آیا باید ماشین بعدی شما یک خودروی الکتریکی باشد؟

آیا باید ماشین بعدی شما یک خودروی الکتریکی باشد؟


منبع: فوت و فن

4

1402/6/21

00:04


این مزایا و معایب به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرید که آیا باید به سمت خودروی الکتریکی بروید یا خیر.

آیا باید ماشین بعدی شما یک خودروی الکتریکی باشد؟

این مزایا و معایب به شما کمک می‌کنند تا تصمیم بگیرید که آیا باید به سمت خودروی الکتریکی بروید یا خیر.

به نظر می‌آید که به مرز تغییرات عظیمی در فروش خودروهای الکتریکی رسیده‌ایم. طبق اطلاعاتی که از Kelly Blue Book در اوایل سال ۲۰۲۳ به دست آمده، افرادی که به عنوان افراد اولیه از خرید خودروهای الکتریکی استفاده می‌کنند، بیش از یک چهارم میلیون خودروی الکتریکی خریداری کردند، با این حال اعداد دقیق به دلیل عدم وجود اطلاعات دقیق در مورد فروش تسلا، به سختی قابل تعیین است. خودروهای الکتریکی به حدی بهبود یافته‌اند که اکنون برای یک نیمه بزرگ از خریداران آمریکایی قابل استفاده عملی هستند، و هر ماه هزاران ایستگاه شارژ عمومی جدید به شبکه شارژ آمریکا افزوده می‌شود. اگر این امر شما را به دنبال تصمیم به خرید اولین خودروی الکتریکی‌تان می‌اندازد، در جای مناسبی هستید. این لیستی از مزایا و معایب را بررسی کنید تا ببینید آیا اکنون زمان مناسبی برای شماست تا به قدم گذاشتن به سمت رانندگی با باتری شارژی فکر کنید.

مزیت: انتخابات بیشتر

در حال حاضر ۴۳ مدل خودروی الکتریکی در بازار آمریکا به فروش می‌رسند. انتخابات بیشتری تا قبل از این وجود نداشته‌ایم و به نظر می‌آید که مدل‌های جدید هر ماه به بازار اضافه می‌شوند. اکنون شما انتخابی از قدرت الکتریکی در انواع بدنه‌های مختلف دارید: از جمله SUVها، سدانها، هاچ‌بکها و خودروهای پیکاپ. اکثراً از برندهای معتبر و لوکس موجود در بازار هستند، با چندین کارخانه خودروسازی نوپا که در حال تلاش برای ورود به بازار هستند.

مزیت: محدوده بیشتر

تا زمانی که ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی به همان تعداد ایستگاه‌های سوخت باشند، اضطراب محدوده یکی از مشکلات مالکان خودروهای الکتریکی خواهد بود. ما فکر می‌کنیم که محدوده مورد تأیید ای پی ای برای مشاهده شرایط رانندگی آمریکا حداقل ۲۰۰ مایل است، و تقریباً همه خودروهای الکتریکی حداقل این مقدار را ارائه می‌دهند. برخی خریداران ممکن است محدوده ۳۰۰ مایل یا بیشتری را بخواهند، و این در مدل‌های مختلف موجود است. تعدادی از خودروهای الکتریکی حتی محدوده‌ای بیش از ۴۰۰ مایل برای هر بار شارژ دارند. همانطور که همیشه محدوده واقعی در سرعت‌های بالا یا در هوای سرد کمتر است.

مزیت: صرفه‌جویی در هر مایل

پس‌اندازهای پولی که از رانندگی با برق حاصل می‌شود می‌تواند قابل توجه باشد. به عنوان مثال، برای رانندگی ۱۰۰ مایل با یک SUV با میانگین ۲۵ مایل در گالن سوخت به قیمت ۳.۵۰ دلار در گالن، هزینه ۱۴ دلار است. با در نظر گرفتن قیمت میانگین ایالات متحده برای هر کیلووات‌ساعت برق خانگی که برابر با ۰.۱۶۵ دلار است و با فرض اینکه هر کیلووات‌ساعت ۳ مایل رانندگی (معادل ۱۰۱ مایل در گالن) را پوشش می‌دهد، هزینه رانندگی ۱۰۰ مایل با یک خودروی الکتریکی تحت شرایط مشابه به کمتر از ۵.۵۰ دلار خواهد بود. اگر مالک خودرو خود را به صورت کامل در ایستگاه‌های شارژ سریع عمومی با قیمت میانگین ۰.۳۵ دلار برای هر کیلووات‌ساعت شارژ کند، هزینه ۱۰۰ مایل همچنان تنها ۱۱.۵۰ دلار خواهد بود.

مزیت: شارژ در خانه

چهار از پنج خانوار با درآمد کافی برای خرید یک خودروی جدید (با قیمت متوسط ۴۸،۰۰۰ دلار) دارای پارکینگ خصوصی خود هستند – به این معنا که احتمالاً می‌توانند شبانه روز یک خودروی الکتریکی را در گاراژ خود در خانه شارژ کنند. برخی شرایط خاص وجود دارد: به عنوان مثال، برای شارژ کامل باتری یک خودروی پیکاپ الکتریکی بزرگ در طول شب نیاز به یک ایستگاه شارژ خانگی سطح ۲ با ولتاژ ۲۴۰ ولت داریم که باید توسط یک الکتریسیته‌کار نصب شود. اما مالکان خودروهای الکتریکی به سرعت به عادت می‌آیند که خودروی خود را همانند گوشی‌های همراه خود، در شب شارژ کنند و متوجه می‌شوند که دوست دارند به ایستگاه‌های سوخت نرود.

مزیت: عملکرد بالا

اگر شما یک راننده‌ای هستید که دوست دارد به شدت پدال سمت راست خود را فشار دهد، از رانندگی با یک خودروی الکتریکی لذت خواهید برد. به دلیل طبیعت موتورهای الکتریکی با گشتاور فراوان در دور مینیمم و پاسخ فوری گاز، حتی خودروهای الکتریکی با توان کم نیز پرانرژی هستند. بسیاری از خودروهای الکتریکی معمولی سریع هستند، و همچنین مدل‌های عملکرد بالای الکتریکی وجود دارند که با توان زیادی شما را به درون صندلی فشرده و دیدگاه شما را با توانایی اجرای شروع‌های خشن وارد می‌کنند.

مزیت: الکتریکی‌ها عملی هستند

اگر شما با خودروی فعلی خود که با سوخت مصرف می‌کند راضی هستید و آخرین مدل‌های الکتریکی را بررسی نکرده‌اید، داشتن یک خودروی الکتریکی ممکن است امری پیچیده باشد. بهترین راه برای درک اینکه یک خودروی الکتریکی چگونه به زندگی راننده می‌پیوندد، صحبت با کسی است که از یکی از آنها استفاده می‌کند: دوست، خویشاوند، همسایه یا همکار. آنها تقریباً همیشه می‌گویند که پس از یک یا دو هفته، دیگر به عنوان یک خودروی الکتریکی فکر نمی‌کنند و فقط به عنوان یک خودروی معمولی با اختلافی که بهتر و بی‌صدا تر است، آن را می‌پذیرند. کشیدن تریلر هنوز یک محدودیت برای خودروهای الکتریکی است به دلیل کاهش محدوده آن اما در غیر اینصورت، خودروهای الکتریکی می‌توانند نیازهای میلیون‌ها راننده و خانواده در آمریکا را برآورده کنند.

مزیت: تخفیفات مالیاتی برای لیزینگ

اخیراً، بسیاری از خودروهای الکتریکی برای یک تخفیف مالیاتی فدرال به ارزش تا ۷۵۰۰ دلار واجد شرایط بودند. قانون کاهش تورم از اوت ماه پارسال این قوانین را تغییر داد. این بیل تعداد خودروهای الکتریکی واجد شرایط برای این تخفیف مالیاتی را به تعداد کمی کاهش داد که در ایالات متحده ساخته شده‌اند و دارای مواد معدنی باتری از کشورهای تأیید شده و سلول‌ها و بسته‌های باتری در امریکای شمالی تجمیع شده‌اند. با این حال، این محدودیت‌ها به خودروهای الکتریکی که به جای خرید تأجیر می‌شوند اعمال نمی‌شوند، بدون توجه به اینکه خودروها یا باتری‌های آنها کجا ساخته شده‌اند. این به این دلیل است که اجاره تصور می‌شود به عنوان یک معامله تجاری بین دیلر و شرکت اجاره‌دهنده است. مشتریان دنبال پول می‌روند، و لذا اجاره خودروهای الکتریکی امسال به شدت افزایش یافته است. با این حال، توجه داشته باشید: دیلرها مجبور نیستند تخفیف مالیاتی را به مستأجران انتقال دهند و برخی از آنها این کار را نمی‌کنند. بنابراین، قبل از امضای تعهد اجاره، عددها را برای اطمینان از دریافت ارزش کامل تخفیف مالیاتی بررسی کنید.

معایب: کاهش تشویق‌ها برای خریداران خودروهای الکتریکی

همانطور که در بالا ذکر شد، قانون کاهش تورم افراز (IRA) خریدارانی که می‌خواهند یک خودروی الکتریکی بخرند، در وضعیت مالی دشواری قرار داده است، زیرا تنها یک تعداد کوچکی از خودروهای الکتریکی ویژگی‌های لازم برای معافیت مالیات فدرال را در صورت خرید دارند. اگر قصد دارید یک مدلی را که هنوز برای تخفیف مالیاتی واجد شرایط است بخرید، شما باید از یک مجموعه کوچکتری از خودروها انتخاب کنید. متأسفانه، تنها یک راهکار وجود دارد که شما را مهیا می‌کند تا معافیت مالیاتی را برای همه خودروهای الکتریکی موجود در بازار دریافت کنید: شما باید به جای خرید، خودرو را لیز کنید.

معایب: عرضه کم

از سال ۲۰۲۰، صنعت خودرو توسط ویروس کووید-۱۹ جهانی به ویران‌شدگی تامین‌کنندگان خودروها دچار شد. برخی از مدل‌های الکتریکی هنوز هم در عرضه محدودیت دارند – و فروشندگان اغلب قیمت‌ها را بالا می‌برند، همانطور که با مدل‌های سوخت سریع فروش می‌کنند. این مشکل اکنون به اندازه ۱۸ ماه پیش بزرگ نیست، اما هنوز نمی‌توانید به سادگی وارد یک نمایشگاه شوید، از میان مدل‌هایی که در پشت فروشگاه پارک شده‌اند، یک خودروی الکتریکی انتخاب کنید و انتظار داشته باشید قیمت لیبل را یا کمتر پرداخت کنید. تحلیل‌گران صنعت پیش‌بینی می‌کنند که این موقعیت تا سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.

معایب: عرضه بیشتر مدل‌های جدید

یکی از دلایلی که ممکن است از خرید در حال حاضر منصرف شوید، این است که در چند سال آینده، خریداران آمریکایی به ده‌ها خودروی الکتریکی بیشتری نسبت به امروز دسترسی خواهند داشت. هر تولیدکننده خودرویی برنامه‌هایی برای مدل‌های جدید الکتریکی معرفی کرده است، بنابراین اگر یک خودروی الکتریکی از نوع مورد نظرتان موجود نباشد، دو سال یا سه سال دیگر احتمالاً خواهد بود. یک مثال: شش مدل خانواده اس یو وی سه‌ردیف الکتریکی تمامی-جدید تا سال ۲۰۲۵ برای فروش اعلام شده است. اما با این حال، همیشه خودروهای الکتریکی جدیدی در آینده وجود دارند که شما را ترغیب به انتظار کمی بیشتر می‌کنند.

معایب: قیمت‌های بالاتر لیبل

راندن یک خودروی الکتریکی به شما در هر مایل باعث صرفه‌جویی پول زیادی می‌شود، اما اکثراً قیمت لیبل آنها از خودروهای مشابه با سوخت بنزینی بیشتر است. تحلیل‌گران انتظار دارند که خودروهای الکتریکی در نهایت تا زمانی که مدل‌های الکتریکی به حجم بالاتری ساخته می‌شوند و رقابت در حوزه خودروهای الکتریکی گرم‌تر می‌شود، به تساوی قیمت با خودروهای با سوخت بنزینی برسند – اما این وضعیت به سرعت نزدیک نیست.

معایب: شارژ کردن برای برخی دشوار است

شارژ در خانه که معمولاً در طول شب انجام می‌شود، عامل موثری برای خودروهای الکتریکی است. این روش آسان و راحت است و به معنایی است که شما نیازی به مراجعه به ایستگاه‌های شارژ عمومی در رانندگی در محل ندارید. اما برای بسیاری از آمریکایی‌ها که در ساختمان چند واحدی زندگی می‌کنند، ماشین‌هایشان را در خیابان یا در پارکینگ‌های عمومی پارک می‌کنند، شارژ در خانه امکان پذیر نیست. شارژ در محل کار یک گزینه برای تعداد زیادی از رانندگان شده است، همچنین ایستگاه‌های شارژ عمومی در فاصله پیاده‌روی از منزل نیز وجود دارند. اما هنوز جواب‌های کاملی برای مسئله فراهم کردن گزینه‌های شارژ برای ساکنان آپارتمان که می‌خواهند یک خودروی الکتریکی داشته باشند، نداریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو