14 نکته اساسی استایل برای قد کوتاه و بلند

14 نکته اساسی استایل برای قد کوتاه و بلند


منبع: فوت و فن

4

1402/6/22

08:26


مهم نیست که قدتان بلند باشد یا نه، قد هیچ مانعی برای خوش استایلی شما نیست. شما با دانستن نکات مهم در استایلینگ و آشنایی با الگوهایی که توهم دیداری ایجاد می‌کنند به راحتی می‌توانید یک استایل عالی داشته باشید و قد خود را متعادل جلوه دهید. در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم که با نکات استایلینگ بر اساس قد آشنا شوید.

14 نکته اساسی استایل برای قد کوتاه و بلند

مهم نیست که قدتان بلند باشد یا نه، قد هیچ مانعی برای خوش استایلی شما نیست. شما با دانستن نکات مهم در استایلینگ و آشنایی با الگوهایی که توهم دیداری ایجاد می‌کنند به راحتی می‌توانید یک استایل عالی داشته باشید و قد خود را متعادل جلوه دهید. در ادامه این مطلب به شما کمک می‌کنیم که با نکات استایلینگ بر اساس قد آشنا شوید.

چه لباس‌هایی شما را کوتاه نشان می‌دهند؟

  • شلوار و دامن‌های بلند تا قوزک پا
  • شلوار تنگ
  • آستین بلند
  • یقه بسته
  • لباس اورسایز

نکات لباس پوشیدن برای افراد قد کوتاه

اگر فکر می‌کنید که در دسته بندی افراد کوتاه قد قراردارید حتما پرسیده‌اید که چگونه قد بلند دیده شویم؟ در ادامه این مطلب برایتان نکات انتخاب لباس مناسب برای افراد کوتاه قد را تدارک دیده‌ایم که کمک می‌کند بلندتر دیده شوید و خرید لباس خود را راحت‌تر انجام دهید.

شلوار مناسب قد کوتاه

هنگام خرید شلوار به فاق آن توجه کنید. شلوار و دامن‌هایی با فاق نرمال که روی خط کمر قرار می‌گیرند از جمله مواردی هستند که با ایجاد توهم دیداری، پاهای شما را بلندتر نشان می‌دهند. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما از این دسته شلوارها و دامن‌هایی که کمر نرمالی دارند استفاده کنید و خیلی به سراغ شلوارهای فاق بلند و فاق کوتاه نروید.

بهترین طرح لباس برای افراد کوتاه قد

لباس‌هایی با طرح‌های عمودی و ریز جلوه‌ای کشیده به شما می‌بخشند. بهتر است از طرح‌هایی که در امتداد خطوط افقی کشیده شده‌اند بپرهیزید و تمرکز خود را روی خطوط عمودی بگذارید.

بهترین رنگ برای لباس افراد کوتاه قد

لباس‌های تک رنگ با محدود نکردن حرکت چشم از نظر بصری توهم بلند قدی ایجاد می‌کنند. همچنین ظاهری شیک و خاص به شما می‌بخشند. پیشنهاد می‌کنیم برای استایلتان از سایه‌های یک رنگ واحد کمک بگیرید.

اهمیت اندازه لباس برای افراد کوتاه قد

لباس‌های اورسایز ممکن است زیبا باشند، اما قد شمارا کوتاه‌تر نشان می‌دهند. اگر بلند دیده شدن برایتان مهم است، پیشناد می‌کنیم لباس‌هایی با سایز صحیح و فیت تن را برای خود انتخاب کنید.

همه بدن خود را نپوشانید

شلوار کوتاه برمودا یا مام استایل و لباس‌های آستین سه‌ربع و آستین حلقه با ایجاد توهم بصری و برهم زدن خط بصری لباس این توهم را ایجاد می‌کنند که شما قدی بلند و دست‌هایی کشیده دارید. همچنین لباس یقه هفت از جمله لباس‌هایی است که علاوه برجذابیت بصری گردن شما را کشیده و خوش فرم جلوه می‌دهد.

کفش مناسب افراد قد کوتاه

کفش‌هایی با لژ ضخیم و طراحی‌های زمخت می‌تواند قد شمارا کوتاه‌تر از حالت نرمال نشان خواهد داد. صندل‌ها، ونس و آل استار که طراحی ظریف دارند و کفش‌های چرمی نوک تیز برای شما یک گزینه عالی خواهند بود. اگر قصد خرید کفش دارید، بهترین انتخاب یک فروشگاه معتبر اینترنتی است.

کفش پاشنه بلند را هم تست کنید

کفش لژدار یا پاشنه دار هم می‌تواند برای شما یک گزینه مناسب باشد. این کفش‌ها با اضافه کردن به قد شما تاثیر زیادی بر بلند قد دیده شدن شما خواهند داشت.

اکسسوری ظریف انتخاب کنید

استفاده از اکسسوری‌های ظریف برای افراد کوتاه قد بهترین گزینه هستند. گوشواره‌های باریک و بلند و کمربندهای ظریف را با کیف‌های کوچک و بند بلند می‌تواند انتخاب عالی باشد.

پیشنهاد مقاله: پیدا کردن استایل شخصی

نکات لباس پوشیدن برای افراد قد بلند

هرچند قد بلند یک مزیت است، اما گاهی وقتی صحبت از مد و استایل به پیش می‌آید ممکن است قد برایتان یک چالش باشد. در این بخش از مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با درنظر گرفتن برخی نکات یک استایل ایده‌آل و زیبا داشته باشید.

رعایت تناسب لباس پوشیدن در افراد قد بلند

اکثر افراد قد بلند دارای بالاتنه بلندی هستند. به همین خاطر باید در نظر داشته باشید که با لباس و ایجاد توهم بصری این بلندی را تعدیل کرده و فرمی ایده‌آل به اندام خود ببخشید. شلوارهای گشاد و بلوزهای کوتاه از مواردی است که به شما در این امر کمک خواهد کرد.

الگوهای افقی را انتخاب کنید

اگر اندام درشتی ندارید بهتر است برای انتخاب لباس به سراغ لباس‌هایی با طرح‌های افقی و در امتداد خط افق بروید. اما اگر اندام شما درشت است، طرح‌های عمودی انتخاب بهتری است.

قد لباس مناسب برای افراد قد بلند

لباس و دامن افراد قد بلند، به خصوص اگر اندامی ریز دارند، بهتر است برش دار و کوتاه باشد. لباس‌های زیر زانو و دامن ماکسی از جمله موارد مناسب برای این افراد است.

لایه لایه بپوشید

لایه لایه لباس پوشیدن به استایل شما عمق می‌بخشد و خاص بودن آن را افزایش می‌دهد. همچنین باعث می‌شود تا خطوط عمودی استایل شما شکسته شود و با این شکست یک توهم بصری برای تعدیل قد و داشتن استایلی خاص ایجاد می‌کند.

اکسسوری مناسب افراد قد بلند

اکسسوری‌های بزرگ و جسورانه نه تنها استایل شما را فرسخ‌ها از عادی بودن و تکراری بودن دور می‌کنند، بلکه سبب منحرف شدن توجه‌ها از قد شما خواهند شد.

کفش مناسب افراد بلند قد

افراد بلند قد می‌توانند باخیالی آسوده کفش‌های درشت با طراحی بزرگ را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که کفش‌هایی با لژ و پاشنه خیلی بلند می‌توانند تعادل استایل شمارا از بین ببرند.

کجا استایل بسازیم؟

حتما پیش آمده که دوست داشته باشید یک استایل بسازید و سپس به سراغ خرید آن استایل بروید اما اپلیکیشن‌هایی که میشناسید امکان خرید لباس‌های استایل مدنظرتان را برایتان فراهم نمی‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم سری به اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی لباس تگموند بزنید و استایل مورد نظر خود را با محصولات موجود در فروشگاه بسازید و در صورت تمایل خریداری کنید.

سخن پایانی

در نهایت، اعتماد به نفس و پذیرفتن بدن یکی از اساسی‌ترین مواردی است که در استایل شما تاثیر گذار خواهد بود. بهتر است که هنگام پوشیدن لباس اعتماد به نفس داشته باشید و حس خوبی از استایل خود بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو