تبدیل عربستان به قطب صنعت خودرو برقی دنیا ؛ میراث بن‌سلمان برای آیندگان!

منبع: تکراتو

4

1402/6/27

12:01


با رویه‌ای که سعودی‌ها پیش گرفته‌اند، باید عربستان را قطب صنعت خودرو برقی دنیا در آینده دانست. ولیعهد عربستان یک‌تنه کشورش را به جمع کشورهای پیشرو جهان رسانده است.

تبدیل عربستان به قطب صنعت خودرو برقی دنیا ؛ میراث بن‌سلمان برای آیندگان!

با رویه‌ای که سعودی‌ها پیش گرفته‌اند، باید عربستان را قطب صنعت خودرو برقی دنیا در آینده دانست. ولیعهد عربستان یک‌تنه کشورش را به جمع کشورهای پیشرو جهان رسانده است.

شاید نام محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را در این چندوقت اخیر زیاد شنیده باشید. این شخصیت عرب علاقه بسیار شدیدی به تکنولوژی، خودرو، کالاهای لوکس و غیره دارد و با ثروت عظیم خود می‌تواند هرکاری را با سهولت انجام دهد. بن سلمان در همین یکی دو سال اخیر پروژه‌های آینده‌نگرانه‌ای را برای کشورش معرفی کرده که اغلب در حال توسعه هستند. حال خبر رسیده که عربستان به لطف ولیعهدش، در آینده‌ای بسیار نزدیک به قطب صنعت خودرو برقی دنیا تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: طرح آسمانخراش 330 متری عربستان رونمایی شد؛ زندگی میان ابرها!

عربستان به زودی به قطب صنعت خودرو برقی دنیا بدل خواهد شد

هفته گذشته بخشی از یک گفت و گوی محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان باز هم این کشور را بر سر زبان‌ها انداخته است. او به دنبال این است که از خود میراث گران‌بها به جا بگذارد. میراثی که در آن عربستان از اروپا پیشرفته است. عربستانی که دیگر یک کشور نفتی نیست.

به بیان دیگر سرزمینی که پر از بیابان‌های غیرقابل سکونت است باید تبدیل به کشوری شود که دیگر نیازی به فروختن نفت ندارد.

بن سلمان برای تحقق این رویا به مدد دلارهای نفتی تمام ابزارهای لازم را در اختیار دارد. آنچه را هم که ندارد در پی تدارک تهیه و تامین آن است و به دنبال خلق عربستانی جدید است.

او برای ساخت آنچه که در آینده می‌خواهد بدان دست یابد مسیر درستی را طراحی کرده است.

عربستان به زودی به قطب صنعت خودرو برقی دنیا بدل خواهد شد

از یک جهت به دنبال ترمیم چهره خشن کشور برآمده است و از سوی دیگر به دنبال عادی‌سازی رابطه با جهان است. در این راه خود را متکی به یک کشور یا قدرت نکرده است. با توجه به توانایی و مزیت‌هایی که در حال حاضر دارد به دنبال تعادل و توزان است.

در همین حال برای بهتر دیده شدن به سرعت در حال اتمام پروژه شهر هوشمند نیوم است. برای بهتر دیده شدن هم سراغ فوتبال و اسطوره‌های این ورزش پرطرفدار رفته است.

در خلال این برنامه‌ها با آنکه یک کشور نفتی به شمار میرود که برای فروش هم مشکلی ندارد سراغ تولید خودروهای برقی رفته است.

نکته جالب این است که به رغم خرید سهام کلان تسلا وقتی نتوانستند با هم به توافق رسیده و یا تشریک مساعی کنند، بدون واهمه سهامشان را می‌فروشند. در مقابل سراغ شرکت لوسید رفتند و ۱.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردند. اخیرا نیز از برند ceer رونمایی کردند.

به بیان ساده‌تر عربستان در حال حرکت به سمتی قرار دارد که آینده صنعت خودروسازی از آن عبور خواهد کرد.

استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش تکیه بر اقتصاد تک محصولی امریست که در این کشور به فهم رسیده است. راه دستیابی به آن نیز با عادی شدن ارتباط با دنیا به دست می آید.

این پیام به سایر کشورهای جهان و منطقه رسیده است. به همین علت است که چین و روسیه به دنبال تعمیق رابطه با این کشور هستند. ترکیه هم همین‌گونه عمل کرده است.

به عبارت بهتر جایگاهی که برای خود تعریف کرده با رفتارش هم خوانی دارد و کشورهای دیگر جهان هم آن را باور کرده‌اند.

عربستان به زودی به قطب صنعت خودرو برقی دنیا بدل خواهد شد

ضمن اینکه این کشور بدون تعصب و اصرار بر خلق آنچه نداشته است، مثل خودروسازی، به دنبال بخش و دیدگاه جدید این صنعت رفته است. در واقع عربستان برای پیوستن به جریان اصلی این صنعت خودروسازی سراغ نیاز امروز و فردای جهان رفته است. راهی که ایران به رغم تمام امکاناتی که دارد هنوز مسیر را پیدا نکرده است و از قافله جا مانده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تبدیل عربستان به قطب صنعت خودرو برقی دنیا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: آخرین خودرو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو