شهردار پایتخت: تهران به سمت برقی‌شدن پیش می‌رود

منبع: تکراتو

4

1402/6/10

09:01


شهردار تهران از تلاش برای برقی‌شدن شهر تهران با همکاری وزیر صمت، وزیر نیرو و سازمان محیط زیست برای حل مشکل آلودگی هوا خبر داده است.

شهردار پایتخت: تهران به سمت برقی‌شدن پیش می‌رود

شهردار تهران از تلاش برای برقی‌شدن شهر تهران با همکاری وزیر صمت، وزیر نیرو و سازمان محیط زیست برای حل مشکل آلودگی هوا خبر داده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از سیتنا، «علیرضا زاکانی»، شهردار تهران به تحقق بودجه پرداخت و بیان داشت: «سال گذشته 158 درصد تحقق بودجه داشتیم. ۱۳۷ درصد آن در حوزه نقد نسبت به مصوب شورا بوده است.»

وی در مورد وضعیت مترو تهران اظهار داشت: «بازسازی واگن‌های مترو نیز ادامه دارد. تا پیش از امسال در یک‌سال و نیم گذشته 14 کیلومتر خط با 10 ایستگاه جدید افتتاح شده است. امسال اما حدود 20 کیلومتر با 13 ایستگاه جدید افتتاح می‌شود.»

شهردار تهران در ادامه اضافه کرد: «پرند نیز متروی 20 کیلومتری با یک ایستگاه است که امسال افتتاح خواهد شد. تا ماه آینده ایستگاه پرند افتتاح می‌شود. موضوع برق آن فقط باقی مانده است.»

زاکانی با اشاره به برآورد هزینه هر کیلومتر متروی جدید در حدود دو هزار میلیارد تومان، افزود: «حفاری خط 10 نیز به زودی شروع می‌شود. در مورد خط 9 هم تفاهم‌نامه امضا شده و کار شروع خواهد شد. خطوط 8 و 11 نیز سال آینده.»

وی همچنین ضمن اشاره به موضوع واگن‌ها عنوان کرد: «حدود 600 واگن مترو نیاز به اورهال داشت. بسیاری از انبارهای تجهیزات مترو هنگامی که تحویل گرفتیم، خالی بود. 240 واگن بازسازی شده است. هم‌چنین 791 واگن جدید با زحمت دولت از چین خریداری شده است. 113 دستگاه واگن نیز به تولیدکنندگان داخلی سفارش داده‌ایم. به این ترتیب نوسازی جدی در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.»

بیشتر بخوانید: تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده آغاز می‌شود!

تلاش برای برقی‌شدن تهران

شهردار تهران در مورد تلاش برای برقی‌شدن تهران جهت حل معضل آلودگی هوا اعلام داشت: «شهروندان از این مشکل در رنج هستند. به همین منظور تفاهم مهمی با وزیر صمت و وزیر نیرو و سازمان محیط‌زیست امضا شد. تهران به سمت برقی‌سازی خواهد رفت. 1000 دستگاه اتوبوس برقی قرارداد شده است. 15 ایستگاه شارژ خودروی برقی با همکاری مپنا در تهران افتتاح شد. تا پایان سال آینده 1700 ایستگاه با پنج هزار دستگاه شارژ افتتاح می‌شود. 4 هزار موتور برقی و ۵۰ هزار تاکسی برقی نیز به زودی وارد پایتخت خواهد شد. به این ترتیب چهره شهر عوض می‌شود و آلودگی کاهش خواهد یافت.»

برقی‌شدن

وی در مورد برقی‌شدن حمل‌ونقل عمومی شهر تهران عنوان داشت: «45درصد بودجه امسال شهرداری به حمل‌ونقل عمومی اختصاص یافته است. البته این کف ماجراست. ما قرارداد سه هزار اتوبوس جدید برای تهران بسته و پول آن را پرداخت کردیم که هزار اتوبوس از این تعداد برقی است.»

زاکانی در پایان ضمن اشاره به اتخاذ رویکرد فعال و با کمی فکر درباره موضوعات، خاطرنشان کرد: «امسال امیدواریم 1260 اتوبوس جدید به تهران اضافه شود. تا پایان سال نیز حدود 500 اتوبوس نوسازی و بازسازی خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برقی‌شدن شهر تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو