مالباخته درگاه‌های‌ جعلی به یک میلیارد خود رسید

منبع: ساعد نیوز

2

1402/6/14

12:44


ساعدنیوز: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از بازگرداندن یک میلیارد ریال به حساب شهروندی خبر داد که هنگام نصب همراه بانک،توسط مجرمان سایبری به درگاه جعلی هدایت شده بود.

مالباخته درگاه‌های‌ جعلی به یک میلیارد خود رسید

به گزارش ساعدنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "محسن محمودی" در تشریح این خبر گفت:با مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتا استان و با ارائه دستور قضائی اعلام نمود که از حساب بانکی‌اش برداشت غیر مجاز صورت گرفته است و از پلیس رسیدگی به موضوع را خواستار شد.

وی در ادامه افزود:در اظهارات شاکی مشخص گردید که وی جهت نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها در مررگرهای اینترنتی اقدام به جستجو می‌کند و پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده،آن رابرروی تلفن همراه خود نصب نموده و پس از وارد کردن اطلاعات خود از حساب وی مبلغ یک میلیارد ریال برداشت غیرمجاز صورت می‌گیرد.

این مقام انتظامی گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرارگرفت و تحقیقات پیرامون پرونده آغاز گردید. رئیس پلیس فتا استان تصریح نمود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام کارهای مقدماتی و بهره گیری از روش های علمی و تخصصی اقدام به شناسایی فرد کلاهبردار کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

سرهنگ محمودی در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم از مقام قضائی، مبلغ برداشتی را به حساب شاکی عودت داده و پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال گردید. وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد:زمانی که می‌خواهید برنامه همراه بانکی را برای تلفن همراه خود نصب کنید حتما به سایت اصلی بانک مربوطه مراجعه و اقدام به دانلود نمائید.

سرهنگ محسن محمودی گفت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق شماره تماس 096380 به مرکز فوریتهای سایبری و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو