بیوگرافی ایرم دریجی خواننده ترکی؛ درباره زندگی شخصی و کارهای هنری او

بیوگرافی ایرم دریجی خواننده ترکی؛ درباره زندگی شخصی و کارهای هنری او


منبع: تاپ ناز

3

1402/6/19

23:04


بیوگرافی ایرم دریجی خواننده ترکی؛ درباره زندگی شخصی و کارهای هنری او

ایرم دریجی یکی از معروف‌ترین و خوش صداترین خواننده‌های ترکیه محسوب می‌شود که در ایران نیز طرفدار بسیاری دارد. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز قصد داریم زندگی شخصی و هنری این ستاره مشهور را زیر ذره‌بین ببریم، پس تا آخر با ما همراه باشید.

تولد

ایرم دریجی در 21 مارس 1987 در ترکیه به دنیا آمد.

خانواده

خانواده

پدر ایرم دریجی هولوسی دریجی طراح گرافیک بوده و مادرش ژاله ادیز می‌باشد.

او تنها یک خواهر به نام جمیره دریجی دارد.

در سال 1992 وقتی 5 ساله بود والدینش از یکدیگر جدا می‌شوند. پدر وی تا کنون 3 بار ازدواج کرده است.

کار کردن ایرم دریجی در شرکت پدر

بعد از اتمام دوران دانشگاهی به مدت 8 ماه در آژانس تبلیغاتی پدرش مشغول به کار شد.

شغل ایرم در 16 سالگی

ایرام در  16 سالگی به خوانندگی در گروه Monopop در کلوپ‌های بی اوغلو پرداخت او این کار تا پایان تحصیلات دانشگاهی برای کسب درآمد انجام می‌داد.

ورود به عرصه موسیقی

ورود به عرصه موسیقی

ایرم دریجی در سال 1991 از 4 سالگی با آموزش ارگ وارد موسیقی شد تا اینکه بعد از به اتمام رساندن دوران دبیرستان در مدرسه ایشوک وارد دانشگاه دولتی هنرهای زیبایی میمار سینان شد.

تحصیلات

این خواننده خوش صدا، در رشته جامع شناسی دانشگاه بیلگی به تحصیل پرداخته و زمانیکه در مقطع فوق لیسانس رشته ارتباطات بازاریابی مشغول به تحصیل بود.

شرکت در مسابقه خوانندگی

ایرم دریجی در مسابقه خوانندگی اوسس ترکیه شرکت کرد و تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما موفق به کسب مقامی نشد، اما در همان ابتدا نظر موسیقی‌دانان زیادی را به خود جلب کرد.

مطلب مشابه: بیوگرافی سیبل جان خواننده معروف ترکیه؛ درباره زندگی شخصی و کارهای هنری اش

اولین آلبوم

اولین آلبوم

ایرم با انتشار آهنگ  Bensiz yapamazsin بدون من نمیتونی در سال 2012 وقتی 25 ساله بود به صورت رسمی کار موسیقی را آغاز کرد و توانست در اولین آلبومش موفقیت بسیار خوبی بدست آورد.

تک آهنگ ایرم دریجی

به دنبال آلبوم موفقش  در سال  2013 تک آهنگی به نام “Düşler Ülkesinin Gelgit Akıllısı” را روانه بازار کرد. این آهنگ به مدت 2 هفته درصدر برترین موزیک‌های ترکیه بود.

اوج شهرت در 27 سالگی

اوج شهرت در 27 سالگی

ایرم در سال 2014 در 27 سالگی با انتشار تک آهنگ Kalbimin tek Sahibine  به اوج شهرت دست یافت و موفق شد جوایز بهترین هنرمند و پروانه طلایی را کسب کند. این آهنگ با بازید میلیونی کاربران در سایت‌های مجازی و به خصوص یوتیوب مواجه شد. این آهنگ همچنین در صدر بهترین آهنگ‌های ترکی قرار دارد.

مطلب مشابه: بیوگرافی افرا ساراچ‌ اوغلو بازیگر و مدل ترکیه ای؛ درباره زندگی شخصی و هنری او

همکاری ایرم دریجی با مصطفی ججلی خواننده مشهور ترک

همکاری ایرم دریجی با مصطفی ججلی خواننده مشهور ترک

ایرم در سال 2017 در 30 سالگی به همراه مصطفی ججلی یکی از خوانندگان بزرگ ترکیه‌ای آهنگ “Kıymetlim” را خواند که این آهنگ نیز یکی از زیباترین آهنگ های ایرم به شمار می‌رود. ایرم طبق مصاحبه‌ای اعلام کرد که از همکاری با مصطفی به شدت خوشحال است.

زندگی شخصی

زندگی شخصی

ایرم در سال 2014 با رضا اسندمیر (آهنگ‌ساز) ازدواج کرد. خبر ازدواج این دو در تمام ترکیه پیچید.

طلاق

طلاق

ایرم و مصطفی  در سال 2016 از یکدیگر طلاق گرفتند. ایرم حتی اسم همسرش را روی مچ دست راستش خالکوبی کرده بود. دلیل طلاق این دو حسودی و حساسیت بیش از حد رضا اسندمیر عنوان شده است.

مطلب مشابه: بیوگرافی ابراهیم تاتلیسس معروف ترین خواننده ترکیه؛ در مورد ترور وی و رابطه های عاشقانه اش

رابطه با لیدر شاهین

رابطه با لیدر شاهین

ایرم پس از جدایی از رضا اسندمیر با فردی به نام لیدر شاهین وارد رابطه شد اما این رابطه نیز بعد مدتی به جدایی ختم شد.

رابطه با محمد مهدی نجفی

ایرم از سال 2019 تا کنون با محمد مهدی نجفی در ارتباط است و بنا به گفته دوستان نزدیکشان رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

محبوبیت خاص در ایران به خصوص ترک زبانان

ایرم دریجی با آهنگ  Kalbimin tek Sahibineشهرت فراوانی در ایران یافت و اکنون از پرطرفدارترین خوانندگان ترکیه‌ای در بین ایرانیان و به خصوص ترک زبانان است.

ایرم در مراقبت های ویژه

این خواننده مدتی به دلیل کاهش وزن شدید تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت که این موضوع سبب نگرانی شدید طرفدارانش گردید. اما طبق گفته مدیر برنامه هایش، حال ایرم خوب است اما به مدتی استراحت نیاز دارد.

جراحی بینی در 16 سالگی

ایرم در سال 2003 در سالگی 16 سالگی بینی خود را عمل زیبایی کرده است و طبق گفته خودش بسیار خوشحال است از این تصمیم.

مطلب مشابه: بیوگرافی مراد بز خواننده جذاب ترکی؛ درباره زندگی شخصی و رابطه های مختلف او!

داور مسابقه خوانندگی

داور مسابقه خوانندگی

ایرم در 2016 زمانی که 29 ساله بود عضو هیئت داوران فصل دوم مسابقه Rising Star شد.

من کسی رو کتک نمیزنم

دستم روی هیچ کس بلند نمیشه. وقتی توی دبیرستان دعوا میشد، من مثل فدائی‌ها، دخترارو جمع میکردم و میگفتم: «میریم کتک کاری!» بعدشم میگفتم: «من مخالف خشونت هستم» و فرار میکردم. آخرین بار برای تعطیلات رفته بودم روستای کاباک. سر راهم کلی لونه مورچه بود. فقط به خاطر اینکه اون ها رو له نکنم، راه سه ثانیه‌ای رو توی پنج دقیقه رفتم. اگر هم بخوام نمیتونم.

آلبوم جدید و عصبانیت ایرم

آلبوم جدید و عصبانیت ایرم

خدا منو لعنت کنه اگه دوباره آلبوم بیرون بدم… همش پول، پول، پول… بعدشم مجبور میشی دنبال این و اون بیفتی. آدمی هستم که ترانه‌هایی که نوشتم رو برای خودم نگه میدارم. چون اگه آهنگ و ترانه‌ای که متعلق به منه موفق نشه، خودمو میکشم. اما اگه متن ترانه‌ای رو از یکی دیگه بگیرم و موفق نشه میگم: “چی شده مگه، ترانه احمد  و فلان بود دیگه.

ایرم خانه ندارد !

واقعا خانه ندارم. یه زمانی یه خونه کوچیک داشتم که بابام خریده بود. با خودم گفتم، اون جا رو میفروشم و یکم پول میگذارم روش و یک خونه بزرگتر میخرم.

ارزون فروختمش. بعدش با اون پول خونه نخریدم. رفتم خرج دو تا موزیک ویدئو کردم. اما خدارو شکر یه دونه ماشین دارم. خرج کلیپ های آلبوم Sabika kaydi، یک و نیم میلیون لیره شد. بعضیا میگفتن چرا 200 هزار لیره خرج یه موزیک ویدئو میکنی. بشین سر جات. وقتی زمان پرداخت کرایه خونم میرسه، چونه ام شروع به لرزیدن میکنه (با خنده). من همین طوریم. بهم بگن آینده بچت چی؟ میگم هر وقت بدنیا اومد فکرش رو میکنم. مامانم یه خونه داره؛ نهایتش میرم پیش اون. ذاتا زندگیم به خاطر کنسرت هام توی هتل ها میگذره. خونه رو می خوام چی کار کنم؟ میدونی من چی میخوام؟ میخوام وقتی نوه نتیجه هام منو می بینن بگن «مادر بزرگمون توی دهه 2000 اسم و رسمی داشت. موزیک ویدئو رو نگاه کن.» مگر نه، من هم موزیک ویدئو ساختن جلوی پرده سفید رو بلدم!

مطلب مشابه: بیوگرافی کنعان ایمیرزالی اوغلو؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و لیست فیلم ها و سریال های او

با گروهم مثل یک مادر رفتار میکنم

با گروهم مثل یک مادر رفتار میکنم

با گروهم مثل یک مادر رفتار میکنم. مادر شدم. خیلی راضی هستم. آرامش پیدا کردم. یاد گرفتم که عذرخواهی کنم. یاد گرفتم که اشتباهم رو قبول کنم. یاد گرفتم که کمی تسلیم باشم. چون واقعا خسته شده بودم.

ایرم و جراحی های زیاد

هر وقت خراب میشه عمل میکنم. چرا انجام ندم؟ سه بار بینی ام رو عمل کردم. یک بار سینه هام رو و یک بار هم دندونام رو. بعضی وقت ها هم بوتاکس انجام میدم.

موفقیت من بخاطر اوسس بود

موفقیت من بخاطر اوسس بود

من همیشه به هنر و موسیقی علاقمند بودم. تئاتر کار کردم. نقاشی کردم. در ژاپن، توی یک مسابقه نقاشی با موضوع حق کودکان، در دنیا دوم شدم. از بین 300 هزار نفر، دوم شدم. دیوونه شعر هستم.

با شعرهای پابلو نرودا می‌خوابیدم و بیدار میشدم. هنر رو از هر جهت تجربه کردم اما می‌خواستم خواننده بشم. قطعا مسابقه اوسس ترکیه برام فایده داشت.

اتفاق های زندگی ایرم

اتفاق های زندگی ایرم

اولش وارد یک آژانس شدم و نویسندگی تبلیغات میکردم. بعدش بابام گفت که به جای اینکه برای مردم کار کنی بیا توی آژانس ما کار کن.

رفتم اما بعدش نتونستم به نویسندگی تبلیغات قانع بشم و باز هم گریه میکردم. با خودم میگفتم من باید روی صحنه باشم. در همون دوران توی اوسس شرکت کردم. اون مسابقه خیلی چیز ها بهم یاد داد. بعدش بابام فهمید که من این کار رو ول نمیکنم. منو کنار کشید و گفت: “پس ترکی بخون. تو توی ترکیه زندگی میکنی و با آهنگ انگلیسی کاری از پیش نمی بری.” ملیح کیبار اولین متن ترانه رو بهم داد. اما اون آهنگ نگرفت. بعدش از روی آلبوم Saygi نشئت ارتاش یک کاور خوندم که این کاور به گوش سزن اکسو رسیده بود و پرسیده بود: “این دختر کیه؟ صداش غریبه. تن صداش خیلی جالبه.

 8 ساله یک ترانه دارم که میخوام براش بفرستم.” اون جا بود که آهنگ Kalbimin Tek sahibi رو کار کردم. بیش از 100 میلیون نفر به این آهنگ گوش کردن و طبق تاریخ iTune هنوز هم داره دانلود میشه و پر دانلود ترین آهنگ ترکی در این پلت فرم هست. خیلی ها با اون آهنگ ازدواج کردن و من هم ازدواج کردم اما خطا کردم.

دلیل لاغری ایرم

دلیل لاغری ایرم

به خاطر رابطه قبلیم بود. دوست پسرم رو خیلی خوش تیپ میدونستم و حس میکردم بهش نمیام. اون هم گناهی نداشت؛ همچین حسی داشتم. اون، از این که به این مسئله گیر میدادم بدش می اومد. آخه کی دوست داره دوست دخترش باهاش سر سفره بشینه و غذا نخوره؟ نتونستم خودم رو درست کردم. خیلی سعی کردم اما نتونستم. وقتی هم که نتونستم، خیلی چیز ها رو از دست دادم، اون آدم رو هم از دست دادم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو