فروش هشت دقیقه‌ای گلف R 333

فروش هشت دقیقه‌ای گلف R 333


منبع: فوت و فن

4

1402/3/18

01:34


در ۴۸۰ ثانیه ناپدید شد: ولکس‌واگن گلف آر ۳۳۳ در هشت دقیقه تمام شد، با وجود قیمت بسیار بالا با قیمت ۷۶,۴۱۰ یورو، این خودرو گران‌تر از آئودی RS3 بود.

فروش هشت دقیقه‌ای گلف R 333

در ۴۸۰ ثانیه ناپدید شد: فولکس‌واگن گلف R 333 در هشت دقیقه تمام شد، با وجود قیمت بسیار بالا با قیمت ۷۶,۴۱۰ یورو، این خودرو گران‌تر از آئودی RS3 بود.

وقتی فولکس‌واگن هفته گذشته در آلمان خودروی گلف آر ۳۳۳ را با قیمت ۷۶,۴۱۰ یورو معرفی کرد، بر ما تعجب برانگیز بود. قیمت پیشنهادی کمی شوکه کننده بود زمانی که نسخه ۲۰ ساله – در واقع همان مدلی که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد – با قیمت ۵۹,۹۹۵ یورو قابل تهیه بود. با این‌که گلف آر ۳۳۳ تا به حال گران‌ترین گلف بوده است، نسخه محدود این مدل در فقط هشت دقیقه به فروش رفت.

این اطلاعات در لینکداین توسط استفان فاسوینکل، رئیس ارتباطات محصول در فولکس‌واگن، منتشر شد. پرداختن به چنین مبلغی برای یک گلف نشان می‌دهد که وفاداری به مارک و مدل بر همه چیز دیگر غلبه می‌کند، زیرا مردم دیگر به مقایسه مشخصات فنی تمایل ندارند. با این مبلغ، یک مشتری آلمانی می‌توانست یک آئودی RS3 به صورت اسپرت‌بک تهیه کند. در سایت آئودی، ۱۵۸ خودروی جدید لیست شده است و ارزان‌ترین آن با قیمت ۶۶,۱۱۱ یورو به فروش می‌رسد، بنابراین تقریباً ۱۰,۰۰۰ یورو ارزان‌تر از گلف آر ۳۳۳ است. به عنوان جایگزین، می‌توان با همین مقدار پول یک پورشه ۷۱۸ کایمن اس خرید.

یک نسخه اختصاصی برای آلمان

این نسخه ویژه گلف با موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ با توان ۳۲۸ اسب بخار (۲۴۵ کیلووات) و ۳۰۹ پوند-فوت (۴۲۰ نیوتن-متر) گشتاور دارد. همانطور که درباره RS3 اشاره کردیم، در شایعات گفته می‌شود ولکس‌واگن قصد داشت از موتور پنج سیلندر خطی آئودی برای ساخت یک گلف R نهایی استفاده کند، اما مردم ولفسبورگ توسط چهار حلقه‌ها رد شدند. چند سال پیش، فولکس‌واگن با ایده‌ای مبنی بر یک R400 (یا حتی R420) بازی کرد، اما سپس رویداد دیزلگیت اتفاق افتاد و پروژه متوقف شد.

با رعایت قوانین محدودیت‌های گازهای آلاینده در حال شدیدتر شدن، به نظر می‌رسد برای یک گلف R قدرتمندتر، حداقل در اتحادیه اروپا نباید انتظار خبر خوبی داشت. گلف R 333 به عنوان یک پیروی از نسخه ۲۰ ساله گلف R ۲۰۲۲ به طور انحصاری در آلمان به فروش می‌رسد. فولکس‌واگن آن را صرفاً به عنوان یک خودروی هاچبک پنج در خدمت قرار داده است، اما در اتحادیه اروپا و چند بازار دیگر می‌توانید گلف R عادی را به عنوان یک واگن نیز دریافت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو