لوتوس امیا: خودروی برقی با 905 اسب بخار و ارتقاء‌های پویا

لوتوس امیا: خودروی برقی با 905 اسب بخار و ارتقاء‌های پویا


منبع: فوت و فن

3

1402/6/18

09:46


لوتوس در یک مراسم شکوه‌آمیز در شهر نیویورک، خودروی پرچمدار جدید خود، امیا (Emeya) را معرفی کرد.

لوتوس امیا: خودروی برقی با 905 اسب بخار و ارتقاء‌های پویا

لوتوس در یک مراسم شکوه‌آمیز در شهر نیویورک، خودروی پرچمدار جدید خود، امیا (Emeya) را معرفی کرد. این خودروی چهار درب برقی که به تازگی به نام تایپ 133 شناخته می‌شود، چالشی تازه را برای خودروهایی مانند تسلا مدل اس و پورشه تایکان توربو فراهم می‌کند. امیا با تکنولوژی‌های برش‌گر و جلوه‌های خیره‌کننده، اولین خودروی چهار درب لوتوس پس از مدل کارلتون مبتنی بر اپل اومگا از دهه 1990 است.
آیرودینامیک در خط مقدم این سدان قرار دارد. لوتوس جدید از یک جلوپنجره فعال در قسمت جلویی خودرو استفاده می‌کند که اولین بار در مدل Eletre SUV دیده شد و در وضعیت بسته بودن کمک به کاهش مقاومت هوا و افزایش کارایی و در وضعیت باز کردن آن، باتری و ترمزها را خنک می‌کند. همچنین، یک اسپویلر جلوی فعال، دیفیوزر فعال الهام گرفته از مسابقات موتوراسپرت و یک اسپویلر عقب فعال برای به حداکثر رساندن نیروی پایین‌آوری برای حرکت خوابیده روی زمین و رانندگی در مسیر نیز وجود دارد. اسپویلر عقب فعال امیا 11.0 اینچ عریضتر از مدل Eletre است و در سرعت نامشخصی نیروی پایین‌آوری نتیجه‌ای به مقدار 474 پوند تولید می‌کند.

در داخل امیا، مصالح پایدار به مرکز توجه دیده می‌شود. لوتوس اولین شرکت خودروساز جهان است که از نوع جدیدی از نخ‌ها استفاده می‌کند. برای پوشش داخل مسافرین، این شرکت از نخ‌هایی استفاده می‌کند که از بازیافت پسماندهای پنبه‌ای در صنایع مد و لباس به دست آمده است. این نه تنها یک شکل از لوکس پایدار است، بلکه به مقایسه با چرم نیز وزن را صرفه‌جویی می‌کند.

لوتوس همچنین از فرآیندهایی مانند رسوب بخار فیزیکی (PVD) برای پرداخت‌های فلزی روی سطوح خاص کابین استفاده می‌کند. آلکانترا، پلی اورتان فوق فابریک و چرم ناپا را در مناطق دیگر خواهید یافت.

در داخل امیا، علاوه بر مصالح پایدار، سیستم صدای فراگیر سه‌بعدی KEF با لغو نویز یکپارچه شده است؛ حسگرهای ارتعاش نصب شده در بیرون، حرکت لاستیک‌ها و سیستم تعلیق را تشخیص می‌دهند. سپس الگوریتم‌ها “سیگنال‌های صوتی مخالف فاز” را از طریق بلندگوها تولید می‌کنند تا انتقاض مواجهه با تداخل را مهار کنند. برای راننده، صفحه نمایش سرتاسری واقعیت افزوده با اندازه 55 اینچ برای دسترسی سریع به اطلاعات مهم نیز وجود دارد. همچنین از آینه‌های دیجیتال و ماژول‌های لیدار مانند مدل اولتره نیز بهره‌می‌برد.

امیا بر روی همان پلتفرم مدل اولتره قرار دارد، پلتفرم اختصاصی معماری برقی پرمیوم (EPA) از معماری تجربه پایدار جیلی (SEA) گلی. انتظار می‌رود دارای محدوده مشابه مدل اولتره باشد که در چرخه WLTP بهینه‌گرا 373 مایل را پوشش می‌دهد. دارای باتری 102 کیلووات‌ساعتی است، کمی کوچک‌تر از باتری 112 کیلووات‌ساعتی مدل اولتره که می‌تواند با توان 350 کیلووات شارژ شود. در پنج دقیقه می‌توانید 93 مایل مسافت به افزایش باتری اضافه کنید – شارژ از 10 تا 80 درصد در 18 دقیقه با شارژر سریع DC 350 کیلووات انجام می‌شود.
عملکرد این خودرو در حوزه هایپرکار قرار دارد. با 905 اسب بخار قدرت و 726 پوند-فوت گشتاور، امیا می‌تواند از 0 تا 62 مایل در ساعت در تنها 2.8 ثانیه حرکت کند. سرعت بالایی این خودروی برقی با سیستم داخلی به 159 مایل در ساعت محدود شده است. قدرت به تمام چهار چرخ از طریق یک دنده دوسرعته منتقل می‌شود و لوتوس ادعا می‌کند سیستم ترمز آن “کلاس مسابقه‌ای” است. از نظر تکنولوژی شاسی، تعلیق قابل تنظیم قادر به تجزیه و تحلیل جاده با فرکانس 1000 بار در ثانیه است.

معاون طراحی گروه لوتوس می‌گوید:
“این یک لوتوس کاملاً جدید است، چیزی که پیشتر دیده نشده است. توسط لوتوس تکمیل شده‌است، ما یک خودروی لوکس را ایجاد کرده‌ایم که عملکرد برتری را برای علاقه‌مندان به رانندگی ارائه می‌دهد و برای ایجاد اعتماد و هیجان طراحی شده است”.
مایک جانستون، معاون و رئیس تجارت داخلی لوتوس می‌گوید: این شرکت در فصل چهارم سال 2023 اطلاعات بیشتری را منتشر خواهد کرد و تولید آن در سال 2024 در کارخانه ووهان گلی در چین که در حال حاضر مدل Eletre تولید می‌شود، برگزار خواهد شد. امیا تا فصل چهارم سال 2024 به ایالات متحده وارد خواهد شد.
هنگامی که تولید امیا و Eletre به حالت تمام عیار بیافتد، احتمالاً تا سال 2025، این برند انتظار دارد که 30 درصد از کل فروش خود را در ایالات متحده داشته باشد.
لوتوس هنوز نتوانسته است در دوران خودروهای برقی توانمندی خود را اثبات کند. پس از فروش تنها 576 دستگاه امیرا با موتور بنزینی در سال گذشته (با اشاره به مشکلات زنجیره تأمین)، این برند در امسال بیش از 17,000 سفارش از ترکیب اولتره و امیرا جلب کرده است. تولید مدل دیگر نیز در حال پیشرفت است، به گفته جانستون.
گفته می‌شود که دفتر سفارشات فعلی این شرکت تمام رکوردهای فروش گذشته را شکسته و مدل‌های جدید مانند امیا ممکن است به بهبود شانس‌های این برند کمک کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو