علت فوت جواد روحی اعلام شد/ جواد روحی در زندان تشنج کرد +فیلم

منبع: ساعد نیوز

4

1402/6/11

09:06


ساعد نیوز: براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر جواد روحی یکی از زندانیان این زندان و از بازداشت شدگان حوادث پاییز 1401 بامداد پنجشنبه 9 شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد و فوت کرده است.

علت فوت جواد روحی اعلام شد/ جواد روحی در زندان تشنج کرد +فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از انتخاب، روابط عمومی زندان نوشهر اعلام کرد: جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می‌برد ساعت 3:45 بامداد پنجشنبه 9 شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد. پس از انتقال جواد روحی به بیمارستان متاسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند.

روابط عمومی زندان‌نوشهر در این رابطه گفته است: درباره فوت جواد روحی دستور قضایی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده است و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کرده‌اند.

با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و دارو‌های وی مستندسازی شود.

جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است.

جواد روحی، محکوم به اعدام

جواد روحی از دستگیرشدگان ناآرامی‌های سال 1401 بود که به اعدام محکوم شده بود اما دوم خرداد امسال وکیل او از پذیرش فرجام خواهی موکلش در دیوان عالی کشور خبر داد.

مجید کاوه در توییتر نوشته بود: با تصمیم خردمندانه و رأی منصفانه معاون و مستشار محترم شعبه نهم دیوانعالی کشور فرجامخواهی جواد روحی نسبت به حکم محکومیت سه بار اعدام و سایرمجازات‌ها، پذیرفته و رأی شعبه 1 دادگاه انقلاب ساری نقض و پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب ساری ارسال شد.

قوه قضاییه: جواد روحی قبل از ورود به زندان سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته / عکس منتشرشده از او، قدیمی و مربوط به زمان قبل از بازداشت این فرد و خارج از زندان است
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: طبق اعلام بهداری زندان، «جواد روحی» قبل از بازداشت و ورود به زندان در سالهای گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است.

بنابر اعلام این مرکز، در پی فوت یک زندانی به نام جواد روحی در بیمارستان، تصویری از وی در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده است که این تصویر مرتبط به بستری شدن اخیر وی در بیمارستان است که منجر به فوت متهم شد.

این در حالی است که پیگیری‌های مرکز رسانه قوه قضاییه نشان می‌دهد تصویر منتشر هرچند متعلق به جواد روحی است اما عکسی قدیمی و مربوط به زمان قبل از بازداشت این فرد و خارج از زندان است. تصاویر لباس شخصی وی هم گویای همین موضوع است.

طبق اعلام بهداری زندان، روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان در سال‌های گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است.

ویدیو/ توضیحات دادستان نوشهر در مورد پرونده فوت «جواد روحی» در زندان

توضیحات دادستان نوشهر در مورد پرونده فوت «جواد روحی» در زندان: دوربین ها مورد بازبینی قرار گرفتند/ تحقیقات از حاضرین و هم بندی های متوفی انجام شد/ معاینه پزشکی صورت پذیرفته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو