Pikmin 4 مانع از دستیابی Armored Core 6 به صدر جدول فروش ژاپن شد

منبع: گیمفا

4

1402/6/21

17:26


بازی Pikmin 4 که برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده توانسته تنها دو ماه پس از عرضه به بیشترین مقدار فروش فیزیکی تاریخ سری Pikmin دست پیدا کند.

Pikmin 4 مانع از دستیابی Armored Core 6 به صدر جدول فروش ژاپن شد

بازی Pikmin 4 که برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده توانسته تنها دو ماه پس از عرضه به بیشترین مقدار فروش فیزیکی تاریخ سری Pikmin دست پیدا کند.

Pikmin 4 برای دومین ماه متوالی پرفروش‌ترین بازی فیزیکی در کشور ژاپن بود. به این ترتیب این بازی مانع از دستیابی تنها عضو جدید ۳۰ بازی پرفروش، Armored Core 6: Fires of Rubicon، به صدر جدول شد. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی Famitsu، جدیدترین انحصاری نینتندو توانست در ماه آگوست ۲۳۵ هزار نسخه فیزیکی بفروشد تا فروش فیزیکی کل آن در کشور ژاپن به ۷۵۳ هزار نسخه برسد. این یعنی Pikmin 4 توانسته رکورد فروش فیزیکی کل سری را که پیش از این متعلق به Pikmin 3 Deluxe برای سوییچ بود را بشکند.

در همین حال Armored Core 6 به رتبه دوم بسنده کرده است. البته باید توجه داشت که این بازی اواخر ماه گذشته منتشر شده و تنها در تاریخ ۲۵ آگوست (دو روز قبل از توقف جمع‌آوری آمار از سوی Famitsu) به قفسه‌ها رسیده است. برخلاف Pikmin اما Armored Core 6 نتوانسته از نسخه قبلی سری خود عملکرد بهتری داشته باشد. Armored Core 5 در ماه اول فروش خود ۱۹۴ هزار نسخه فروخت، در حالی که جدیدترین نسخه از این سری ۱۶۳ هزار نسخه فروخته است. بار دیگر باید تاکید کرد که در این مدت زمان سهم بازار بازی‌های دیجیتال به طرز قابل توجه‌‎ای رشد کرده و این آمار تنها با در نظر گرفتن فروش فیزیکی است.

در جای دیگر جدول بازی Mario Kart 8 Deluxe از رتبه پنجم نسبت به ماه گذشته به رتبه سوم صعود کرد. ۵۷ هزار نسخه فروخته شده در ماه آگوست فروش کل این بازی در ژاپن را به ۵.۵ میلیون نسخه می‌رساند و این میزان فروش تنها برای نسخه فیزیکی بازی است. در مجموع ۱.۲۵ میلیون نسخه بازی فیزیکی در ماه گذشته در کشور ژاپن به فروش رسیده که به معنای افت ۲۷ درصدی بازار نسبت به ماه قبل آن است.

در زمینه سخت‌افزار هم شاهد افت ۲۰ درصدی بوده‌ایم. نینتندو سوییچ بار دیگر پرفروش‌ترین کنسول ماه شده و توانسته در مجموع ۳۳۴ هزار دستگاه فروش داشته باشد که ۲۵۸ هزار سهم مدل OLED است. البته باید گفت که کنسول نینتندو نسبت به ماه گذشته افت فروشی ۱۸ درصدی داشته است.

پلی استیشن ۵ هم با افت فروشی ۲۵ درصدی نسبت به ماه قبل توانسته ۱۸۱ هزار دستگاه فروش داشته باشد. در طرف دیگر ایکس باکس فروش دو مدل سری ایکس و سری اس خود را دو برابر کرده و توانسته ۱۰ هزار دستگاه در کشور ژاپن فروش داشته باشد.

در ادامه می‌توانید فهرست ۱۰ بازی فیزیکی پرفروش در کشور ژاپن از ۳۱ جولای تا ۲۷ آگوست را مشاهده کنید:

رتبهعنوانناشر
۱Pikmin 4Nintendo
۲Armored Core 6: Fires of Rubicon (پلی استیشن ۵)FromSoftware
۳Mario Kart 8 DeluxeNintendo
۴The Legend of Zelda: Tears of the KingdomNintendo
۵Armored Core 6: Fires of Rubicon (پلی استیشن ۴)FromSoftware
۶Minecraft: Switch EditionMicrosoft
۷Super Smash Bros. UltimateNintendo
۸Splatoon 3Nintendo
۹Nintendo Switch SportsNintendo
۱۰Pocket Monsters Scarlet/VioletPokémon

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو