معرفی سریال پرواز هندی؛ داستان، بازیگران و نمرات

معرفی سریال پرواز هندی؛ داستان، بازیگران و نمرات


منبع: پلازا

8

1402/6/16

22:25


معرفی سریال پرواز هندی؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال پرواز هندی، یکی از مجموعه‌های تلویزیونی بالیوود است که داستان خاصی را دنبال می‌کند. این سریال مابین سال‌های 2014 تا 2019 در هندوستان پخش شد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی سریال هندی پرواز بپردازیم. همچنین خلاصه داستان و بازیگران این سریال هندی را نیز بررسی کنیم.

سریال پرواز هندی یکی از مجموعه‌های تلویزیونی هندوستان است که در سال 2014 شروع به پخش کرد. این سریال جذاب هندی در ابتدا قرار بود به صورت یک فیلم سینمایی تولید شود که خیلی زود تولیدکنندگان آن تصمیم خود را تغییر دادند و از آن به عنوان یک مجموعه تلویزیونی نام بردند. سریال Udaan از شبکه Colors TV هندوستان پخش شد.

کارگردانی بخش عمده سریال هندی پرواز برعهده بابلو کومار تاکور (Bablu Kumar Thakur) بوده است، در کنار وی، کارگردان دیگری نیز در تولید قسمت‌های خاصی دست داشته‌اند که از این میان می‌توان به آبهیشک تاکور (Abhishek Thakur) و گانشیام پاتاک (Ghanshyam Pathak) اشاره کرد که به ترتیب کارگردانی 145 و 127 اپیزود از این سریال هندی جذاب را برعهده داشته‌اند. در مورد فیلم‌نامه سریال Udaan نیز باید اشاره کنیم که فیلم‌نامه آن حاصل قلم چندین نویسنده مشهور سینمای هندوستان می‌باشد.

در مورد زمان پخش سریال پرواز هندی نیز باید گفته که این سریال هندی در 14 آگوست 2014 معادل 23 مرداد 1393 شروع به پخش کرد و سرانجام در سال 2019 و پس از پخش بیش از 1350 اپیزود به کار خود پایان داد. ژانر سریال هندی پرواز، درام است و تعداد قسمت‌های دقیق آن 1355 اپیزود می‌باشد. همچنین مدت زمان پخش هر قسمت آن نیز چیزی در حدود 35 دقیقه است.

فهرست مطالب:

داستان سریال پرواز هندی

سریال هندی پرواز

در سریال هندی پرواز با داستان کار اجباری در یک روستای هند به نام آزادگنج مواجه می‌شویم. روستایی که مالک آن کمال نارایان، است. مالکی ثروتمند اما ظالم که از روستاییان خود به عنوان کارگر برای کار اجباری استفاده می‌کند. در این میان با زوجی آشنا می‌شویم، بووان سینگ و کاستوری. این دو زوج جوان با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرند تا از حاکم روستا تقاضای وام بکنند!

وقتی که بووان سینگ و کاستوری از کمال نارایان درخواست وام می‌کنند با خواسته عجیب این حاکم مواجه می‌شوند، کمال از آن‌ها می‌‎خواهد که به عنوان وثیقه وام، فرزند متولد نشده خود را به عنوان خدمتکار در اختیار او قرار دهند! بووان و کاستوری از روی ناچاری این خواسته کمال را قبول می‌کنند. سپس کاستوری دختری به دنیا می‌آورد و نام او را چاکور می‌گذارند. چاکور که بر اساس وعده پدر و مادرش به عنوان یک خدمتکار به کمال واگذار می‌شود، کینه‌ای شدید از کمال بر دل دارد. چاکور یک خواهر کوچک‌تر نیز به نام امیلی دارد. همچنین او یک خواهر دوقلو دیگر به نام چونی دارد که مخفیانه و به دور از چشم کمال در شهر بمبئی بزرگ شده است.

چاکور با برادرزاده کمال، ویوان، دوست می‌شود و سعی دارد برای حقوق روستاییان در مقابل حاکم ظالم بجنگد. اما قصه از آنجایی جالب می‌شود که کمال از وجود خواهر دوقلوی چاکور آگاه می‌شود و از روی عصبانیت او را می‌کشد. این کار کمال، آتشی را در وجود چاکور شعله‌ور می‌کند، آتشی تند انتقام! چاکور با مربی خود دست به فرار می‌زند و با خود عهد می‌کند که برای سال‌های آینده خود را آماده کند و برای سرنگونی کمال به روستایشان برگردد.

بازیگران سریال پرواز هندی

تا به این بخش از مقاله به معرفی سریال هندی پرواز پرداختیم و اطلاعات جامعی از تولید و پخش این سریال طولانی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. سپس به خلاصه داستان این سریال هندی اشاره‌ای داشتیم. سریال هندی پرواز یکی از طولانی‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سینمای هند و همچنین جهان محسوب می‌شود. طولانی بودن این سریال هندی باعث شده تا چندین بار بازیگران آن تغییر کنند و به اصطلاح یک جهش نسلی در بازیگران آن و گروه‌های سنی‌اش اتفاق بیوفتد.

در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های سریال هندی پرواز خواهیم رفت و تعدادی از مشهورترین آن‌ها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. همچنین بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ویجایندرا کومریا؛ بازیگر نقش کمال

سریال Udaan

بازیگر و کارگردان هندوستانی، ویجایندرا کومریا (Vijayendra Kumeria)، در تاریخ 12 اکتبر 1986 معادل 20 مهر 1365 در شهر احمدآباد این کشور چشم به جهان گشود. قد ویجایندرا کومریا در حدود 1 متر و 78 سانتی‌متر می‌باشد و یکی از خوش‌پوش‌ترین بازیگران بالیوود محسوب می‌شود. این بازیگر جوان و توانا در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است و به نوعی سریال پرواز نقطه عطف کارنامه هنری او محسوب می‌شود که او را به شهرت رساند. ویجایندرا با پرتی بهاتیا (Preeti Bhatia) ازدواج کرده است. از جمله مشهورترین آثار ویجایندرا کومریا می‌توان به Shastri Sisters (2014) و Gedi Route (2023) اشاره کرد.

پاراس آرورا؛ بازیگر سریال هندی پرواز

معرفی سریال هندی پرواز

بازیگر مشهور و خوش‌آتیه سینمای هند، پاراس آرورا (Paras Arora)، در تاریخ 10 ژانویه 1994 معادل 20 دی 1372 در شهر باریلی هندوستان متولد شده است. وی از جمله جوانان مستعد سینمای بالیوود محسوب می‌شود که به واسطه انتخاب‌های خوب خود، تاکنون بسیار خوش درخشیده و به نظر می‌رسد آینده کاری روشنی در انتظار او باشد. پاراس آرورا در آثار سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی چندی به ایفای نقش پرداخته است که از جمله محبوب‌‌ترین آن‌ها می‌توان به Veer Shivaji (2011) ،Rajjo (2013) و Baaghi 2 (2018) اشاره کرد.

مرا دئوستاله؛ بازیگر اصلی سریال پرواز

بازیگران سریال پرواز هندی

بازیگر جوان و مستعد بالیوود، مرا دئوستاله (Meera Deosthale)، در تاریخ 16 نوامبر 1995 معادل 25 آبان 1374 در شهر وادودارا هندوستان چشم به جهان گشود. این بازیگر جوان به عنوان نقش اصلی سریال پرواز، چاکور، به ایفای نقش پرداخت و همین امر باعث شد تا در این سن کم به شهرت فراوانی در میان اهالی سینمای این کشور برسد. مرا دئوستاله سابقه و کارنامه آنچنانی در سینمای هند و جهان ندارد اما به زودی نام او را بیش از پیش و در پروژه‌های بسیاری خواهیم شنید. از جمله آثار مرا دئوستاله می‌توان به Vidya (2019) و Gud Se Meetha Ishq (2022) اشاره کرد.

شرست کومار؛ هنرپیشه سریال هندی Udaan

نقد سریال Udaan

بازیگر جوان و خوش‌چهره هندی، شرست کومار (Shresth Kumar)، در سال 1998 در شهر دهلی این کشور متولد شد. وی جزء بهترین بازیگران نسل جدید سینمای بالیوود محسوب می‌شود که در سال 2013 در  جشنواره Mr. & Miss North India Glambirds شرکت کرد و موفق شد تا عناوین Mr. Talented و Mr. VLCC را از آن خود کند. شرست کومار در دهلی متولد شد اما او بیشتر اوقات خود را در شهر بمبئی سپری کرده و بزرگ شده این شهر می‌باشد. از جمله مشهورترین آثار شرست کومار می‌توان به Sankatmochan Mahabali Hanuman (2015) ،Kaal Bhairav Rahasya (2017) و Dil Toh Happy Hai Ji (2019) اشاره کرد.

سانیدهی چائوهان؛ هنرپیشه سریال هندی پرواز

داستان سریال پرواز هندی

هنرپیشه و خواننده هندوستانی، سانیدهی چائوهان (Sunidhi Chauhan)، در تاریخ 14 آگوست 1983 معادل 23 مرداد 1362 در دهلی نو چشم به جهان گشود. قد سانیدهی چائوهان در حدود 1 متر و 65 سانتی‌متر است و در میان اهالی سینما و دنیای موزیکی هندوستان به او لقب نیکی را داده‌اند. سانیدهی علاوه بر اینکه بازیگر توانایی است، بیشتر به عنوان یک خواننده درجه یک هندوستانی شناخته می‌شود که آثار متعددی در سبک‌های مختلف تولید کرده است. او همچنین به عنوان داور در مسابقه‌های و تورنمت‌های موسیقی بسیاری حضور داشته و به شکوفا شدن استعدادهای نهفته این کشور در عرصه موسیقی، کمک بسیاری کرده است.

سایر هنرپیشگان سریال پرواز هندی عبارتند از:

  • ویدهی پاندیا (Vidhi Pandya)
  • وایشناوی شوکلا (Vaishnavi Shukla)
  • وینی آرورا (Vinny Arora)
  • پراتیکشا رای (Pratiksha Rai)
  • سانیدهی چائوهان (Sunidhi Chauhan)

نقد و بررسی سریال هندی پرواز

خلاصه سریال هندی پرواز

تا به این بخش از مقاله به معرفی و بررسی سریال هندی Udaan پرداختیم. در ادامه متن نیز با ما همراه باشید تا به بررسی نمرات و نقد سریال Udaan بپردازیم. سریال پرواز یکی از طولانی‌ترین مجموعه‌های سینمای بالیوود محسوب می‌شود که تاکنون تولید و پخش شده است. این سریال با داستان خاص خود، به خوبی ارزش‌های انسانی و نحوه لگدمال شدن آن‌‌ها توسط افراد ظالم را به تصویر می‌کشد. همچنین سریال پرواز به ما نشان می‌دهد که چگونه افرادی با عزم راسخ و با دستانی خالی در مقابل ظلم ایستادگی می‌کنند و سرانجام آن را مغلوب اراده خود می‌کنند. سریال هندی پرواز نظرات مثبت بسیاری را به سوی خود جلب کرد اما نظرات و نقدهای منفی نیز در مورد آن کم نیست!

در مورد نمرات سریال پرواز هندی نیز باید اشاره کنیم که این سریال در سایت IMDB نمره 4.3 از 10 را به خود اختصاص داده است. البته همانطور که اشاره کردیم به دلیل داستان قوی و حضور بازیگران توانا و مشهور در این اثر تلویزیونی، مجموعه پرواز در میان بینندگان هندی بسیار محبوب است و ارزش تماشاکردن را دارد. درون‌مایه‌ی فیلم‌نامه این سریال هندی از یک موضوع بنیادی تشکیل شده است که شاید امروزه در جهان کم‌رنگ‌تر از گذشته باشد اما بی‌شک ریشه‌کن نشده است!

اگر شما نیز از طرفداران پروپا قرص سینمای بالیوود هستید، تماشای این سریال درام و آموزنده هندی را به همه شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. تنها کافی‌ست به تماشای چند قسمت ابتدایی این سریال مشغول شوید تا به طور کامل در خط‌داستانی آن غرق شوید و خود را جزئی از دنیای این سریال بدانید! اگر هنوز سریال هندی پرواز را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال Udaan اقدام کنید و از تماشای آن در کنار خانواده و دوستان خود لذت ببرید.

سخن پایانی

دانلود سریال Udaan

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی سریال Udaan پرداختیم. سپس به خلاصه سریال هندی پرواز، هنرپیشگان، نمرات و زمان پخش سریال پرواز هندی اشاره کردیم. همچنین در طول مطلب به بسیاری از سوالات رایج شما عزیزان از قبیل بازیگران سریال هندی پرواز چه کسانی هستند؟ ژانر سریال Udaan چیست؟ تعداد قسمت های سریال پرواز هندی چقدر است؟ و … پاسخ دادیم. سریال پرواز از یک داستان اجتماعی کار اجباری بهره می‌برد که امید و تلاش برای آزادی را به تصویر می‌کشد. شاید پیش خودتان فکر کنید که موضوع کار اجباری مربوط به دوران گذشته است، اما در کمال ناامیدی باید قبول کرد که حتی امروزه نیز این موضوع در نکات مختلف جهان هنوز وجود دارد.

اگر از دوست‌داران مجموعه‌های تلویزیونی هستید و همچنین طرفدار آثار درام می‌باشد، بی‌شک از تماشای این سریال هندی لذت خواهید برد. سریال Udaan به آسانی شما را با داستان جذاب و شیرین خود همراه خواهد کرد. باید با داستان این سریال هندی همراه شویم تا ببینیم سرانجام کینه چاکور از کمال به کجا می‌رسد؟ آیا چاکور موفق می‌شود تا انتقام ستمی که کمال بر او و خانواده‌اش روا داشته را بگیرد یا کمال همچنان به ظلم خود بر مردم روستا ادامه خواهد داد؟! ضمن تشکر از همراهی شما در طول مقاله، لطفاً نظرات و نقدهای خود در مورد سریال هندی پرواز را با دیگر اعضاء خانواده پلازا در میان بگذارید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو