محققان در مورد آلزایمر مورد جدیدی را کشف کردند | نتایج آزمایشات محققان در مورد آلزایمر

4

1402/6/8

11:11


محققان در مورد آلزایمر مورد جدیدی را کشف کردند | نتایج آزمایشات محققان در مورد آلزایمر

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سلول‌های ایمنی در مغز مبتلایان به آلزایمر نسبت به افراد معمولی و سالم دارای عملکرد متفاوتی است. به همین دلیل محققان احتمال می‌دهند این عامل می‌تواند در بروز و پیشرفت این بیماری موثر باشد.

طبق گزارش منتشر شده توسط ساینس آلرت، محققان دانشگاه واشنگتن پژوهشی را در زمینه این بیماری انجام داده‌اند. آنها دریافتند سلول ایمنی میکروگلیا در مغز افراد بیمار نسبت به افراد سالم در اکثر اوقات در حالت پیش التهابی قرار داشته و این امر می‌تواند باعث از کار افتادن توانایی‌های دفاعی این بخش شود.

کالبد شکافی ۱۲ فرد مبتلا به آلزایمر و ۱۰ فرد سالم نشان داد بافت مغزی آنها در زمینه ژن میکروگلیا با یکدیگر تفاوت داشته است. محققان با کمک روش جدید توانستند توالی یابی RNA تک هسته‌ای را در مغز این افراد انجام داده و موفق به شناسایی ۱۰ خوشه متفاوت از میکروگلیا در مغز مبتلایان شوند.

این سلول‌های میکروگلیا در مغز مبتلایان احتمالاً قادر به انجام فعالیت دفاعی نبوده‌اند همچنین. آنها نمی‌توانند سلول‌های مرده را پاک کرده یا ضایعات را از بین ببرند. محققان بر این باورند که میکروگلیا می‌تواند در طول زمان تغییر کرده و تنها با بررسی مغز یک فرد نمی‌توان از نوع آن مطلع شد. به نظر محققان مغز این افراد باید در طول زمان تحت نظر بوده و با بررسی این سلول‌ها پیشرفت بیماری آلزایمر و نقش میکروگلیا‌ها را نظارت کرد./تکنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو