بیوگرافی الهام حمیدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

بیوگرافی الهام حمیدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی


منبع: پلازا

3

1402/6/17

11:24


بیوگرافی الهام حمیدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی

الهام حمیدی از بازیگران خوش قریحه سینما و تلویزیون ایران به‌شمار می‌رود که تا کنون در آثار زیادی نقش آفرینی داشته است. در این مقاله از وب‌سایت پلازا قصد داریم تا به بیوگرافی الهام حمیدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر در زندگی شخصیش بپردازیم.

الهام حمیدی اولین کار بازیگری‌اش را با سریال آوایی در گلستان به کارگردانی رامین لباسچی تجربه نمود. او بعدها با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی پرمخاطبی چون زیر تیغ، مسافری از هند و یوسف پیامبر به شهرت رسید. وی در سال 1380 با فیلم تیک کاری از اسماعیل فلاح‌پور وارد حوزه سینما شد. ما در این مقاله شما را با بیوگرافی الهام حمیدی؛ کارنامه هنری و حقایق پنهان در زندگی این بازیگر آشنا می‌نماییم، پس در ادامه با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی الهام حمیدی

  • نام و نام خانوادگی: نوشین حمیدی
  • تاریخ تولد: 8 آذر 1356
  • محل تولد: تهران
  • پیشه: بازیگر
  • شروع فعالیت: 1379 سریال آوایی در گلستان کاری از رامین لباسچی
  • تحصیلات: کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
  • دوره بازیگری: یک ترم کلاسهای بازیگری در 7 سالگی
  • قد الهام حمیدی: 168 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • نام همسر الهام حمیدی: علیرضا صادقی
  • فرزندان الهام حمیدی: 2 فرزند، یک پسر به‌نام الوین 1399 و یک دختر به‌نام ماهلین 1400
  • صفحه اینستاگرام الهام حمیدی: elhamhamidiiii@

زندگی خصوصی الهام حمیدی

در این بخش از مقاله با زندگی نامه الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون ایران از زمان تولد تا ازدواج و تحصیلات وی همراه شما مخاطبان محترم هستیم‌.

زندگی خصوصی الهام حمیدی

خانم حمیدی در هشتمین روز از ماه آذر سال 1356 و در اواخر پاییز در تهران به دنیا آمد. نام اصلی الهام، نوشین است. مادرش زنی خانه‌دار و پدر وی با توجه به اینکه به حرفه کارمندی اشتغال داشت، در ایام جوانی از بازیگران تئاتر و عموی پدرش هم یکی از گویندگان سابق رادیو بود. الهام دو برادر کوچکتر از خودش دارد. او نخستین‌بار بازیگری را در سال 1363 زمانی که 7 سال سن داشت با تئاتر تجربه نمود و موفق شد جایزه اول منطقه را به خود اختصاص دهد. الهام حمیدی پیش از ورودش به عرصه بازیگری، سال 1376 در سن 20 سالگی ازدواج نمود، که متاسفانه چندی بعد به جدایی ختم شد. وی یک ترم به کلاس‌های بازیگری رفت و در همان کلاس‌ها سال 1379 برای بازی در آوایی در گلستان کاری از رامین لباسچی انتخاب گردید. او در مقطع کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن فارغ التحصیل شد.

الهام حمیدی در سیزدهمین روز از بهمن ماه 1397 در صفحه اینستاگرام خود خبری از ازدواج با علیرضا صادقی را اعلام کرد و چند ماه بعد در آخرین روز فروردین 1398 مراسم ازدواجش انجام شد. حاصل این وصلت دو فرزند یکی متولد 12 خرداد 1399 به‌نام الوین و فرزند دوم وی دختری به‌نام ماهلین متولد 22 مهر 1400 است. الهام خبر تولد فرزندانش را با عکسی از دست آن‌ها در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

بیوگرافی الهام حمیدی

زندگی شغلی الهام حمیدی

در این بخش از مقاله بیوگرافی الهام حمیدی قصد داریم تا به کارنامه هنری این بازیگر بپردازیم، پس در ادامه همراه ما باشید. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد الهام بازیگری را با سریال آوایی در گلستان آغاز نمود و در ادامه برای آثار زیادی به نقش‌آفرینی پرداخت. از مهم‌ترین آثار تلویزیونی که در شهرت وی در همان ابتدای فعالیتش نقش بسزایی داشت، می‌توان به سریال مسافری از هند کاری از قاسم جعفری اشاره کرد. الهام در این اثر نقش پروانه را برعهده داشت و علاوه بر وی بازیگرانی چون شیلا خداداد، سروش گودرزی، حمید گودرزی، نسرین مقانلو، شیرین بینا، مجید مشیری، عنایت شفیعی، بهنوش طباطبایی، فرزاد حسنی، علی‌رام نورایی، مرحوم زهره فکورصبور، حسن اسدی، فلور نظری و ایرج نوذری حضور داشتند.

از دیگر آثار تلویزیونی این بازیگر که مخاطبان زیادی داشت می‌توان به سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند اشاره کرد. در این سریال علاوه بر الهام حمیدی بازیگرانی نظیر پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، کوروش تهامی، هوشنگ توکلی، فریبا جدی‌کار، شبنم مقدمی، رامین راستاد، نگار جواهریان، بهمن دان، غزل صارمی، معصومه آقاجانی، ترلان پروانه و سیاوش طهمورث به نقش‌آفرینی پرداختند.

زندگی شغلی الهام حمیدی

سریال های الهام حمیدی

الهام حمیدی از جمله بازیگرانی به‌شمار می‌رود که در حوزه تلویزیون برای آثار زیادی نقش‌آفرینی داشته است. از بازی‌های وی در قاب تلویزیون که شهرت این بازیگر را دوچندان کرد، می‌توان به نقش آسنات در سریال یوسف پیامبر کاری از مرحوم فرج‌الله سلحشور اشاره کرد. این سریال پس از پخش توجه مخاطبان زیادی را به خود معطوف کرد که در آن علاوه بر الهام بازیگرانی مانند مصطفی زمانی، محمود پاک‌نیت، جعفر دهقان، مرحوم عباس امیری مقدم، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، پروانه معصومی، مهوش صبرکن، لیلا بلوکات و کتایون ریاحی به ایفای نقش پرداختند.

سالنام سریالکارگردان
1379آوایی در گلستانرامین لباسچی
1379کوی دامونعباس رنجبر
1379جوان امروزیوسف سید مهدوی
1379آتش و شبنممحمد ابراهیم سلطانی فر
1380نفس سنگاحمد بخشی
1380پرونده‌های مجهولجمال شورجه
1381پرده عشقجمال شورجه
1381باران عشقاحمد امینی، فریدون حسن پور
1381زنبق‌های وحشیبهرام کاظمی
1382معمامحمدرضا آهنج، مسعود آب پرور و حسین قاسمی جامی
1382مسافری از هندقاسم جعفری
1383مردان کوچکاکبر منصور فلاح
1384شهریارکمال تبریزی
1385زیر تیغمحمدرضا هنرمند
1386یوسف پیامبرمرحوم فرج‌الله سلحشور
1387آخرین دعوتحسین سهیلی زاده
1388شوق پرواززنده‌یاد یدالله صمدی
1388مختارنامهداوود میر باقری
1389تبریز در مهمحمدرضا ورزی
1389موج و صخرهمجید صالحی
1390سقوط آزادعلیرضا امینی
1391راز پنهانفلورا سام
1391سرزمین مادریکمال تبریزی
1393همه چیز آنجاستشهرام شاه‌حسینی
1395روزهای بی‌قراریکاظم معصومی
1395از یادها رفتهبهرام بهرامیان

سریال های الهام حمیدی

فیلم های الهام حمیدی

الهام حمیدی بازی در حوزه سینما را با فیلم تیک به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور تجربه نمود. او سال بعد برای یکی از نقش‌های اصلی فیلم دنیا کاری از منوچهر مصیری انتخاب شد. علاوه‌بر الهام در این اثر سینمایی بازیگران مانند هدیه تهرانی، محمدرضا شریفی‌نیا، سروش گودرزی، مجید مشیری و گوهر خیراندیش به ایفای نقش پرداختند. وی در سال 1389 باز بازی در فیلم اخلاقتو خوب کن کاری از مسعود اطیابی، برای اولین‌بار در یکی از نقش‌های اصلی جلوی دوربین ظاهر شد. در این اثر سینمایی بازیگرانی دیگر چون رضا عطاران، حامد کمیلی، فخرالدین صدیق شریف، مهدی فقیه، فرحناز منافی ظاهر و جواد رضویان حضور داشتند.

سالنام فیلمکارگردان
1380تیکاسماعیل فلاح‌پور
1381دنیامنوچهر مصیری
1382روزگار سپری شدهروح‌الله حجازی
1382وعده دیدارجمال شورجه
1383خیلی دور، خیلی نزدیکرضا میرکریمی
1384شهرآشوبمهدی ژورک
1385سرگیجهعلیرضا زرین‌دست
1385بچه‌های ابدیپوران درخشنده
1386محیااکبر خواجویی
1387ملک سلیمانشهریار بحرانی
1387دلدادهقدرت‌الله صلح‌میرزایی
1389سه درجه تبحمیدرضا صلاحمند
1389ما همه گناهکاریمحسن ناظر
1389اخلاقتو خوب کنمسعود اطیابی
1390راه بهشتمهدی صباغ‌زاده
1391گهواره‌ای برای مادرپناه‌برخدا رضایی
1393دو دوستمحمد بانکی
1394ثبت با سند برابر استبهمن گودرزی
1397تبسم تلخمحمدرضا ممتاز
1397تخته گازمحمد آهنگرانی
1400خائن کشیمسعود کیمیایی

فیلم های الهام حمیدی

تله فیلم های الهام حمیدی

سالنام تله فیلمکارگردان
1387ای دوست مرا به خاطر آورحمید نعمت‌الله
1388لذت حقیقتفریدون فرهودی

درباره تئاترهای الهام حمیدی باید اذعان نماییم که این بازیگر هنوز در عرصه نمایش فعالیتی نداشته است.

الهام حمیدی در شبکه نمایش خانگی

الهام حمیدی در حوزه نمایش خانگی سال 1397 با نقش طیاره برای سریال فانتزی و موزیکال هشتگ خاله سوسکه کاری از محمد مسلمی، جلوی دوربین رفت. از دیگر بازیگران این سریال بهاره کیان افشار، امیرحسین رستمی، ارژنگ امیرفضلی، لیلا بلوکات، امیر کربلایی زاده، نیلوفر رجایی فر، الناز حبیبی، شهین تسلیمی، لاله صبوری، هدیه بازوند، محمد مسلمی و سعید امیرسلیمانی بودند.

الهام حمیدی در شبکه نمایش خانگی

سالنام اثرکارگردان
1397سریال فانتزی و موزیکال هشتگ خاله سوسکهمحمد مسلمی
1400رئالیتی شو شب‌های مافیاسعید ابوطالب
1402رئالیتی شو چیدمانهایرج طایفه

جوایز و افتخارات الهام حمیدی

الهام حمیدی تاکنون کاندید چند جایزه در زمینه حرفه بازیگری شده است. در جدول زیر شما می‌توانید جوایز و افتخارات این بازیگر و اطلاعات مربوط به آن‌ها را مشاهده نمایید.

سالعنوان جشنواره و جایزهنام اثر
1383کاندید جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجرخیلی دور، خیلی نزدیک
1384برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن، از جشن خانهٔ سینماخیلی دور، خیلی نزدیک
1391کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجرگهواره‌ای برای مادر

شایعات و حواشی الهام حمیدی

از داغ‌ترین حواشی درباره این بازیگر می‌توان به شایعه مدلینگ شدن وی در دوران بارداری‌اش اشاره کرد، که خیلی زود کذب بودن خبر مشخص شد و الهام حمیدی واکنشی تندی از خود به شایعه‌سازان چنین خبری نشان داد.

وی یکی از بی‌حاشیه‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود که تاکنون خود را از مسائل حاشیه ساز دور نگه داشته است. در ادامه با عکس الهام حمیدی کنار همسرش این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

شایعات و حواشی الهام حمیدی

حقایق پنهان الهام حمیدی

شاید در این بخش شما مایلید تا بدانید که سن همسر الهام حمیدی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید اذعان نماییم که منابع معتبری از سن ایشان در دسترس نیست.

الهام حمیدی دوره‌‌ای تصمیم گرفت تا برای راه‌اندازی یک حاشیه امن اقتصادی فعالیت مزون لباس را شروع کند، ولی به محض ورودش دلار سه‌ برابر شد و وی متحمل ضرر مالی و ورشکستگی شد.

آلبوم عکس های الهام حمیدی

در ادامه با آلبوم عکس این بازیگر، مقاله بیوگرافی الهام حمیدی را به پایان می‌رسانیم.

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به زندگی نامه الهام حمیدی و بررسی کارنامه هنری این بازیگر در عرصه سینما و تلویزیون پرداختیم. در ادامه شما را با حواشی و حقایق پنهان در زندگی این هنرمند آشنا نمودیم.

امید است مقاله بیوگرافی الهام حمیدی؛ زندگی شخصی، کارنامه کاری و حواشی این بازیگر برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر جذاب و دوست‌داشتنی با ما در پلازا به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو