بادام را با چی نخوریم؟ (فواید مصرف بادام)

منبع: مینویسم

3

1402/6/8

10:01


اگر برای شما هم سوال شده است که بادام را با چی نباید بخوریم در این مقاله پاسخ این سوال را دریافت خواهید کرد و با خواص بادام آشنا خواهید شد.

بادام را با چی نخوریم؟ (فواید مصرف بادام)

بادام سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E، پروتئین و فیبر است. این آجیل غنی از مواد مغذی افزودنی عالی برای هر رژیم غذایی است، زیرا یک عنصر همه کاره است که با چندین فواید سلامتی مرتبط است. این آنتی اکسیدان ها در ساختار غشای سلولی بدن شما یافت می شوند و از سلول های شما در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند.

بادام را با چه چیزهایی نباید بخوریم؟

بادام را هرگز با پینر نخورید. مصرف بادام همراه با پنیر سبب ایجاد مشکلات بسیاری در معده و دستگاه گوارش می شود. همچنین عوامل ایجاد سنگ کلیه و سنگ مثانه نیز توسط مصرف بادام و پنیر ایجاد خواهد و ممکن است در آینده فرد به این مشکل نیز مبتلا شود. پنیر یک ماده غذایی با طبع سرد زیاد می باشد پس بهتر است با چیزهایی مصرف شود که دوز سردی پینر را تا حد زیادی کاهش دهند.

به طور کلی بهتر است بادام را به همراه هیچ کدام از مواد غذایی مصرف نکنید. بادام به تنهایی دارای خاصیت های بسیاری می باشد. مطالعات نشان داده است مصرف 5 عدد بادام در روز می تواند از ایجاد بیماری های زیادی در فرد جلوگیری کند. اما نباید در مصرف آن زیاده روی شود.

فواید مصرف بادام

بادام فواید بی شماری دارد و برای سلامتی موثر می باشد. به شرطی که در مصرف آن زیاده روی نشود. فواید بادام شامل:

جلوگیری از بیماری قلبی

مصرف بادام همراه با سایر آجیل ها و دانه ها ممکن است به بهبود سطح لیپید یا چربی در خون کمک کند. این می تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

کنترل فشار خون

بادام دارای ویتامین E، چربی های سالم و فیبر می باشد که به فرد کمک می کند احساس سیری کند. فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. بادام و ویتامین E بادام حاوی مقادیر نسبتاً بالایی ویتامین E است. ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول است. یک اونس منبع مطمئن (28.4 گرم) بادام ساده، 7.27 میلی گرم (میلی گرم) ویتامین E را تامین می کند که تقریباً نصف نیاز روزانه یک فرد است.

جلوگیری از ابتلا به دیابت

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد بادام ممکن است به مدیریت سطح قند خون کمک کند. بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 سطح منیزیم پایینی دارند. کمبود در میان کسانی که در مدیریت سطح قند خون خود مشکل دارند شایع است. دانشمندان نشان داده اند که ممکن است ارتباطی بین کمبود منیزیم و مقاومت به انسولین وجود داشته باشد.

کمک به سلامت استخوان ها

بادام حاوی کلسیم، منیزیم، منگنز، مس، ویتامین K، پروتئین و روی است که همگی به سلامت استخوان ها کمک می کنند. همچنین از ایجاد پوکی استخوان در سنین بالا جلوگیری خواهد کرد.

مراقبت از پوست و مو

بادام تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست و مو دارد. همچنین بادام برای رشد و بسیار مفید است و از ایجاد چین و چروک نیز جلوگیری می کند.

جلوگیری از سرطان

بادام به دلیل ویتامین های زیادی که دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همین موضوع سبب می شود تا فرد به بیماری هایی مانند سرطان مبتلا نشود و خطر ابتلا به این بیماری در فرد کاهش یابد.

موثر در کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن هستید و می خواهید وزنتان کم شود بادام را در برنامه غذایی خود بگنجانید. مصرف بادام سبب می شود بیشتر احساس سیری کنید و غذای کمتری را در طول روز مصرف کنید.

دیگر فواید مصرف بادام:

  • جلوگیری از یبوست
  • مفید برای خانم های باردار و شیرده
  • افزایش انرژی در بدن
  • تنظیم قند خون
  • کاهش التهابات
  • کنترل چربی خون

سخن پایانی

افرادی که به آجیل حساسیت دارند باید از مصرف بادام نیز اجتناب کنند. اگر فردی پس از خوردن بادام دچار کهیر، تورم و مشکل در تنفس شد، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشد. این وضعیت را آنافیلاکسی می نامند. که می تواند به سرعت ایجاد شود و حتی در برخی از افراد تهدید کننده زندگی باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو