت زوم 3.5 و 10 برابر را در اختیارتان قرار می‌دهد. تصاویر این دوربین در زوم 3.5 برابر بسیار خوب هستند. جزئیات سوژه‌ها به خوبی حفظ شده‌اند و مهمتر از همه وضوح عکس‌ها نیز عالی است. از طرف دیگر شاهد دامنه داینامیک گسترده و رنگ‌های سرزنده در این دوربین هستیم و مثل دو دوربین قبلی، در این تصاویر نیز خبری از نویز نیست و عکس‌ها بیش از اندازه پردازش نشده‌اند.

حتی عکس‌هایی که در زوم 10 برابر گرفته می‌شوند نیز تحسین برانگیز هستند. البته طبیعتا این تصاویر جزئیات کمتری نسبت به حالت 3.5 برابر دارند اما باز هم آنقدر جزئیات دارند که قابل استفاده باشند.

این دوربین نیز در شب به عملکرد بسیار خوب خود ادامه می‌دهد. تصاویر آن در نور کم همچنان فوق‌العاده هستند و از نظر نوردهی و دامنه داینامیک جزو بهترین‌ها به‌حساب می‌آیند. این تصاویر آنقدر وضوح دارند که شاید بتوانیم آن‌ها را بهترین تصاویر یک دوربین تله‌فوتو در شب به‌حساب بیاوریم.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی آنر مجیک 5 پرو

آنر این گوشی را در بهار سال 2023 معرفی و وارد بازار کرد. از اواسط ماه فروردین سال 1402 نیز این گوشی به‌صورت محدود وارد بازار ایران شد. در حال حاضر تنها پیکربندی 12/512 گیگابایتی آن در بازار موجود است. قیمت گوشی آنر Magic5 Pro با این پیکربندی به حدود 70 میلیون می‌رسد.

سخن پایانی

گوشی آنر مجیک 5 پرو یک پرچم‌دار تمام عیار به‌حساب می‌آید. گوشی که شاید رقیب جدی در بخش دوربین نداشته باشد و در سایر بخش‌ها نیز با شارژدهی بسیار خوب، عملکرد عالی، نمایشگر LTPO اولد و البته پشتیبانی از شارژ 66 وات، حرف‌های زیادی برای زدن دارد. نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ از دید شما این گوشی بهترین پرچم‌دار اندروید در سال 2023 است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو