ربات، قطعی برق را پیش بینی می کند | با پیش بینی قطعی برق برنامه ریزی کنید

2

1402/6/8

20:49


ربات، قطعی برق را پیش بینی می کند | با پیش بینی قطعی برق برنامه ریزی کنید

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یک شرکت مستقر در واترلو، انتاریو، کانادا درحال توسعه یک نوع ربات است که می‌تواند با پیش‌بینی مشکلات، از قطع‌شدن برق جلوگیری کند.

این شرکت که Enerza نام دارد، امیدوار است که فناوری رباتیک آن‌ها بتواند شبکه‌های برق را ایمن‌تر و قابل‌اطمینان‌تر کند. در وب‌سایت این شرکت توضیح داده شده است:

«Enerza اولین شرکت در جهان است که ابزار ارزیابی ریسک بسته به شرایط خود را به‌صورت رباتیک در اختیار ارائه‌دهندگان خدمات برق قرار می‌دهد.»

علاوه‌براین، با وجود سیستم رباتیک Enerza دیگر نیازی نیست کارگران در محیط‌های خطرناک حضور داشته باشند و بدین‌ترتیب ایمنی کار افزایش می‌یابد.

قابلیت‌های ربات Enerza

Enerza در رویکرد خود پیشرفت‌های تکنولوژیک بسیار زیادی را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا ربات‌هایش بتوانند کارهایی را انجام دهند که قبلاً توسط انسان‌ها انجام می‌شده است. همان‌طور که مدیران این شرکت توضیح می‌دهند، ربات Enerza می‌تواند با کمک پروانه‌های خود به‌سمت خطوط برق پرواز کند و به آن بچسبد. همچنین برای اندازه‌گیری‌های موردنیاز آن، از فناوری‌هایی مانند دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های تشخیص عمق و ترکیبی از دوربین‌های استریوسکوپی استفاده شده است.

علاوه‌براین، Enerza می‌گوید ربات جدیدش می‌تواند زیرساخت‌های خراب و مشکلات احتمالی آینده شبکه مانند رشد انشعابات بسیار نزدیک به خطوط برق را تشخیص دهد. به‌این‌ترتیب می‌تواند مشکلات را قبل از وقوع آن‌ها پیش‌بینی کند.

همچنین رویکرد جدید این شرکت مقرون‌به‌صرفه و بسیار کارآمد است. در وب‌سایت آن توضیح داده شده:

«ما علاوه بر اینکه به شرکت‌ها این امکان را می‌دهیم که شبکه خود را پوشش دهند، به آن‌ها کمک می‌کنیم که هزینه‌های خود را حداقل 1220 برابر کاهش دهند و بازده آن‌ها حداقل تا 200 درصد افزایش پیدا کند.»

Enerza اولین رویکرد فناورانه‌ مربوط به قطع برق نیست که در چند سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم. در سال 2022 نیز شرکت دولتی شبکه برق چین از سیستم هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده بود که برخی مشکلات برق را تنها در سه ثانیه حل می‌کرد؛ فرایندی که قبلاً 6 تا 10 ساعت طول می‌کشیده است./دیجیاتو

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو