بیوگرافی بهزاد خلج و آشنایی بیشتر با نقش آفرینی های وی

بیوگرافی بهزاد خلج و آشنایی بیشتر با نقش آفرینی های وی


منبع: آرگا

3

1402/6/10

11:13


بهزاد خلج یکی دیگر از بازیگران ایرانی است که در هم در تئاتر و هم در تلویزیون و سینما فعالیت می کند. از کارهای مهم او می توان به سریال مانکنف میدان سرخ، آقای قاضی و محکومین اشاره داشت. در ادامه برای آشنایی با بیوگرافی بهزاد خلج دعوت می کنیم ما را همراهی کنید.

بهزاد خلج هنرپیشه ایرانی متولد دهه پنجاه است که علاوه بر بازیگری به عنوان برنامه ریز نیز فعالیت می کند. او هم مانند بسیاری دیگر از هنرپیشگان کارش را با رفتن به روی صحنه نمایش آغاز کرد و سپس جلوی دوربین قرار گرفت. این هنرمند ایرانی در حال حاضر متاهل و صاحب دو فرزند پسر است. در این مطلب قصد داریم شما را با بیوگرافی بهزاد خلج و شروع فعالیت و فعالیت هایش آشنا می کنیم.

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر ایرانی

بیوگرافی بهزاد خلج از شروع تا دیده شدن

خلج بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما در سی و یکم فروردین سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمده است، او سال هاست ازدواج کرده که نتیجه آن تولد ۲ فرزند پسر هستند. او پس از تجربه بازیگری در تئاتر، در سال ۹۵ برای نخستین بار با بازی در سریال تلویزیونی «مرز خوشبختی» مقابل دوربین قرار گرفت و به قاب تلویزیون پیوست. به گفته خودش این هنرمند در خانواده ای هنری و اهل سینما تولد و پرورش یافته است، پدر او کارمند سالن سینما بوده که قدری بعد از متولد شدن وی مصمم به ارتقای فعالیتش شده است. آقای بهزاد خلج دوره های بازیگری را گذرانده که کارش را به صورت حرفه ای در سن در دهه چهل عمر خود (۴۱ سالگی) آغاز نموده و با بازی در سریال تلویزیونی «آقای قاضی» و نیز سریال «پوست شیر» مشهور شده است. آقای خلج دارای ۱۸۸ سانتیمتر قد می باشد.

مرور زندگی بهزاد خلج

آشنایی با بیوگرافی بهزاد خلج

بیوگرافی بهزاد خلج و معرفی آثارش

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر ایرانی

دیده شدن و شهرت

بهزاد خلج هرچند در سریال تلویزیونی «مرز خوشبختی» ایفای نقش کرد ولی به واسطه نقش آفرینی خوبش در سریال «محکومین» در نقش اصلی موفق شد مورد توجه قرار گرفته و به شهرت برسد. او در این سریال همبازی شبنم قلی خانی بود. سال ۹۶ برای خلج از نظر کاری فشرده و پرتلاش بود که موجبات پیوستن او به سینما و تلویزیون را رقم زد. بازی در سریال تلویزیونی «سفر در خانه» از بهترین و شاخص ترین کارهای او محسوب می شود.

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر مطرح

بیوگرافی بهزاد خلج و معرفی آثارش

زندگینامه بهزاد خلج همراه عکس

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر مشهور

حضور در نمایش شبکه خانگی

بهزاد خلج با بازی در سریال مانکن توانست به شبکه نمایش خانگی راه یافته و نخستین تجربه خود در این عرصه را نیز به دست بیاورد. او در این سریال با کاراکتر یک وکیل ( که وکالت کتایون با بازیگری مریلا زارعی را برعهده داشت) جلوی دوربین می رفت.

مرور زندگی بهزاد خلج

زندگینامه بهزاد خلج همراه عکس

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر موفق

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر ایرانی

بیوگرافی بهزاد خلج و معرفی آثارش

شروع فعالیت با تئاتر

البته که وی فعالیت هنری بازیگری خود را با حضور در نمایش های تئاتر شروع کرده اما به صورت جدی و قرار گرفتن جلوی دوربین را با بازی در سریال «مرز خوشبختی» استارت زده است. پس از کمی بهزاد خلج مسئول اصلاح رنگ و نور استودیو فیلمساز گردید و بعدا به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیوست.

او در مورد شرکت در دوره های بازیگری خود چنین گفته است:

«در ۳۸ سالگی ام، یکی از دوستانم بسیار به من اصرار کرد که یک کلاس بازیگری بروم، خیلی هم ممانعت کردم اما برای این که روی آن آدم را کم کنم به کلاس بازیگری رفتم و همان سال در یک جشنواره مونولوگ جایزه بازیگری را دریافت کردم. آن اتفاق انگار پیامی برای من داشت و به این فکر کردم که شاید برای این کار درسن شده باشم.»

بیوگرافی بهزاد خلج و معرفی آثارش

آشنایی با بیوگرافی بهزاد خلج

آشنایی با بیوگرافی بهزاد خلج

معرفی آثار

بهزاد خلج بازیگر تئاتر و تلویزیون و سینما که البته در شبکه نمایش خانگی نیز فعالیت دارد.

تلویزیون

  • سریال تلویزیونی «مرز خوشبختی» در سال ۱۳۹۶
  • سریال تلویزیونی «محکومین» در سال ۱۳۹۶
  • سریال تلویزیونی «مانکن» در سال ۱۳۹۷- ۱۳۹۸
  • سریال «سفر در خانه» در سال ۱۳۹۶
  • سریال «خط مقدم» در سال ۱۴۰۰
  • سریال «میدان سرخ» در سال ۱۴۰۰
  • سریال «آقای قاضی» در سال ۱۴۰۰

سینما

  • فیلم سینمایی «آفتاب نیمه شب» در سال ۱۳۹۸
  • فیلم سینمایی «گواهی امضا» در سال ۱۳۹۸

فیلم کوتاه

  • فیلم کوتاه «پاندای کوچک پاندای بزرگ» در سال ۱۴۰۰
  • فیلم کوتاه «مرد جعبه ای»
  • فیلم کوتاه «گرگ ها»

افتخارات و جوایز

  • نامزد برترین هنرپیشه نقش اول از فستیوال اکشن آمریکا جهت بازی در فیلم کوتاه مرد جعبه ای
  • اخذ جایزه برترین هنرپیشه نقش اول مرد از فستیوال مونولوگ
  • دریافت تندیس برترین هنرپیشه مرد از فستیوال تئاتر سه نقطه

زندگینامه بهزاد خلج همراه عکس

مرور زندگی بهزاد خلج

سریال مانکن

مانکن نام یک سریال پخش شده از شبکه ننمایش خانگی در سالهای ۹۷ – ۹۸ می باشد که از بیست و سوم اسفند سال ۹۷ شروع به فیلمبرداری کرد و در یکم شهریور سال ۹۸ تمام شد. اسم قبلی آن سایه های بلند بود که به دلیل وجود ابهام هایی، تجدید نظر داده شد و نام مانکن برای آن برگزیده گردید. سریال مانکن نام یک سریال درام اجتماعی می باشد که راوی داستان اختلاف اقتصادی طبقات گوناگون جامعه و مقایسه اشخاص مقتدر و قشر کم در آمد و ضعیف می باشد. در این سریال او با بازیگران موفقی همچون لیندا کیانی، محمدرضا فروتن، نفیسه روشن، شبنم قلی خانی، حسین پاکدل، رابعه مدنی، امیرحسین آرمان، الهام پاوه نزاد، فرزاد فرزین و … همبازی است.

زندگینامه بهزاد خلج بازیگر ایرانی

آشنایی با بیوگرافی بهزاد خلج

در این شما را با بیوگرافی بهزاد خلج بازیگر مرد سینما و تلویزیون کشورمان با سابقه بازیگری در تئاتر به عنوان نخستین تجربه آشنا کردیم، در این مرور گذری بر تاریخ تولد و تاریخ شروع فعالیت وی، عرصه های فعالیت وی و در نهایت معرفی آثارش داشتیم که امیدواریم از مطالعه آنها نهایت استفاده را برده باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو