گوشی ردمی K70 پرو شیائومی؛ مشخصات، طراحی و قیمت Redmi K70 Pro

گوشی ردمی K70 پرو شیائومی؛ مشخصات، طراحی و قیمت Redmi K70 Pro


منبع: پلازا

4

1402/6/8

15:20


گوشی ردمی K70 پرو شیائومی؛ مشخصات، طراحی و قیمت Redmi K70 Pro

اگر مشتاق به دست گرفتن گوشی ردمی K70 پرو شیائومی هستید، می‌توانید چشم‌تان را به پلازا بدوزید تا از جدیدترین اطلاعات و شایعات درباره Xiaomi Redmi K70 Pro با خبر شوید، پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

گوشی ردمی K70 پرو شیائومی یک گوشی هوشمند مورد انتظار است که هنوز به طور رسمی توسط این شرکت تایید نشده است. با این حال، بر اساس برخی از شایعات، انتظار می رود در ماه دسامبر 2023 در چین عرضه شود و سپس در آینده با نام پوکو F6 پرو وارد بازارهای جهانی شود. اما این مورد توسط شیائومی تأیید نشده است. بنابراین، تاریخ دقیق عرضه گوشی موبایل ردمی K70 پرو هنوز مشخص نیست و ممکن است بسته به عوامل مختلفی تغییر کند.

فهرست مطالب

معرفی گوشی ردمی K70 پرو شیائومی

شیائومی ردمی K70 پرو انتظار می رود یک گوشی هوشمند قدرتمند و پر از ویژگی باشد ورقبای نامداری را به چالش بکشد. احتمالا دارای صفحه نمایش OLED خیره کننده، پردازنده سریع و کارآمد، سیستم دوربین همه کاره و باتری بادوام با شارژ فوق العاده سریع است. همچنین بر روی آخرین نسخه اندروید اجرا می‌شود.

معرفی گوشی ردمی K70 پرو شیائومی

مشخصات احتمالی گوشی موبایل ردمی K70 پرو

انتظار می رود شیائومی ردمی K70 پرو یک گوشی هوشمند پرچمدار رده بالا باشد که ویژگی ها و عملکرد عالی را با قیمت مناسب ارائه می دهد. به جز برخی از جنبه ها مانند کیفیت دوربین و اندازه نمایشگر، این گوشی در محدوده قیمتی خود با اکثر گوشی های هوشمند دیگر قابل مقایسه یا برتر است.

در اینجا خلاصه ای از مشخصات و سخت افزار گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro را مشاهده می کنید:

مشخصاتگوشی Xiaomi Redmi K70 Pro
صفحه نمایش6.67 اینچ اولد، با رزولوشن 1440p رفرش‌ریت 120 هرتز و پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10
پردازندهاسنپدراگون 8 نسل 3
حافظه8/12/16 گیگابایت رم، 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی
دوربینعقب: 54 مگاپیکسل (اصلی) + 8 مگاپیکسل (فوق عریض) + 2 مگاپیکسل (ماکرو) جلو: 32 مگاپیکسل
باتری5000 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 120 واتی، شارژ بی سیم 40 وات
سیستم عاملاندروید 14

لطفاً توجه داشته باشید که این اطلاعات رسمی نیستند و ممکن است با معرفی رسمی دستگاه تغییر کنند. مشخصات واقعی گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro ممکن است به عواملی مانند اولویت‌های منطقه‌ای، هزینه‌های تولید، انتخاب‌های طراحی و بازخورد مشتری بستگی داشته باشد.

طراحی گوشی موبایل ردمی کا ۷۰ پرو؛ بررسی گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro

این دستگاه دارای بدنه ای فلزی و شیشه ای با روکش براق و لبه های خمیده است. دارای یک ماژول دوربین مستطیلی در پشت است که سه دوربین و یک فلاش LED را در خود جای داده است. همچنین لوگوی شیائومی در گوشه سمت چپ پایین پنل پشتی دارد.
صفحه نمایش دارای یک سوراخ پانچ در مرکز بالایی است که دوربین سلفی را در خود جای داده است. گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro نمایشگر همچنین دارای یک اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر برای احراز هویت بیومتریک است.

این دستگاه دارای یک پورت USB Type-C در لبه پایینی است که از شارژ سریع 120 واتی و انتقال داده پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک مشبک بلندگو و یک سوراخ میکروفون در لبه پایینی است.

Redmi-K70-Pro

گوشی ردمی K70 پرو شیائومی دارای دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در لبه سمت راست است که دسترسی و فشار دادن به آنها آسان است. همچنین دارای یک دکمه اختصاصی تله فوتو در لبه سمت چپ است که به کاربران اجازه می دهد بین دوربین اصلی و فوق عریض به سرعت جابجا شوند.

این دستگاه دارای یک سینی سیم کارت در لبه بالایی است که از دو سیم کارت یا سیم کارت و کارت microSD پشتیبانی می کند. همچنین دارای یک بلستر IR و یک سوراخ میکروفون دیگر در لبه بالایی است. بلستر IR می تواند برای کنترل دستگاه های سازگار مانند تلویزیون، AC و غیره استفاده شود.

در اینجا برخی از مزایا و معایب طراحی گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro آورده شده است:

مزایا:

ظاهری عالی و ظریف با بدنه فلزی و شیشه ای و روکش براق دارد. همچنین دارای طراحی مینیمالیستی و متقارن با نمایشگر پانچ سوراخ و ماژول دوربین مستطیلی است.

دارای یک اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش است که برای باز کردن قفل دستگاه راحت و ایمن است. همچنین دارای یک بلستر IR است که برای کنترل دستگاه های سازگار مانند تلویزیون، AC و غیره مفید است.

گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro دارای یک دکمه اختصاصی تله فوتو است که برای جابجایی سریع بین دوربین اصلی و فوق عریض مفید است.

معایب:

به دلیل عدم وجود جک 3.5 میلی متری ممکن است نیاز به استفاده از آداپتور یا سوئیچ به هدفون یا هدفون بی سیم داشته باشند.
اطلاعات معتبری راجع به رتبه بندی IP در دسترس نیست، به این معنی که ممکن است در برابر آب یا گرد و غبار مقاوم نباشد.
گوشی ردمی K70 پرو شیائومی ممکن است سنگین و حجیم باشد، زیرا دارای بدنه فلزی و شیشه ای، باتری بزرگ و صفحه نمایش بزرگ است. این ممکن است بر قابلیت حمل و راحتی آن تأثیر بگذارد.

دوربین گوشی ردمی K70 پرو شیائومی

گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro دارای تنظیمات دوربین پشتی سه گانه است که شامل یک سنسور اصلی 54 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های نزدیک است.

دوربین اصلی می تواند ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم های 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین فوق عریض می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین ماکرو می تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro

این دستگاه همچنین دارای یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو است که در یک سوراخ پانچ در مرکز بالای نمایشگر قرار گرفته است. دوربین سلفی می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و فیلم های 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. همچنین از حالت قفل با چهره و حالت پرتره پشتیبانی می کند.

این دستگاه دارای چندین حالت و ویژگی دوربین است، مانند حالت شب، پانوراما، حالت حرفه ای، حرکت آهسته، تایم لپس، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی، HDR، حالت زیبایی، واترمارک و غیره. همچنین دارای یک دکمه اختصاصی تله فوتو است که به کاربران اجازه می دهد بین دوربین اصلی و فوق عریض به سرعت جابجا شوند.

مزایا

  •  سنسور اصلی 54 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) است که می تواند عکس ها و فیلم های واضح و دقیق را در شرایط نوری مختلف ثبت کند. همچنین می‌تواند ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه و ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند که از بالاترین وضوح‌های موجود در بازار هستند.
  • دارای سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه است که می تواند مناظر و چشم انداز بیشتری را در یک شات ثبت کند. همچنین می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند که وضوح مناسبی برای یک دوربین فوق عریض است.
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو دارد که می‌تواند سلفی‌ها و پرتره‌های واضح و جذابی را ثبت کند. می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه و ویدیوهای 1080p با سرعت 60 فریم در ثانیه ضبط کند که وضوح خوبی برای دوربین سلفی است. همچنین از حالت قفل با چهره و حالت پرتره پشتیبانی می کند که ویژگی های راحت و مفیدی برای دوستداران سلفی است.
  • و احتمالا دارای چندین حالت و ویژگی است، مانند حالت شب، پانوراما، حالت حرفه ای، حرکت آهسته، تایم لپس، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی، HDR، حالت زیبایی، واترمارک و غیره. این حالت ها و ویژگی ها می توانند کیفیت و خلاقیت عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دستگاه را افزایش دهند.

معایب

  • دارای سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی برای عکس های نزدیک است که تصاویر گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro با آن چندان چشمگیر و مفید نیست. وضوح و کیفیت عکس ها و فیلم های ماکرو کم و تار هستند و فقط می توانند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند که برای یک دوربین ماکرو، رزولوشن ضعیفی است.
  • فاقد سنسور تله فوتو یا سنسور پریسکوپ است که در بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر در رنج قیمتی آن از ویژگی های رایج و محبوب هستند. این حسگرها می توانند زوم و بزرگنمایی اپتیکال را برای اجسام دور یا کوچک فراهم کنند که می تواند وضوح و جزئیات عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دستگاه را بهبود بخشد.
  • گوشی موبایل ردمی K70 پرو فاقد سنسور عمق یا ToF است که این ویژگی‌ها نیز در بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر در رنج قیمتی آن از ویژگی‌های رایج و محبوب هستند. این حسگرها می‌توانند اطلاعات دقیق عمق و افکت بوکه را برای عکس‌ها و فیلم‌های گرفته‌شده توسط دستگاه، به‌ویژه برای عکس‌های پرتره و سلفی ارائه دهند.

بررسی-گوشی-موبایل-ردمی-K70-پرو

پردازنده گوشی موبایل ردمی K70 پرو

گوشی ردمی K70 پرو شیائومی به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز شده است که انتظار می رود عملکرد و کارایی بالاتری ارائه دهد.

پرازنده ی گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro مبتنی بر فناوری پردازش 4 نانومتری است، به این معنی که ترانزیستورهای کوچکتر و کارآمدتری نسبت به پردازنده های نسل قبلی دارد. این می تواند سرعت، مصرف انرژی و اتلاف حرارت پردازنده را بهبود بخشد.

اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای معماری سه کلاستر است، به این معنی که دارای سه نوع هسته مختلف است که می تواند وظایف و بارهای کاری متفاوتی را انجام دهد. پردازنده می تواند بسته به تقاضا به صورت پویا بین هسته ها جابجا شود و عملکرد و عمر باتری دستگاه را بهینه کند.

این پردازنده دارای یک مودم 5G یکپارچه است، به این معنی که می تواند هر دو شبکه زیر 6 گیگاهرتز و 5G را پشتیبانی کند. این می تواند اتصال و انتقال داده سریعتر و مطمئن تر را برای دستگاه فراهم کند. این پردازنده همچنین از Wi-Fi 6E، بلوتوث 5.3، NFC، GPS و سایر فناوری های بی سیم پشتیبانی می کند.

گوشی موبایل ردمی K70 پرو

اسنپدراگون 8 نسل 3 دارای یک موتور اختصاصی هوش مصنوعی است که Hexagon 770 است. این موتور AI می تواند تا 26 TOPS (تریلیون عملیات در ثانیه) محاسبات AI را انجام دهد که دو برابر سریعتر از موتور AI نسل قبلی است. موتور هوش مصنوعی می‌تواند دوربین، صدا، امنیت و سایر ویژگی‌های دستگاه را با یادگیری ماشین و شبکه‌های عصبی افزایش دهد.

ممکن است گران باشد زیرا جدیدترین و پیشرفته ترین چیپست کوالکام است و ممکن است هزینه تولید و قیمت خرده فروشی دستگاه را افزایش دهد.

احتمالا کمیاب باشد، زیرا مبتنی بر فناوری فرآیند 4 نانومتری است که ممکن است عرضه محدود و تقاضای بالایی در بازار داشته باشد.

پردازنده گرافیکی گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro چگونه است؟

این دستگاه دارای یک GPU قدرتمند است که Adreno 730 است که می تواند از گرافیک با وضوح بالا، بازی روان و تجربه های VR/AR همه جانبه برای دستگاه پشتیبانی کند. GPU همچنین از سایه‌زنی با نرخ متغیر (VRS) پشتیبانی می‌کند که می‌تواند کیفیت رندر و کارایی گرافیک را بهبود بخشد.

گوشی ردمی K70 پرو شیائومی احتمالا دارای گزینه های حافظه متنوع و کافی 8/12/16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی است. این پیکربندی حافظه می تواند اکثر کاربران و وظایف را به صورت روان و یکپارچه روی دستگاه انجام دهد.
این دستگاه دارای یک سینی سیم کارت در لبه بالایی است که از دو سیم کارت یا سیم کارت و کارت microSD پشتیبانی می کند.

گوشی Xiaomi Redmi K70 Pro

این بدان معناست که گوشی موبایل ردمی K70 پرومی تواند از حافظه قابل ارتقا تا 1 ترابایت با کارت microSD پشتیبانی کند. این می تواند فضای بیشتری را برای ذخیره عکس ها، فیلم ها، موسیقی، برنامه ها، بازی ها و سایر فایل ها در دستگاه فراهم کند.
این دستگاه دارای نوع ذخیره سازی UFS 3.1 است که یکی از سریع ترین و مطمئن ترین انواع ذخیره سازی موجود در بازار است. این می تواند سرعت خواندن و نوشتن، سرعت انتقال داده و عملکرد دستگاه را بهبود بخشد.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی موبایل ردمی K70 پرو

بر اساس برخی اطلاعات و برآوردها، قیمت گوشی موبایل ردمی K70 پرو معادل 520 دلار پیش بینی می شود. برخی منابع عنوان می کنند که تاریخ انتشار می تواند 20 دسامبر 2023 باشد. البته باید منتظر اعلام رسمی شیائومی در این مورد بود.

مزایای گوشی موبایل ردمی K70 پرو

  • این صفحه نمایش بزرگ و خیره کننده OLED با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل، نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1400 نیت دارد. همچنین از Dolby Vision و HDR10+ برای افزایش رنگ و کنتراست پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش با برخی از گوشی های هوشمند پرچمدار موجود در بازار مانند گلکسی S23 اولترا و وان‌پلاس 11 قابل مقایسه است.
  • این دستگاه از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 قدرت می گیرد که انتظار می رود عملکرد و کارایی بالاتری ارائه دهد. این پردازنده جدیدترین و پیشرفته ترین چیپست کوالکام است و انتظار می رود که در سال 2023 قدرت اکثر گوشی های هوشمند رده بالا را تامین کند.
  • این دستگاه دارای گزینه های حافظه سخاوتمندانه و کافی 8/12/16 گیگابایت رم و 128/256/512 گیگابایت حافظه داخلی است. این پیکربندی حافظه می تواند اکثر کاربران و وظایف را به صورت روان و یکپارچه انجام دهد.
  • ظرفیت باتری قابل توجه و سرعت شارژ 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع 120 واتی و شارژ بی سیم 40 واتی پشتیبانی می کند. طبق گزارشات، می تواند از 0 تا 100 درصد تنها در 19 دقیقه شارژ شود. این باتری از بهترین عملکردهای موجود در بازار است.
  • این سیستم عامل بر روی اندروید 14 اجرا می شود، آخرین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل که هنوز منتشر نشده است. انتظار می‌رود که این گوشی دارای ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی نسبت به اندروید 13 باشد.

گوشی موبایل ردمی K70 پرو

معایب گوشی موبایل ردمی کا ۷۰ پرو

  • دوربین گوشی موبایل ردمی K70 پرو می‌تواند عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت خوبی بگیرد، اما به اندازه برخی از گوشی‌های هوشمند دیگر در محدوده قیمتی خود، مانند Vivo T3 Pro و OnePlus 10 Pro 5G که دوربین‌های بیشتری با دوربین‌های بالاتر دارند، همه فن حریف نیست و وضوح بالایی ندارد.
  • اندازه نمایشگر گوشی موبایل ردمی کا ۷۰ پرو کمی کوچکتر از شیائومی ردمی K70 است که دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی OLED با ویژگی های مشابه است. برخی از کاربران ممکن است صفحه نمایش بزرگتر را برای تجربه بهتر مشاهده ترجیح دهند.
  • این جک هدفون 3.5 میلی متری ندارد، که ممکن است برای برخی از کاربرانی که هدفون یا هدفون سیمی را ترجیح می دهند، ناخوشایند باشد. آنها ممکن است نیاز به استفاده از آداپتور یا سوئیچ به هدفون یا هدفون بی سیم داشته باشند.

سخن پایانی

در مورد گوشی موبایل ردمی K70 پرو باید گفت اگر به دنبال یک عملکرد درجه یک، یک صفحه نمایش درخشان، و یک دوربین ثابت هستید و بدتان نمی‌آید که قیمتی عالی بپردازید یا منتظر عرضه آن باشید، این گوشی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. با این حال، اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر یا در دسترس‌تر هستید، یا می‌خواهید شارژ بی‌سیم یا ویژگی‌های دیگری داشته باشید، ممکن است بخواهید برخی از گزینه‌هایی را که قبلاً ذکر کردم در نظر بگیرید.

در هر صورت خوشحال خواهیم شد نظرتان را درباره گوشی ردمی K70 پرو شیائومی و رقبایش با ما و سایر کاربران پلازا در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو