برگزاری مسابقه برای فضانورد استرالیایی!!

2

1402/6/19

10:41


برگزاری مسابقه برای فضانورد استرالیایی!!

پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

استرالیا قصد دارد طی سال‌های آینده همراه با ماموریت آرتمیس ناسا یک ماهنورد به ماه ارسال کند. این اولین ماهنورد این کشور محسوب می‌شود که قرار است در صورت برنامه‌ریزی دقیق و موفقیت آن روی سطح ماه فرود بیاید.

در گزارش مربوط به این آژانس فضایی آمده است ماهنورد رباتیک استرالیا همراه با ماموریت آرتمیس ناسا به ماه ارسال و پرتاب آن نیز احتمالاً مربوط به سال ۲۰۲۶ خواهد بود. این آژانس فضایی اعلام کرد قرار است در این ماموریت ماهنورد مورد نظر خاک ماه را جمع آوری و آن را برای آزمایشات بیشتر و همچنین استخراج اکسیژن از نمونه مورد نظر آزمایش کند.

تاکنون نامی برای ماهنورد استرالیا انتخاب نشده و اکنون این آژانس فضایی روی روند انتخاب نام آن کار می‌کند. به گفته آژانس برای نامگذاری روی این ربات یک مسابقه آغاز شده و همه ساکنان این کشور می‌توانند در روند نامگذاری شرکت کنند. ساکنین استرالیا تا ۲۰ اکتبر می‌توانند نام مورد نظر خود را برای این آژانس فضایی ارسال کنند. این آژانس نیز از بین نام‌های ارسالی چهار مورد را به طور دلخواه انتخاب کرده و در نهایت نیز یک مورد انتخاب میشود. اوایل دسامبر نیز برنده این مسابقه اعلام خواهد شد./تکنا

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو