تغییر آرام نشان پورشه

منبع: فوت و فن

5

1402/3/13

01:36


نشان خودروی پورشه به آرامی تغییر کرده و در انتهای سال ۲۰۲۳ به خودروها اعمال خواهد شد.

تغییر آرام نشان پورشه

نشان خودروی پورشه به آرامی تغییر کرده و در انتهای سال ۲۰۲۳ به خودروها اعمال خواهد شد.

این نشان معروف از سال ۱۹۵۲ به کار گرفته شده است.

پورشه آخرین شرکت خودروسازی است که نشان خود را به‌روز کرده است، اگرچه برای توجه به تغییرات لازم است یک طرفدار حقیقی باشید. این تغییرات طراحی به طور کم‌رنگ هستند، اما این شرکت سازنده خودروهای ورزشی اعلام کرده است که برای تکمیل نهایی طرح بازطراحی شده از نشان خود، نه کمتر از سه سال زمان نیاز بوده است. ما می‌توانیم آن را در کنار نسخه‌های قبلی این نشان ببینیم. اولین نسخه در سال ۱۹۵۲ استفاده شده و سپس در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۶۳، ۱۹۷۳، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۸ اصلاح شده است.

نشان خودروی جدید قبل از برگزاری رویداد ویژه‌ای توسط پورشه به مناسبت ۷۵ سالگی اولین خودروی تأیید شده برای جاده، رودستر “No.1” 356 در تاریخ ۸ ژوئن ۱۹۴۸، معرفی شده است. این نشان جدید بر روی خودروها از اواخر امسال ظاهر خواهد شد. در مورد تغییراتی که رخ داده است، حالا یک ساختار عسلی در بخش‌های قرمز وجود دارد و پوشش فلز مسی به آن یک ظاهر بیشتر پیچیده می‌دهد.

لازم به ذکر است که برند زوفنهاوزن هنوز به‌طور رسمی از طرح‌های قبلی خود دست برنداشته نشده است زیرا تمامی نشان‌های رترو هنوز می‌توانند از طریق پورشه کلاسیک سفارش داده شوند. برخی جزئیات درباره نشان مورد توجه قابل ذکر شامل اسبی که از مهر شهر اشتوتگارت الهام گرفته شده است، همچنین رنگ‌های سیاه و قرمز همراه با شاخه‌های تزئینی شبیه شاخه‌های دماغه گوزن از نشان وورتمبرگ-هوهنزلرن برگرفته شده‌اند.

طراحی اولیه در سال ۱۹۵۲ توسط فرانتس زاور رایم‌شپیس انجام شد و اعتقاد می‌شود که او در سال ۱۹۳۶ نیز نشان فولکس‌واگن را طراحی کرده است. پورشه از سال ۱۹۴۸ خودرو ساخته بود، اما تنها پس از چهار سال نشان خود را به خودرو اضافه کرد. این نشان در ابتدا در انتهای سال ۱۹۵۲ بر روی دایره فرمان نصب شد و سپس در نوامبر سال ۱۹۵۴ در دسته گیره کاپوت اسپیدستر ۳۵۶ جای گرفت. در سال ۱۹۵۹ نیز بر روی سرکم‌ها قرار گرفت.

ممکن است نشان جدید پورشه را در تاریخ ۸ ژوئن ببینیم که برند آلمانی قول داده است “نگاهی به آینده خودروی ورزشی را ارائه دهد“. هنوز مشخص نیست که چه چیزی را در هفته آینده خواهیم دید. ممکن است یک خودروی مفهومی برای جایگزینی 718 باکستر / کایمن الکتریک، یک 911 هیبرید یا یک خودروی ابرقدرت برای پر کردن خلایی که پس از نابودی 918 اسپایدر به جا مانده است، مشاهده کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو