فولکس‌واگن به تسلا در بازار خودروهای الکتریکی آلمان غلبه کرد

منبع: فوت و فن

5

1402/5/21

13:36


در هفت ماه اول سال ۲۰۲۳، فولکس‌واگن تاج فروش خودروهای الکتریکی را در آلمان دریافت کرد و به عنوان پیشوا در این حوزه به جلو پیش رفت. این کمپانی موفق شد از تسلا و سه برند داخلی ویژه – مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و – جلو بزند.

فولکس‌واگن به تسلا در بازار خودروهای الکتریکی آلمان غلبه کرد

در هفت ماه اول سال ۲۰۲۳، فولکس‌واگن تاج فروش خودروهای الکتریکی را در آلمان دریافت کرد و به عنوان پیشوا در این حوزه به جلو پیش رفت. این کمپانی موفق شد از تسلا و سه برند داخلی ویژه – مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌و – جلو بزند.

VW در ثبت‌نام خودروهای الکتریکی از ژانویه تا ژوئیه، به دلیل حجم افزوده از مدل‌های جدیدا معرفی شده‌اش، به ویژه ون مسافری ID. Buzz و نسخه تجاری آن به نام ID. Buzz Cargo، از تسلا عبور کرد.

با توجه به داده‌های ارائه شده توسط سازمان حمل و نقل جاده‌ای آلمان (KBA) که توسط مجله اتومبیل‌وخه (از طریق Electrek) اشتراک‌گذاری شده است، ولکس‌واگن تا ماه ژوئیه ۴۱٬۴۷۵ خودروی الکتریکی در آلمان فروخته است، در حالی که تسلا ۴۰٬۲۸۹ واحد فروخته است. هر دو برند بیش از دو برابر خودروهای الکتریکی مرسدس بنز را که با ۲۰٬۶۱۳ ثبت‌نام در مقام سوم قرار گرفته‌اند، فروخته‌اند.

آئودی و بی‌ام‌و به ترتیب با ۱۶٬۷۸۶ و ۱۵٬۹۸۷ ثبت‌نام در مقام چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند، و هیوندای نیز با ۱۵٬۴۱۱ ثبت‌نام به مقام ششم نزدیک شده است.

افزایش علاقه مشتری به ولکس‌واگن ID. Buzz که از زمان معرفی آن در سال قبل به تدریج افزایش یافته است، با افزایش تولید همراه بوده است. این شرکت سازنده در هفت ماه اول سال ۲٬۸۱۵ خودروی الکتریکی ID. Buzz در آلمان به فروش رسانده است، که از این تعداد، ۵۳۶ واحد در ماه ژوئیه به فروش رسیده‌اند.

اگرچه ID. Buzz کمتر از ۷ درصد از ثبت‌نام خودروهای الکتریکی این برند را در آلمان در این دوره تشکیل می‌دهد، احتمالاً این مدل است که تراز را به سمت ولکس‌واگن جلب کرده است.

همانطور که انتظار می‌رفت، ولکس‌واگن ID.4 و نسخه کوپه‌ای آن به نام ID.5 – به‌همراه نسخه‌های عملکردی GTX آنها – بخش عمده‌ای از ثبت‌نام خودروهای الکتریکی این برند را تشکیل می‌دهند، که به مجموع ۲۲٬۴۰۵ واحد تا ژوئیه می‌رسد. خودروی کوچک‌تر ID.3 با ۱۳٬۶۴۷ ثبت‌نام در رده بعدی قرار دارد، در حالی که خودروی شهری e-up با ۲٬۹۴۳ ثبت‌نام آمده است.

در مورد تسلا، مدل Y تقریباً ۷۵ درصد از ثبت‌نام‌های این برند در آلمان را تشکیل می‌دهد – ۲۹٬۸۲۹ تا هفت ماه. مدل 3 با ۹٬۰۴۵ ثبت‌نام در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که مدل S و مدل X به ترتیب با ۸۵۵ و ۴۹۴ ثبت‌نام، دور از دسترس قرار دارند.

ثبت‌نام‌های خودروهای الکتریکی مرسدس بنز توسط مدل کراس‌اوور کوچک EQA با ۷٬۸۱۳ ثبت‌نام رهبری می‌شوند. به طرز جالبی، برندهای تحت مالکت چینی در بازار آلمان به سرعت در حال رشد هستند، به طوری که MG متعلق به SAIC با ۱۱٬۶۳۸ ثبت‌نام، Polestar متعلق به Geely با ۴٬۲۱۰ ثبت‌نام و BYD با ۶۳۲ ثبت‌نام، به ثبت‌نام‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند.

در کل، بین ژانویه و ژوئیه، تعداد ۲۶۸٬۹۲۶ خودروی الکتریکی در آلمان ثبت‌نام شده است، در مقابل ۱٫۶۴ میلیون ثبت‌نام خودروهای با موتور احتراقی داخلی.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو