واکنش چمران به ساختن خانه های 25 متری در تهران

منبع: سیمرغ

3

1402/6/21

18:05


واکنش چمران به ساختن خانه های 25 متری در تهران

شهرداری تهران به هیچ وجه برای ساخت خانه‌های ۲۵ متری پروانه نمی‌دهد

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هفتاد و ششمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره دستورکارهای جلسه امروز پارلمان شهری پایتخت گفت: امروز ۱۰ نفر از اعضای شورا به عنوان اعضای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری انتخاب خواهند شد. همچنین نامگذاری تعدادی از معابر و تعیین تکلیف برخی پلاک‌های ثبتی از نظر باغ بودن یا نبودن نیز جزو دیگر دستورکارهای جلسه امروز است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت برنامه‌ریزی برای احداث خط تراموا در تهران توضیح داد: قطار شهری یا تراموا در بودجه امسال رقم خوبی برای مطالعه داشته است. این طرح چند سال است که مطرح می‌شود، اما ابتدا باید مطالعات جامع مربوط به آن انجام شود. آنچه بین شهرداری و یکی از شرکت‌های داخلی امضا شده، تفاهم‌نامه است و انعقاد قرارداد برای احداث خط تراموا با توجه به این که رقم سنگینی دارد، باید در شورا بررسی شود.

چمران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خبرهای منتشرشده درباره ساخت خانه‌های ۲۵ متری در تهران واکنش نشان داد و گفت: شهرداری به هیچ وجه برای ساخت خانه‌های ۲۵ متری پروانه صادر نخواهد کرد. خانه‌های ۲۵ متری یعنی خانه‌های تک‌نفره و ساخت این خانه‌ها، تبعات اجتماعی بالایی خواهد داشت و نتیجه خوبی ندارد. فرهنگ ما اجازه نمی‌دهد که در چنین فضاهایی زندگی کنیم.

وی افزود: ما خانه‌های کوچک داریم، اما به طور کلی ساخت خانه‌های کوچک‌مقیاس بخصوص آنچه به عنوان خانه‌های ۲۵ متری مطرح می‌شود، به هیچ عنوان صحیح نیست و مدیریت شهری تهران با آن مخالف است.

چمران با بیان این که سفر برخی اعضای شورا به کربلا در ایام اربعین با هزینه شخصی بوده است، تاکید کرد: مدیران شهرداری به دلیل وظایف ماموریتی خود به عراق سفر کرده‌اند و این سفرها با توجه به ماموریت محوله به شهرداری تهران در مراسم اربعین باید انجام می‌شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو