کتاب قورباغه ات را قورت بده برایان تریسی با زیباترین جملات درباره انگیزه و زندگی

منبع: روزانه

2

1402/6/17

18:37


در این بخش مجموعه جملات زیبا از کتاب قورباغه را قورت بده اثری از برایان تریسی را گردآوری کرده ایم. امیدواریم که این جملات و متن های زیبا از کتاب مورد توجه شما قرار بگیرد. جملات زیبا از کتاب قورباغه ات را قورت بده هیچ کس از راه نمی‌رسد تا به شما انگیزه بدهد، هیچ […]

در این بخش مجموعه جملات زیبا از کتاب قورباغه را قورت بده اثری از برایان تریسی را گردآوری کرده ایم. امیدواریم که این جملات و متن های زیبا از کتاب مورد توجه شما قرار بگیرد.

جملات زیبا از کتاب قورباغه ات را قورت بده

هیچ کس از راه نمی‌رسد تا به شما انگیزه بدهد، هیچ کس نجات دهنده شما نیست، جز خود شما! افراد موفق همواره برای بالاتر بردن کارایی خود، خود را تحت فشار می‌گذارند و این دقیقا تفاوت آن‌ها با افراد ناموفق است که مدام باید توسط دیگران هدایت و نظارت شوند.

میزان کارایی شما هرچه باشد، توانایی‌های بالقوه شما بیشتر از آن است که تا کنون به فعل درآمده است.

کار کردن زیاد گرچه گاهی اوقات ضروری است ولی لزوما منجر به بازدهی و کارایی بالاتر نمی‌شود و حتی در عموم موارد با افزایش زمان کار کردن کارایی نیز کاهش پیدا می‌کند.

کتاب قورباغه ات را قورت بده برایان تریسی با زیباترین جملات درباره انگیزه و زندگی

قبل از شروع، لیستی از کارهایتان تهیه کنید و سپس آن‌ها را از نظر ارزش وضرورت اولویت بندی کنید. قبل از انجام هرکاری، عادت شروع مهم ترین کار را در خود به وجود آورید. این رمز موفقیت است.

هرچه انسان خوش بین تری باشید، احساس انگیزه شما برای انجام کارها بیشتر می‌شود، بیشتر مشتاق خواهید بود کارها را شروع کنید و به سرانجام برسانید. بالاترین لذت‌ها در شوقی است که انسان را به ماجراجویی وادار می‌کند.

مطلب مشابه: جملات کتاب همه چیز به فنا رفته اثر مارک منسن با متن هایی درباره امید و زندگی

۸۰% از نتایجی که شما به دست می‌آورید نتیجه ۲۰% از فعالیت‌های شماست. این جمله به “اصل پارتو” معروف است. به بیان این دیگر این قانون دو دسته از فعالیت‌ها یعنی “اقلیت بسیار مهم” و “اکثریت کم اهمیت” را از هم جدا می‌کند.

قانون تنبلی سازنده را از یاد نبرید! ضروری است که در انجام برخی کارها تنبلی کنید، این‌ها همان کارهایی هستند که کم ارزش اند. استفاده بهتر و درست تر از وقت و این که بدانید زمان ارزشمند خود را به چه کاری اختصاص دهید تا بالاترین اثربخشی را داشته باشد از مهم ترین مهارت‌هایی است که باید به دست آورید.

تمام افکار خود را رویکاری که دارید انجام می‌دهید متمرکز کنید. پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی‌سوزانند. اهداف اصلی هم چون کارکردهای حیاتی بدن هستند.

کتاب قورباغه ات را قورت بده برایان تریسی با زیباترین جملات درباره انگیزه و زندگی

روزتان را با سخت ‌ترین کار آغاز کنید. کاری که می‌توانید بزرگ ترین تأثیررا بر خودتان و حرفه‌ تان بگذارد. این کاری است که اغلب مردم خلاف آن را انجام می‌دهند.

قبل از شروع انجام کاری مقدمات لازم برای ان را فراهم کنید تا از عملکرد ضعیف جلوگیری شود. یکی از تکنیک‌های غلبه بر تنبلی این است که قبل از شروع هر کاری همه چیز را آماده کنید.

مطلب مشابه: جملات کتاب هنر ظریف بی خیالی؛ جملات برگزیده آموزنده این کتاب

زمانی بهتر از اکنون وجود ندارد. اهل عمل باشید و شروع کنید، ابزارها و امکانات بهتر را در طی مسیر رقم بزنید.گرچه در ابتدای حرکت انرژی زیادی صرف غلبه بر سکون می‌شود ولی در ادامه انرژی کمتی برای ادامه نیاز خواهید داشت، این اصل به “اینرسی حرکت” معروف است. زمان به هر حال می‌گذرد، این شما هستید که باید بهترین استفاده را از آن داشته باشید.

از توجیه نقاط ضغفتان خودداری کنید، آن‌ها را مشخص کنید و برای بهبود آن‌ها برنامه ریزی کنید. به جای تمرکزبر مشکلات به دنبال راه حل بگردید.

راز قدرت واقعی در این است که با تمرین کردن مداوم یاد بگیرید کهچطور توانایی‌های خود را هدر ندهید. انسان‌های موفق کسانی هستند که دریافتند چه کاری را خوب انجام می‌دهند و چه کاری بیشترین دگرگونی را در آن‌ها ایجاد می‌کند.

مشخص بودن و روشن بودن هدف یک شرط اساسی است. روشن نبودن هدف تنها سردرگمی به همراه دارد و هرچه اهداف شفاف تر باشند، سرعت دستیابی به آن‌ها نیز بالاتر می‌رود. وقتی رفتاری را به وضوح برای خود تعریف می‌کنید، انگیزه شما برای انجام آن هم بالاتر خواهد بود.

مطلب مشابه: جملات کتاب صد سال تنهایی؛ متن های زیبا از این رمان گابریل گارسیا مارکز

در انجام کارهای خود مرحله به مرحله پیش بروید، آهسته و پیوسته. کارهای بزرگ و پیچیده را به مراحل کوچک ‌تر تقسیم کنید و سپس آن‌‌ها را یک به یک انجام دهید.

محدودیت‌ها و یا عوامل بازدارنده درونی و بیرونی خود را مشخص کنید و تمرکز خود را روی حذف آن‌ها قرار دهید. عواملی که مانع رسیدن شما به موفقیت می‌شود را از خود دور کنید.

هرچقدر هم در انجام کاری توانا باشید، دانش شما در حال کهنه شدن است.درواقع اگر در حال پیشرفت نیستید، پس در حال بدتر شدن هستید.

مطلب مشابه: جملات کتاب بادبادک باز؛ متن و جملات زیبا از رمان زیبای بادبادک باز

پیامد کارهای خود را در نظر بگیرید، این امر به اولویت بندی نیز کمک می‌کند، مهم ترین کارهای شما آن کارهایی هستند که بیشترین پیامد را برایتان به همراه دارند. پیش بینی درست و دقیق شما از آینده و داشتن یک افق زمانی بلند مدت در برنامه ریزی‌هایتان نشان از تفکر برتر شماست.

طی کردن راهی که هزاران فرسنگ است با برداشتن یک قدم آغاز می‌شود. یک ضرب المثل انگلیسی می‌گوید یک متر یک متر سخت ولی یک سانتی متر یک سانتی متر آسان است.

یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از تنبلی، انجام کار بیشتر در زمان کمتر است. هنگامی که قسمتی از کار را تمام می‌کنید، انگیزه شما برای ادامه دادن قسمت بعدی بالاتر می‌رود.

هر دقیقه برنامه ریزی معادل ۵ الی ۱۰ دقیقه صرفه جویی در زمان انجام کار است. لذا همیشه از قبل برنامه ریزی داشته باشید، چرا که این برنامه ریزی مانع عملکرد ضعیف می‌شود.

مطلب مشابه: جملات کتاب ملت عشق؛ 50 متن و جمله زیبا از رمان عاشقانه ملت عشق

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو