چاپ منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی ؛ تحولی بزرگ در حوزه مراقبت‌های بهداشتی فضانوردان

منبع: تکراتو

2

1402/6/21

10:31


طی یک دستاورد بزرگ در حوزه اکتشافات فضایی و مراقبت‌های بهداشتی، عملیات چاپ منیسک زانوی انسان با چاپ سه‌بعدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد.

چاپ منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی ؛ تحولی بزرگ در حوزه مراقبت‌های بهداشتی فضانوردان

طی یک دستاورد بزرگ در حوزه اکتشافات فضایی و مراقبت‌های بهداشتی، عملیات چاپ منیسک زانوی انسان با چاپ سه‌بعدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد.

شرکت Redwire Corporation، به‌عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه زیرساخت‌های فضایی، موفق به چاپ منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با بهره‌گیری از دستگاه چاپ سه‌بعدی ارتقایافته BioFabrication (BFF) خود، شده است.

این دستاورد از طرف گروهی از فضانوردان ماهر ازجمله «فرانک روبیو»، «وارن هوبرگ»، «استفن بوون» (ناسا) و «سلطان النیادی»، فضانورد اماراتی، به‌دست آمده که چند روز پیش به زمین بازگشتند.

طبق گزارش Interesting Engineering، دانشمندان بعد از موفقیت در چاپ سه‌بعدی منیسک در پردازشگر آزمایشی پیشرفته فضایی Redwire (ADSEP) و حضور 14 روزه در ایستگاه فضایی بین‌المللی، تصمیم به بازگشت با مأموریت Crew-6 اسپیس‌ایکس به‌منظور تجزیه‌وتحلیل کامل این منیسک گرفتند.

بیشتر بخوانید: بازسازی عطر مومیایی باستانی توسط دانشمندان؛ رایحه‌ای به قدمت 1450 سال!

چاپ منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی

چاپ منیسک زانوی انسان به‌صورت سه‌بعدی صرفاً یکی از جنبه‌های مجموعه فناوری‌های فضایی نوآورانه شرکت Redwire به‌شمار می‌رود. این شرکت مستقر در شهر جکسون‌ویل از ایالت فلوریدا 20 مرکز تحقیقات در ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم کرده است که هم‌اکنون 10 مورد از آن‌ها به فعالیت مشغول هستند و زمینه کاری آن به پیشرفت تحقیقات در مدار پایین زمین ارتباط دارد.

چاپ منیسک زانوی انسان

دستاورد شرکت Redwire تأثیرات بسیاری در حوزه اکتشافات فضایی و مراقبت‌های بهداشتی فضانوردان و حتی جمعیت انسان‌های روی زمین خواهد داشت. هم‌اکنون بیشتر اعضای نیروهای مسلح ایالات‌متحده و سالمندان با آسیب‌دیدگی منیسک دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در آینده، این شرکت تصمیم دارد تا با مأموریت CRS-29 شرکت اسپیس‌ایکس که در نوامبر سال جاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی عزیمت می‌کند، محموله‌های تحقیقاتی میکروگرانشی را با تمرکز بر توسعه دارو و پزشکی ترمیمی به فضا بفرستد. همچنین در این مأموریت، Redwire آزمایشی را صورت می‌دهد که در آن برای چاپ سه‌بعدی بافت قلب اقداماتی انجام می‌شود که حاکی از تعهد این شرکت نسبت به پیشرفت مرزهای بیوتکنولوژی در فضا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چاپ منیسک زانوی انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو