بهترین جاهای دیدنی استان گلستان کدامند؟ | آشنایی با 20 مکان دیدنی گلستان

بهترین جاهای دیدنی استان گلستان کدامند؟ | آشنایی با 20 مکان دیدنی گلستان


منبع: پلازا

3

1402/6/15

19:48


بهترین جاهای دیدنی استان گلستان کدامند؟ | آشنایی با 20 مکان دیدنی گلستان

استان گلستان از جمله استان‌های ایران است که جاهای دیدنی بی‌نهایت زیبا و چشم نوازی دارد. این استان که در حاشیه جنوب شرقی دریای کاسپین قرار گرفته  و به عنوان استان مستقل در ایران شناخته شده است که پیشینه تاریخی آن به ۷۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد از این رو جاذبه‌های تاریخی بسیاری همچون غارها، قلعه‌ها در این استان وجود دارد. جاهای دیدنی گلستان بهترین مقصد برای گردشگران است مخصوصاً افرادی که به دنبال یک منطقه‌ای بکر در شمال ایران هستند. استان گلستان به خاطر تنوع شگفت آور آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی از جمله دیدنی‌ترین جاهای ایران است که برای هر سلیقه‌ای دارای جاذبه طبیعی، تاریخی و گردشگری می‌باشد. اما بهترین جاهای دیدنی گلستان کدامند؟ برای آشنایی با بهترین های این استان در ادامه همراه ما باشید.

استان گلستان از سرسبزترین استان‌های شمال کشور است که کمی آن طرف‌تر از استان گیلان و مازندران قرار گرفته است. قطعاً کمتر استانی در ایران پیدا می‌شود که همه زیبایی‌ها را در خود جای داده باشد. استان گلستان جاهای دیدنی ناشناخته بسیار زیادی برای تماشا دارد و هر سال سیل عظیمی از گردشگران و طبیعتگران را میزبانی می‌کند. مرکز استان گلستان شهر گرگان است که با وجود نداشتن دریا از جنگل‌های بکر و دست نخورده‌ای بسیار زیادی برخوردار است.

فهرست مطالب

لیست بهترین جاهای دیدنی استان گلستان

بهترین جاهای دیدنی استان گلستان

لیست بهترین جاهای دیدنی گلستان

در این مطلب می‌خواهیم شما را با چندی از بهترین جاهای دیدنی گلستان آشنا کنیم. استانی زیبا در شمال ایران که از  لحاظ طبیعی و تاریخی بسیار غنی می‌باشد. بد نیست درباره استان سرسبز گلستان در شمال ایران بدانید که نزدیک به ۱۸ درصد از سطح این استان را جنگل‌ها پوشانده‌اند. جنگل‌هایی که با طبیعت بی‌نظیر خود، هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب می‌کنند.

1- کاخ آقا محمدخان قاجار گرگان

معرفی بهترین جاذبه‌های تاریخی گلستان

معرفی بهترین جاذبه‌های تاریخی گلستان

یکی از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان که مرکز این استان یعنی شهر گرگان واقع شده است، کاخ تاریخی و دیدنی آقا محمدخان قاجار است. این بنای تاریخی در دو طبقه و با تزئیات بسیار زیبا و طلاکاری ساخته شده است که متاسفانه امروزه بیشتر زیبایی‌های این بنای تاریخی دچار آسیب فراوانی شده است.

کاخ آقامحمدخان قاجار مربوط به اوایل دوره قاجار است و نخستین کاخ این دوره قلمداد می‌شود. این عمارت تاریخی از بخش‌های مختلفی همچون: عمارت دارالعماره، دارالحکومه، عمارت کلاه فرنگی عباس خانی و سلسیان خانی تشکیل شده است

کاخ تاریخی و دیدنی آقا محمدخان قاجار در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۸۳ با شمارهٔ ثبت ۱۱۲۸۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان کاخ، روبروی دبیرستان ایرانشهر

2- قلعه ماران

جاذبه های طبیعی استان گلستان

قلعه ماران کجاست؟

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان، قلعه ماران است که در شهر رامیان این استان واقع شده است. این قلعه وسیع با بیش از 3هزار مترمربع در زمان سلجوقیان و برای میرانشاه ساخته شد.

اطراف این قلعه دارای طبیعت بسیار زیبا و خیره کننده است که هر گردشگری را جذب خود می‌کند. در تواریخ آمده است که  قلعه ماران پایتخت ییلاقی اشکانیان محسوب می‌شد که توسط تیرداد ساخته و به دارا هدیه داده شده بود.

این قله زیبا و دیدنی از جمله بهترین جاهای دیدنی استان گلستان در فصل بهار  مخصوصا اردیبهشت ماه می‌باشد.

3- قبرستان خالدنبی/شهرستان کلاله

قبرستان تاریخی خالد نبی

آشنایی با قبرستان تاریخی خالدنبی

این قبرستان تاریخی محلی برای زیارت و سیاحت است. چرا که هم زیارتگاه است و هم گورستانی قدیمی که از چند مکان زیارتی و همچنین یک قبرستان تاریخی تشکیل شده است.

خالد بن سنان (ع) یکی از پیامبران دوره فترت و آخرین مبلغ دین مسیح است. در اطراف این زیارتگاه بر روی یک تپه ماهواره‌ای که سبز صحرایی است قبرستان تاریخی وجود دارد. در این قبرستان سنگ قبرهایی اسرارآمیز وجود دارند که قدمت آنها نامشخص است.

در سفر به استان گلستان اگر تصمیم دارید که سری هم به این زیارتگاه و قبرستان تاریخی و دیدنی بزنید بهترین زمان فصل بهار مخصوصا اواخر فروردین ماه می‌باشد که در مسیر این بنای دیدنی دشتی بی‌نظیر از شقایق وجود دارد که زیبایی آن در این فصل بسیار حیرت آور است.

  • آدرس: استان گلستان، شهر کلاله، ۶۰  کیلومتری شمال کلاله

4- برج گنبد کاووس

برج تاریخی گنبد کاووس گلستان

آشنایی با برج گنبد کاووس

این بنای تاریخی که یادگار سده سوم است از جمله سازه‌های معماری ایران است که وجهه‌ای جهانی دارد و یکی از بهترین آثار تاریخ مهندسی بشر شناخته شده است.

ارتفاع برج تاریخی گنبد کاووس بیش از ۷۲ متر می‌باشد و باعث شده تا لقب بلندترین برج آجری جهان را به خود  اختصاص دهد. کتیبه آجری که در این بنا موجود است نشان می‌دهد که، برج گنبد کاووس در سال ۳۹۷ هجری قمری (۳۸۵ هجری شمسی) به دستور قابوس ابن وشمگیر در حومه شهر جرجان (گنبد کاووس کنونی) بنا شده است.

برای ساخت بنای این برج از آجر استفاده شده است و معماری آن به حدی شگفت‌انگیز است که ساعت‌ها می‌توان به آن خیره ماند و لذت برد. برج تاریخی و دیدنی گنبد کاووس شامل بخش‌های مختلفی همچون: پی یا پای‌بست، بدنه، گنبد مخروطی و نورگیر می‌باشد.

این بنای تاریخی در تاریخ ۱۵ دی ماه سال ۱۳۱۰ هجری شمسی به شماره‌ ۸۶ در میان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

  • آدرس: استان گلستان، گنبد کاووس، خیابان امام خمینی شمالی، بین خیابان جمهوری و قابوس، باغ ملی

5- پل آق قلا گلستان

پل آق قلا گلستان

این پل تاریخی قدمتی 800 ساله دارد و به دوران صفویان برمی‌گردد. پل آق قلا در قرن نهم هجری و در ۱۸ کیلومتری شمال گرگان در ابتدای بافت قدیم شهر آق قلا و بر روی رودخانه گرگانرود ساخته شده است. این پل، دو قسمت شمالی و جنوبی شهر را به هم متصل می کند و دارای پنج چشمه با ساختمان قدیمی است.

طول این پل تاریخی حدود ۷۰ متر و عرض گذرگاه حدود ۳۰/۴ متر و حداکثر ارتفاع حدود ۱۴ متر از سطح آب می‌باشد و دارای چهار دهانه با طاق جناغی و پایه‌هایی مستحکم است.

این اثر تاریخی در ۲۷ خرداد ماه ۱۳۵۱ به شماره ۹۱۹ به ثبت تاریخی رسیده است.

6- برج رادکان کردکوی

برج رادکان کردکوی

از دیگر برج‌های تاریخی و دیدنی در استان گلستان، برج رادکان کردکوی است. همانطور که از نام این بنای تاریخی مشخص است جاذبه‌ای است تاریخی و دیدنی که در جنوب شهرستان کردکوی، در استان گلستان قرار گرفته است.

این برج تاریخی بیش از هزار سال قدمت دارد و ۳۲ متر ارتفاع و ۱۵ متر قطر آن است. برج تاریخی رادکان کردکوی، دارای گنبد دو پوسته‌ای، به‌صورت کشیده‌ و مخروطی بلند است و در مسیر جاده ابریشم قرار دارد که  در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰، با شماره ۱۴۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

7- مسجد تاریخی کریم

مسجد تاریخی کریم کجاست؟

این ساختمان قدیمی و تاریخی که دارای معماری آسیای مرکزی و ایرانی است و قدمت بسیار زیادی دارد یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی و مذهبی در استان گلستان می‌باشد.

مسجد تاریخی کریم در شهرستان مراوه تپه شهر کلاله واقع شده است که ساختمان اصلی آن در سال 1328 هجری قمری ساخته شده است. ساختمان اصلی مسجد کریم در کنار یک بنا و ساختمان دیگر که مدرسه بوده است قرار دارد.

برای ساخت و طراحی این مسجد تاریخی از هیچ تزئیناتی استفاده نشده است و تنها دارای یک شبستان با در ورودی در قسمت جنوبی می باشد که بر روی سقف آن چهار گنبد قرار دارد.

بهترین زمان بازدید از این اثر تاریخی در فصل بهار است.

  • آدرس: استان گلستان، مراوه تپه، مسیر جاده کلاله، مراوه تپه، روستای کریم ایشان

8- كلیسای مریم مقدس

بازدید از كلیسای مریم مقدس گرگان

از دیگر جاذبه‌های مذهبی و دیدنی استان گلستان که در مرکز این استان شهر گرگان واقع شده است کلیسای مریم مقدس است. معماری این کلیسا به سبک ارمنی است و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد.

این کلیسا که یک بنای مذهبی و دیدنی در استان گلستان می‌باشد در سال 1978 بنا شده است. کلیسایی کوچک که تنها یک ساختمان کوچک دارد و هدف از ساخت آن ایجاد و برگزاری مراسم‌های عزاداری برای ارمنی‌ها بوده است.

  • آدرس :استان گلستان، گرگان، قرق، خیابان قلی آباد (فردوس۱۳ )، فرهنگ ۱۰

9- موزه باستان شناسی گرگان

آشنایی با موزه‌های استان گلستان

این موزه در سال ۱۳۵۵ افتتاح شده است که در آنجا سنگ قبرهای قدیمی به نمایش گذاشته شده‌اند. موزه باستان شناسی گرگان یکی از مهم‌ترین موزه‌های گرگان و از جمله بهترین جاهای دیدنی استان گلستان می‌باشد.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان شهدا، نبش چهارراه شهدا
  • شماره تماس: ۰۱۷۳۲۶۲۷۲۰۰

10- موزه زمین شناسی

بازدید از موزه زمین شناسی گرگان

از دیگر موزه‌های استان گلستان که در شهر گرگان واقع شده است، موزه زمین شناسی است که در سال ۱۳۸۹ به عنوان مجموعه سنگ و گوهر آمتیست گرگان افتتاح شده است.

در این موزه بیش از ۱۵۰ سنگ و کانی قیمتی و قدیمی نگهداری می‌شود. یکی از آثار جالبی که در موزه زمین شناسی گرگان می‌توانید شاهدش باشید یک شهاب سنگی است که متعلق به میلیاردها سال قبل است.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، خیابان ولیعصر (عج)، نبش عدالت ۳۳، مجتمع قیاسی، طبقه دوم
  • شماره تماس: ۰۹۱۱۳۷۵۱۹۷۳
  • ساعت بازدید: همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ و از ساعت ۱۶ تا ۲۰

11- کاخ موزه گرگان

ساختمان کاخ موزه گرگان

این موزه اولین موزه شمال ایران است که در دوره پهلوی اول و به دستور رضاخان تأسیس شده است. این موزه کلا در دو طبقه طراحی شده است که در  طبقه اول آن تندیس 30 تن از مشاهیر گرگان به نمایش گذاشته است و در طبقه دوم موزه اشیایی قدیمی که متعلق به خاندان پهلوی هستند را مشاهده خواهید کرد.

  • آدرس: استان گلستان، گرگان، پارک شهر
  • شماره تماس: ۰۱۷۳۲۲۵۸۷۶۱

12- موزه مردم شناسی گمیشان

موزه مردم شناسی گمیشان کجاست؟

هدف از ساخت این موزه به نمایش گذاشته شدن یک خانواده ترکمن، بخش قالی بافی و نمد مالی، بخش سوزن‌دوزی، ساخت زیورآلات سنتی و حصیر بافی و بخش معرفی مشاغل بومی و آیین های سنتی جهت آشنایی بیشتر با زندگی ترکمن‌ها می‌باشد.

در موزه مردم شناسی گمیشان همچنین می‌توانید شاهد، کارگاه های آموزشی باشد که با هدف حفظ و احیای صنایع دستی مردم ترکمن فعال شده‌اند و سعی در معرفی ترکمن‌ها دارد. بخش موزه و کارگاه‌های آموزشی با هدف حفظ و احیای صنایع دستی مردم ترکمن فعال است.

  • ساعات بازدید: شش ماهه اول سال از ساعت 16:30- 8 و شش ماهه دوم سال از ساعت 18 – 8
  • آدرس: استان گلستان، گمیشان، خیابان امام خمینی، خیابان عبدی جان آخوند
  • تلفن: 01734625158 

13- موزه تاریخ طبیعی علی آباد کتول

موزه تاریخ طبیعی علی آباد کتول

ساختمان این موزه مربوط به دوره معاصر است و در میان جنگلی انبوه از درختان سرسبز واقع شده است تا بتواند گوشه‌ای از طرفیت میراث طبیعی استان گلستان را به نمایش بگذارد.

در موزه تاریخ طبیعی علی آباد کتول به معرفی زیستگاه های آبی، خشکی، تالابی، کوهستانی و استپی و غرفه های تاکسیدرمی شده پستانداران، حشرات، صدف ها، کانی ها و فسیل ها پرداخته شده است.

  • ساعات بازدید: شش ماهه اول سال از ساعت 16:30- 8 و شش ماهه دوم سال از ساعت 18 – 8
  • آدرس: استان گلستان، علی آباد کتول، چهار کیلومتری جنوب شهر، جنگل کبودوال
  • تلفن: 01736232353 

14- حمام تاریخی رامیان

معرفی حمام تاریخی رامیان

در محله قدیمی کهنه بازار شهر رامیان، استان گلستان، حمام تاریخی به نام حمام رامیان یا اروج قرار دارد. این حمام اوایل حکومت مظفرالدین شاه قاجار، توسط امیر سعدالله خان میرفندرسکی، حاکم استرآباد ساخته شده است.

حمام تاریخی و قدیمی رامیان متشکل از بخش‌های مختلفی مانند: سالن رختکن، سالن استحمام، خزینه، پاشوره و گرمخانه می‌شود و دارای ۱۲ طاق جناقی و سقف گنبدی است.

این حمام در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲، با شماره ثبت ۸۸۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

  • آدرس: گلستان، رامیان، ضلع غربی محله کهنه بازار

15- پارک ملی گلستان

معرفی جاذبه‌های طبیعی استان گلستان

یکی از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان، طبیعیت زیبای پارک ملی این استان شمالی است این پارک بزرگ‌ترین پارک طبیعی ایران است.

پارک ملی گلستان بیش از ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و به همین خاطر از تنوع بسیار وسیع جانوری و گیاهی برخوردار است. در این پارک زیبا نزدیک به ۱,۳۵۰ گونه مختلف گیاهی رشد می‌کند و اقليم‌هاى متفاوت از نواحى بسيار مرطوب تا قسمت‌هاى نيمه‌‌خشک را در بر مى‌گيرد.

میانگین بارندگی در مناطق مختلف این پارک از حدود ۷۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر در سال تغییر می‌کند و دمای هوا از منفی ۲۵ درجه تا مثبت ۳۵ درجه سانتى‌گراد برحسب ماه‌هاى مختلف متفاوت است.

به خاطر وجود شرایط طبیعی در پارک ملی گلستان بستری مناسب برای زیستگاه پستانداران وحشی است. از جمله حیوانات و پرندگانی که در این پارک زندگی می‌کنند می‌توان به، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، مارال، شوکا، گوسفند وحشی، بز وحشی، آهوی ایرانی، گراز، قوچ، میش اوریال، عقاب طلایی، جغد، دارکوب و سینه سرخ اشاره کرد.

  • آدرس: استان گلستان، ۱۵ کیلومتری شهر گالیکش

16- جنگل النگدره گرگان

جنگل النگدره گرگان

یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور ، جنگل الگندره در استان گلستان و شهرستان گرگان است که به عنوان یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است. پارک جنگلی النگدره به مساحت ۱۸۵ هکتار و در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار گرفته است و برای یک آخر هفته بینظیر گزینه بسیار مناسبی است.

در این پارک جنگلی می‌توانید دورهمی‌های خانوادگی و دوستان و یا پیکنیک برگزار کنید یا از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کردن از طبیعت زیبای پارک جنگلی النگدره لذت ببرید. در داخل این جنگل زیبا آبشار و چشمه‌های متعددی جریان دارند که از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن، رودخانه ملاشی جریان دارد.

پارک جنگلی النگدره دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری زیادی همچون: جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

طبیعیت زیبا و خیره کننده این پارک جنگلی در هر 4 فصل سال زیبایی خاصی دارد اما با تمام این اوصاف بهترین زمان برای تفریحی در این پارک جنگلی فصل پاییز است.

پارک جنگلی النگدره گرگان از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان در فصل پاییز است زیرا که در این فصل می‌توانید شاهد چهره هزار رنگ و رویایی پاییز از نزدیک باشید.

  • آدرس: استان گلستان، پنج کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهار خوران

17- دریاچه سد زرین گل علی آباد کتول

معرفی دریاچه‌های طبیعی و زیبای استان گلستان

دریاچه زیبای زرین گل از رودخانه‌های مهم استان گلستان است که از چشمه‌های مناطق کوهستانی نزدیک به علی آباد کتول سرچشمه می‌گیرد و از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان می‌باشد. این دریاچه حجم مفیدی بالغ بر ۱۷ میلیون متر مکعب دارد.

18- دریاچه توشن

بهترین جاهای دیدنی طبیعی استان گلستان

دریاچه توشن

یکی از مسحور‌کننده‌ترین و دلربا‌ترین دریاچه های ایران، دریاچه توشن است. آب این دریاچه از چشمه‌ای به‌نام «دو‌برار» تأمین می‌شود که در نزدیکی جنگل النگدره می‌جوشد.

دریاچه توشن در محیطی بکر و دست‌نخورده جای گرفته است.

19- غار کیارام

غار کیارام

این غار، در شرق استان گلستان قرار دارد و به‌عنوان قدیمی‌ترین غار مسکونی در شمال ایران شناخته شده است. غار کیارام در 6 کیلومتری روستای فرنگ از توابع دهستان فارسیان، بخش گالیکش واقع شده است.

اطراف این غار از پوشش جنگلی انبوه و متراکم پر شده است و جزء بهترین جاهای دیدنی استان گلستان است.. این غاز زیبا که به نام غار وسط دل شناخته شده است در سال ۱۳۷۹ به شماره ۲۷۲۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

20- جزیره آشوراده

آشنایی با تنها جزیره استان گلستان

تنها جزیره‌ای که در استان گلستان قرار دارد، جزیره آشوراده است که در بندرترکمن واقع شده است. این جزیره زیبا یکی از اصلی‌ترین مراکز گردشگری در استان گلستان است که دارای سابقه تاریخی زیادی است و نقش موثری در شکل گیری تاریخ معاصر ایران داشته است. طول جغرافیایی جزیره آشوراده، ۵۳۸,۵۰۰ و عرض جغرافیایی آن ۳۶۸,۳۳۳ است.

این جزیره دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب است که در نیمه دوم سال، به‌خصوص از اواخر پاییز تا اواخر زمستان با بارش‌های سنگین باران و هوایی سرد روبه‌رو است. بنابراین اگر تصمیم دارید زمستان و پاییز این جزیره را از نزدیک مشاهده کنید حتما همراه خود لباس و تجهیزات مناسب ببرید.

اما، آب و هوای جزیره آشوراده در تابستان دمای هوا به 37 درجه سانتیگراد می‌رسد و هوا شرجی می‌شود و بهار این جزیره دارای آب و هوایی دل‌چسب و خنک است. در بهار درختان و گیاهان همه جای جزیره را می‌پوشانند و باران‌های مه‌ریز، زیبایی جزیره را چند برابر می‌کنند.

با تمام این اوصاف بهترین زمان سفر به جزیره آشوراده اوایل فصل بهار تا اوایل تابستان و اوایل فصل پاییز است.

21- تالاب آلاگل

آشنایی با تالاب آلاگل

آب این تالاب از رودخانه مرزی اترک و زهکشی‌های طبیعی نهرهای شور به نام‌های سامان و شورجه تامین می‌شود و از جاذبه‌های دیدنی گنبدکاووس در استان گلستان است.

تالاب آلاگل در فصل مهاجرت پرندگان، مکان مناسبی برای زندگی پرندگان می باشد و پرندگانی مانند: انواع قو، فلامینگو، اردک، پرستوی دریایی، چنگر، غاز، سلیم، کاکائی، بالکان، آبچلیک و … به این تالاب مهاجرت می‌کنند.

22- آبشار کبودوال

بهترین آبشار های گستان

آبشار کبودوال

بلندترین آبشار خزه‌ای ایران که از زیباترین مکانهای دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود آبشار کبودوال است. این آبشار دارای زیبایی بی‌نظیری است که در مسیری جنگلی و کوهستانی واقع شده است.

ارتفاع این آبشار ۱۲ متر، عمق حوضچه دو متر و وسعت منطقه قابل‌استفاده گردشگری آن ۵۵۰ متر است.

آبشار کبودوال دارای امکانات رفاهی مناسبی همچون: پارکینگ در ابتدای مسیر پیاده روی، سرویس‌های بهداشتی همراه با نگهبانی، دکه غذاهای خیابانی مانند آش، بوفه و سوپرمارکت، آلاچیق و سکوی استراحت به‌همراه تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه و محوطه‌سازی، نمازخانه می‌باشد.

  • آدرس: استان گلستان، هشت کیلومتری علی آباد کتول، جاده کبودوال

سوالات متداول بهترین جاهای دیدنی گلستان کدامند؟

بهترین جاهای دیدنی استان گلستان کدامند؟

کاخ آقا محمدخان قاجار گرگان، قلعه ماران، حمام تاریخی رامیان، قبرستان خالدنبی، پل آق قلا گلستان، برج گنبد کاووس، كلیسای مریم مقدس، کاخ موزه گرگان، پارک ملی گلستان، جزیره آشوراده، تالاب آلاگل و..

حمام تاریخی رامیان در چه تاریخی به ثبت ملی رسید؟

این حمام در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲، با شماره ثبت ۸۸۶۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بهترین جای دیدنی استان گلستان در فصل پاییز کدام است؟

پارک جنگلی النگدره گرگان از بهترین جاهای دیدنی استان گلستان در فصل پاییز است.

جمع بندی

استان گلستان که یکی دیگر از سرسبزترین استان‌های شمالی ایران به شمار می‌آید دارای جنگل‌های بکر و دست نخورده و آب و هوای مطبوعی است. این استان به خاطر پیشینه تاریخی که دارد علاوه بر طبیعیت زیبا و بکر دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی است. در این مقاله سعی کردیم تا برایتان بگوییم بهترین جاهای دیدنی استان گلستان کجاست؟ و تعدادی از تماشایی‌ترین آنها که شامل: کاخ آقا محمدخان قاجار گرگان، قلعه ماران، حمام تاریخی رامیان، قبرستان خالدنبی، پل آق قلا گلستان، برج گنبد کاووس، برج رادکان کردکوی، مسجد تاریخی کریم، كلیسای مریم مقدس، موزه باستان شناسی گرگان، کاخ موزه گرگان، پارک ملی گلستان، دریاچه سد زرین گل علی آباد کتول، غار کیارام، جزیره آشوراده، تالاب آلاگل و.. می شوند را به شما معرفی کنیم.

هر یک از این جاذبه‌های دیدنی از بناهای تاریخی و مذهبی گرفته متعلق به شهرها و شهرستان‌های مختلف استان گلستان می‌باشند که به نوبه خود حرفی برای گفتن دارند.

اگر هم اهل گلستان نیستید و می‌خواهید برای اولین بار به این استان سفر کنید ترجیح می‌دهد به دیدن کدام جاذبه بروید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو