تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران ؛ تزریق سوخت پاک به چرخه حمل و نقل

منبع: تکراتو

1

1402/9/19

16:15


بالاخره اتفاقات مثبت در چرخه حمل و نقل کشور آغاز شد. براین اساس امروز شاهد تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران بودیم. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران ؛ تزریق سوخت پاک به چرخه حمل و نقل

بالاخره اتفاقات مثبت در چرخه حمل و نقل کشور آغاز شد. براین اساس امروز شاهد تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران بودیم. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

ظهر امروز یکشنبه، 19 آذر 1402 در جریان برگزاری مراسم رونمایی از اولین خودرو تمام برقی ساخت داخل با پلاک ملی، شاهد تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران بودیم. حالا با تحویل این خودروها قدمی محکم برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل کشور برداشته شده و در آینده استفاده از سوخت پاک در خودروهای کشور سیر صعودی پیدا خواهد کرد. این مراسم با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت و برخی دیگر مسئولین مرتبط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه آذر 1402 ؛ شرایط فروش محصولات ایران خودرو [+ جزئیات]

تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران

امروز یکشنبه، 19 آذر 1402 یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران در مراسمی ویژه که با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازنان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شهردار تهران، معاون صنایع حمل و نقل وزایت صمت و سایر مسئولین مربوطیه برگزار شد، از نخستین خودرو تمام برقی ایرانی با پلاک ملی رونمایی کرد.

طی این مراسم، 88 دستگاه خودرو آریزو 5 EV به تاکسی‌رانی تهران تحویل داده شد تا در ناوگان تاکسیرانی به کار گرفته شوند.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت، شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی و این خودروساز امضا شد.

تحویل 88 خودرو تمام برقی به تاکیسرانی تهران

عباس علی‌آبادی ضمن ابراز خرسندی از تزریق اولین خودروهای تمام برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور، این روز را روز مبارکی خوانده و گفت:

مراسم امروز و اینکه اولین خودروهای برقی به تاکسیرانی کشور منتقل شده، بسیار اقدام خوبی است؛ ضمن اینکه اطلاع داریم سایر خودروسازان کشور نیز در این زمینه در تلاش هستند و به‌زودی تعداد خودروهای برقی بیشتری را در سبد محصولات خودروسازان خواهیم داشت. خودروسازان در تلاش‌اند که هر هفته، روند تزریق خودروهای برقی با ناوگان تاکسیرانی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: «هم‌اکنون در مرحله‌ای هستیم که نیار به فرهنگ‌سازی در مورد استفاده از خودروهای الکتریکی احساس می‌شود و این کار باید از مدارس، دانشگاه‌ها و تمامی نهادهای کشور انجام شود. باید تناسب با اقلیم‌ها و در کل آموزش رفتار خودروی برقی در نقاط مختلف کشور و اقلیم‌های آب وهوایی آموزش داده شود. این بررسی رفتار یک ضرروت ملی به لحاظ زیست محیطی و البته اقتصادی است که باید اقدام اساسی برای آن صورت گیرد.»

وزیر صمت تاکید کرد:

مزیت خودروهای برقی تنها در کاهش مصرف سوخت و انرژی نیست؛ اینکه خودروهای برقی امکان تنوع سوختی را فراهم می‌کند و همچنین تبدیل خودروها به خودروهای برقی استفاده از انرژی‌های خوب همچون خورشیدی، باد؛ آب و… برای تولید برقی را فراهم می‌کنیم و به‌مرور به سمت استفاده از انرژی‌های سبز به‌جای سوخت‌های فسیلی خواهیم رفت.

علی‌آبادی گفت: «در حال حاضر در مرحله آزمایش هستیم و همه این خودروها به صورت آزمایشی تولید و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند و با استان تهران آغاز شده تا اطلاعات مورد نیاز در این حوزه به تکامل برسد و بدانیم متناسب با کدام اقلیم و شرایط کشور، چه خودروهای برقی متناسب هستند؛ بنابراین با صبوری بایستی رفتار متفاوت خودروهای برقی را مورد بررسی قرار دهیم تا به اطلاعات دقیق و جامع در این حوزه دسترسی پیدا کنیم و بتوانیم خودروی برقی متناسب با فضا، شرایط، امکانات و… را تولید کنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تحویل 88 دستگاه خودرو برقی به تاکسیرانی تهران چیست؟ آیا با استارت برقی‌سازی سیستم حمل و نقل و استفاده از سوخت پاک خورده است؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو