بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس از نگاه سایت فیگار


منبع: فیگار

5

1402/6/19

19:58


آیا شما هم علاقه‌مند به آشنایی با برترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس هستید؟ پس در کنار ما باشید تا با بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس آشنا…

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس از نگاه سایت فیگار

آیا شما هم علاقه‌مند به آشنایی با برترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس هستید؟ پس در کنار ما باشید تا با بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس آشنا شوید.

فیلم (The Bad Guys) تازه به سینماها رسیده است. برای جشن گرفتن آن، نگاهی به برخی از بهترین انیمیشن‌های دریم وورکس می‌اندازیم.

از زمان تأسیس دریم وورکس، با انتشار اولین انیمیشن‌هایش مانند مورچه‌ها، شاهزاده مصر و جاده الدورادو، در رقابت با دیزنی قرار گرفته است و با کارهایش در ایجاد برخی از موفق‌ترین سریال‌های انیمیشی جهان از جمله شرک، اژدها سواران، بچه رئیس، ترولز، ماداگاسکار و پاندای کنگ فو کار، استودیوی دریم وورکس توانسته است نشانی بی‌همتایی در دنیای انیمیشن بگذارد و همچنان انیمیشن‌های پرطرفداری را منتشر کند.

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

معرفی بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

محبوب ترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

با ایجاد یک موقعیت خاص برای خود، دریم وررکس از ابتدا با استفاده از انیمیشن پیشرفته، بازیگران معروف هالیوود و فیلم‌هایی که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذابیت دارد، توانسته است یکی از برجسته‌ترین استودیوهای انیمیشن در جهان شود.

آخرین تلاش آن، فیلم (The Bad Guys) است که تازه به سینماها رسیده و در همه جوامع مورد ستایش قرار گرفته است.

Madagascar: Escape 2 Africa (2008)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

برجسته ترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

در شروع مقاله بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس باید گفت که بیشتر از هر استودیوی انیمیشن دیگر، استودیوی دریم وررکس تاریخچه‌ای در استفاده از بزرگترین ستاره‌های هالیوود در بخش‌های صداپیشگی دارد و (Madagascar: Escape 2 Africa) همچنین از این قاعده مستثنی نیست.

پس از موفقیت نسخه اصلی، بن استیلر، کریس راک، دیوید شویمر، جادا پینکت اسمیت، ساشا بارون کوهن و سدریک اینترتینمنت به عنوان صداپیشگان، به تشکیل یک گروه جالب و متنوع از حیوانات باغ وحش کمک می‌کنند. این بار آن‌ها در آفریقا ماجراجویی‌ای هیجان انگیز را تجربه می‌کنند و با هم‌ نوع‌های خود روبرو می‌شوند.

بدون شک، (Madagascar: Escape 2 Africa) جذاب‌ترین قسمت از سریال ماداگاسکار است و این استودیو توانسته است شخصیت‌هایی بهتر توسعه دهد و طنز پایدارتری را در این سریال ارائه دهد.

Flushed Away (2006)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

قطعاً یکی از نادیده گرفته‌ شده‌ترین و دست‌‌کم‌ گرفته‌ شده‌ترین فیلم‌های این فهرست، (Flushed Away) می‌باشد که با همکاری استودیوی دریم وورکس و آردمن ساخته شده و دریم وورکس با آردمن همکاری می‌کند تا اولین فیلم بلند آردمن را کاملاً کامپیوتری بسازد.

در این فیلم، صداپیشگانی همچون هیو جکمن، کیت وینسلت، شین ریچی، بیل نای، اندی سرکیس، ایان مک‌کلن و ژان رنو حضور دارند.

داستان (Flushed Away) درباره یک موش خانگی است که پس از اینکه در توالت افتاده است، سعی می‌کند به خانه برگردد. با استفاده از طنز متمایز آردمن، این فیلم برای بزرگسالان و کودکان جذابیت داشت و در میان منتقدان و در مراسم جوایز موفقیت زیادی کسب کرد، اگرچه متأسفانه این موفقیت به باکس آفیس تبدیل نشد.

Antz (1998)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

فیلم “مورچه‌ها” چند هفته قبل از انتشار فیلم “زندگی یک حشره” از شرکت پیکسار که یکی از بزرگترین رسانه‌ها بود، عرضه شد. به دلیل اینکه هر دو فیلم انیمیشن رایانه‌ای درباره حشرات بودند و تعدادی از مضامین مشابه را به اشتراک می‌گذاشتند، نمی‌توانستیم از مقایسه آن‌ها خودداری کنیم.

اما اگر به عنوان یک مسئله مستقل به آن نگاه کنیم، فیلم “مورچه‌ها” یک فیلم قوی و بسیار خنده‌دار با جذابیتی جهانی بود و صداپیشگان قوی از بازیگرانی مانند وودی آلن، شارون استون، سیلوستر استالونه و جنیفر لوپز داشت.

The Croods (2013)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

یکی از موفقیت‌های غافلگیرکننده، فیلم (The Croods) می‌باشد که یک انیمیشن زیبا و کمدی است و دارای ترکیبی مناسب از اکشن، ماجراجویی، طنز و عواطف است. نیکولاس کیج و به ویژه اما استون، در نقش‌های خود به عنوان بخشی از یک خانواده انسان‌های غارنشین پیش‌ از تاریخ، بهترین بازی را ارائه می‌دهند.

آن‌ها در تلاش هستند تا با تغییراتی که دور و برشان رخ می‌دهد، سازگار شوند و با آن‌ها کنار بیایند. به دلیل موفقیت آن، مانند بسیاری از سریال‌های دیگر دریم وورکس، (The Croods) حالا یک فرنچایز موفق است که محتوای بسیاری را برای رضایت طرفداران فراهم می‌کند.

Puss In Boots (2011)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

شرک یک‌جورایی پدیده‌ای فرهنگی بود و ادامه‌ی آن حتمی بود، اما برای حفظ تازگی، دریم وورکس تصمیم گرفت که چندین شخصیت جدید را به آن اضافه کند، مشهورترین آن‌ها گربه چمکه پوش بود. با صدای آنتونیو باندراس، گربه چکمه پوش به سرعت علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرد.

او از شخصیت اصلی داستان پریان “گربه چکمه پوش” الهام گرفته شده بود، اما به وضوح بر اساس تجسم آنتونیو باندراس در نقش زورو از فیلم (The Mask of Zorro) که ۶ سال پیش منتشر شده بود، طراحی گردید.

موفقیت این شخصیت منجر به ساخت یک انیمیشن جانبی شد، با عنوان (Puss in Boots)، که بر روی گربه چکمه پوش و ماجراجویی‌های سرگرم‌کننده او در سرزمین دوردست تمرکز دارد. این فیلم شخصیت باندراس را بیشتر توسعه داد و ما را به یکی از بهترین انیمیشن های کمدی جهان  که بسیار لذت‌بخش می‌باشد، برد.

Kung Fu Panda (2008)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

بعد از موفقیت شرک و ماداگاسکار، می‌توان گفت که انتظارات برای پروژه بعدی دریم‌ وورکس بسیار بالا بود، به خصوص وقتی صداپیشگانی معروف مانند جک بلک در نقش اصلی قرار داشتند و با حمایت بازیگرانی همچون داستین هافمن، آنجلینا جولی، ست روگن، لوسی لیو و جکی چان همراه بود.

خوشبختانه آن‌ها با فیلم (Kung Fu Panda) کاملاً موفق بودند و تماشاگران به یک فیلم زیبا و پر از اکشن‌های رزمی، آموزنده و دلنشین روبرو شدند. بلک نقش پو را ایفا می‌کند، پاندایی بی‌تفاوت و تنبل که مصمم است تا یک استاد جنگ‌های کونگ فو شود. به راحتی می‌توان گفت انیمیشن پاندای کنگ فو کار یکی از بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس می‌باشد.

پاندای کنگ فو کار از اولین حضورش در فیلم اصلی، در چندین دنباله، فیلم کوتاه و سریال‌های تلویزیونی بازی کرده است، که نشان از با دوام و پسندیده بودن این شخصیت است.

Abominable (2019)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

متأسفانه، این فیلم انیمیشنی زیبا برای بسیاری از مردم دور از دسترس بود. پر از ماجراجویی و شیطنت، داستان دختری به نام «یی» را دنبال می‌کند که پس از مواجهه با یتی جوان در پشت بام آپارتمانش، تصمیم می‌گیرد تا این موجود را با خانواده‌اش متحد کند.

(Abominable) یکی از زیباترین فیلم‌های انیمیشنی این دهه بود که مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و علیرغم عدم رسیدن به موفقیت‌های مشابه در فروش فیلم‌های دیگر، طبق گفته (Deadline)، در حال حاضر در حال برگزاری مذاکرات برای ساخت یک سریال تلویزیونی از این فیلم در شبکه Peacock است.

Chicken Run (2000)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

دریم وورکس و سازندگان والاس و گرومیت برای ساخت این اثر بزرگ همکاری کردند و این یک شاهکار خنده‌دار است و به طور کلی از فیلم معروف سال 1963 (The Great Escape) با اضافه کردن موضوع مرغ‌ها الهام گرفته شده است…

مل گیبسون صدای راکی را ارائه می‌دهد، یک خروس سیرک آمریکایی بسیار خفن که در محل مرغداری سقوط کرده است و موافقت می‌کند تا به مرغ‌های زندانی در فرار کمک کند.

(Chicken Run) که در سراسر جهان مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است، با توجه به جزئیات دقیق، طنز هوشمندانه و داستانی پرانرژی، نه تنها یکی از بهترین عناوین دریم وورکس می‌باشد، بلکه یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی تاریخ است. طرفداران همچنین خوشحال خواهند شد اگر بفهمند که بعد از مدتی، به نظر می‌رسد یک فیلم دنباله در حال تهیه است.

تریلر رسمی انیمیشن Chicken Run 2 + حواشی و شایعات

How to Train Your Dragon (2010)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

اژدها سواران یک انیمیشن فانتزی بصری بسیار زیباست که در یک دنیای افسانه‌ای وایکینگی قرار دارد، جایی که یک جوان خلافکار پس از کشف اینکه اژدها نباید دشمنان مرگبار انسان باشند، علیه رواج عمل می‌کند. این فیلم واقعاً همه چیز را دارد؛ انیمیشن برتر، صحنه‌های اکشن هیجان انگیز، طنز، عواطف، موسیقی متن کامل و یک تیم بازیگری قوی.

جی باروشل، جرارد باتلر، کریگ فرگوسن، آمریکا فررا، جونا هیل، کریستوفر مینتز-پلاس، تی جی میلر و کریستن ویگ همگی در فیلم اژدها سواران حضور داشتند. این فیلم فوراً مورد استقبال منتقدان و طرفداران قرار گرفت و در حال حاضر پرفروش‌ترین فرانچایز دریم‌ وورکس پس از چندین دنباله موفق و سریال تلویزیونی است.

Shrek (2001)

بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس

در انتهای نوشتار بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس لازک به ذکر است که شرک انیمیشنی می‌باشد که تمامی مفاهیمی که درباره فیلم‌های انیمیشنی خانوادگی وجود دارد را برعکس کرد.

با اجرا به عنوان یک “انیمیشن کمدی”، دریم وورکس توانسته است انیمیشنی با کیفیت بالا، داستان‌های مخصوص خانواده و شخصیت‌های بی‌نظیری که والت دیزنی را محبوب کرده‌اند را ترکیب کند.

این فیلم با برخی از دابل انتاندرها، شوخی‌های پنهان و زیرمتن‌های عمیق کافی است تا حتی برخی از بزرگسالان را هم سرگرم کند. تمام این‌ها به همراه برخی از بهترین صداپیشگان در یک فیلم انیمیشنی مانند مایک مایرز، ادی مورفی و کامرون دیاز، باعث می‌شود شرک به عنوان یک اثر نوآورانه و برجسته شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها از انیمیشن دریم وورکس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو