تقویت توان دفاعی آمریکا با افزودن هوش مصنوعی به پهپادها

منبع: تکراتو

3

1402/6/16

17:00


ایالات متحده قصد افزودن هوش مصنوعی به پهپادها را دارد تا به‌منظور مقابله‌ با تهدید کشورهای خارجی، ناوگانی کوچک و هوشمند و ارزان دراختیار داشته باشد.

تقویت توان دفاعی آمریکا با افزودن هوش مصنوعی به پهپادها

ایالات متحده قصد افزودن هوش مصنوعی به پهپادها را دارد تا به‌منظور مقابله‌ با تهدید کشورهای خارجی، ناوگانی کوچک و هوشمند و ارزان دراختیار داشته باشد.

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، یکی از مقامات وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده که این وزارتخانه در پی توسعه‌ سیستم‌های جدیدی مبتنی‌بر هوش مصنوعی بوده که کوچک و هوشمند و ارزان باشند تا به توانمندسازی هرچه بیشتر آمریکا دربرابر تهدید چین و سایر کشورها کمک رساند.

در همین راستا، پنتاگون تصمیم به افزودن هوش مصنوعی به پهپادها و گسترش سیستم‌های خودمختارش طی دو سال آتی گرفته تا به تقویت توان نظامی ایالات متحده بپردازد.

بیشتر بخوانید: لاکهید مارتین F35 به عنوان گرانترین جنگنده دنیا به خاورمیانه رسید؛ آمادگی آمریکا برای تقابل نظامی با ایران!

افزودن هوش مصنوعی به پهپادها توسط آمریکا

بنابر اعلام منابع آگاه وزارت دفاع آمریکا به‌دنبال ارائه قابلیت‌های جدید در شبکه‌ پهپادهایش است. همچنین، آمریکا قصد دارد حسگرهای خاصی را تقویت کند تا جهت نظارت‌ بر فعالیت نظامی کشورهای دیگر ساخته شوند.

همچنین احتمال دارد آمریکا ناوگانی از پادهای خورشیدی تهیه کند که توانایی مخابره اطلاعات در کمترین زمین را داشته باشند. آمریکا احتمالاً شبکه‌های خودمختار زمینی و فضایی را به‌منظور لجستیک و تقویت توان دفاعی گسترش دهد. هنوز مشخص نیست که ارتش آمریکا قصد افزودن چه نوعی از هوش مصنوعی به پهپادها و تجهیزات نظارتی را دارد.

افزودن هوش مصنوعی به پهپادها

درحال‌حاضر نیز آمریکا شبکه‌ گسترده‌ای از پهپادهای نظارتی زمینی و هوایی و دریایی در اختیار داشته و از سال‌ها پیش عملیات توسعه‌ سلاح مبتنی‌بر هوش مصنوعی را شروع کرده است. دارپا، سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته‌ دفاعی آمریکا، تحت نظر وزارت دفاع به فعالیت در این زمینه می‌پردازد و در بسیاری از فناوری‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم (مانند جی‌پی‌اس و فناوری‌های خودران در خودروها)، نقش‌آفرینی فعالی داشته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص برنامه آمریکا جهت افزودن هوش مصنوعی به پهپادها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو