بررسی گلکسی A04 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی A04 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری


منبع: تکراتو

3

1402/6/22

10:56


اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده و باکیفیت سامسونگ را دارید، گوشی گلکسی A04 می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این مقاله به بررسی گلکسی A04 سامسونگ می‌پردازیم.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده و باکیفیت سامسونگ را دارید، گوشی گلکسی A04 می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این مقاله به بررسی گلکسی A04 سامسونگ می‌پردازیم.

گوشی سامسونگ گلکسی A04 در زمره گوشی‌های اقتصادی شرکت سامسونگ قرار می‌گیرد. اگر شما هم قصد خرید این اسمارت‌فون را دارید، بهتر است قبل از تهیه آن نسبت به امکانات و ویژگی‌هایی که دارد اطلاعات کسب کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

نکته‌ای که باید در هنگام خرید یک گوشی اقتصادی در نظر داشته باشید این است که نباید از آن انتظار چندان بالایی داشته باشید. دلیل این موضوع هم این است که سامسونگ در گوشی‌های اقتصادی خود از سخت‌افزار پایین‌تری استفاده کرده است که البته چندان دور از انتظار هم نیست.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

گوشی سامسونگ گلکسی A04 که به همراه گوشی گلکسی A04s رونمایی شد، جزو گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه سامسونگ است که ما در این مقاله، این اسمارت‌فون را از تمام جوانب موردبررسی قرار می‌دهیم. در این جدول می‌توانید تمام مشخصات فنی گلکسی A04 را به اختصار مشاهده کنید.

بررسی مشخصات گلکسی A04 سامسونگ گلکسی A04
طراحی و ساختار
  • 164.4×76.3×9.1 میلی‌متر
  • وزن 192 گرم
  • تک سیمکارته (نانوسیم) یا دو سیم‌کارته (نانوسیم، dual stand-by)
نمایشگر
  • 6.5 اینچ از نوع PLS LCD با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل
  • تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ
  • نسبت نمایشگر به بدنه 81.3 درصد
پردازنده هشت هسته‌ای (چهار هسته با حداکثر فرکانس 2.3 و چهار هسته با حداکثر فرکانس 1.8 گیگاهرتز)
نرم‌افزار اندروید 12 با رابط کاربری One UI Core 4.1
رم و حافظه
  • رم 3 و حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 و حافظه 32 گیگابایت
  • رم 4 و حافظه 64 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 8 با حافظه 128 گیگابایت
  • نوع حافظه eMMC 5.1
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه microSDXC
دوربین
  • دوربین اصلی 50 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 1.8، پشتیبانی از فوکوس خودکار
  • دوربین تشخص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4
  • پشتیبانی از فلاش LED
  • توانایی ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.2
باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت
کیفیت صدا
  • اسپیکر مونو
  • دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct و ‌هات‌اسپات
  • بلوتوث 5.0, A2DP, LE
  • GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
  • عدم پشتیبانی از NFC و اینفرارد
  • microUSB 2.0
سایر ویژگی‌ها شتاب‌سنج و سنسور مجاورت

بررسی گلکسی A04 سامسونگ از نظر طراحی و ساختار

همان‌طور که از هر گوشی اقتصادی دیگری انتظار می‌رود، گوشی سامسونگ گلکسی A04 کاملاً پلاستیکی بوده و تنها پنل جلویی آن از شیشه تولید شده است. با نگاه کردن به تصویر این گوشی متوجه می‌شویم که برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار، دوربین‌های این گوشی درون قاب به‌خصوصی قرار نگرفته‌اند.

 بررسی مشخصات گلکسی A04 سامسونگ، مشخصات فنی گلکسی A04، بررسی Galaxy A04، قیمت گلکسی A04 سامسونگ

گوشی گلکسی A04 دو دوربین دارد که هر دوی آن‌ها با اندازه نسبتاً بزرگی در زیر یکدیگر و در بالا سمت چپ پنل پشتی قرار گرفته‌اند. فلاش LED هم با اندازه بسیار کوچک‌تری در وسط این دو دوربین دیده می‌شود. مانند سایر گوشی‌های برند سامسونگ، لوگوی این شرکت را می‌توانید در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده کنید. لازم به ذکر است که دوربین‌های این گوشی سطح مسطحی ندارند و کمی برآمدگی مشاهده می‌کنیم که البته با استفاده از یک قاب مناسب، می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی A04 کاملاً مناسب بوده و به‌اندازه 164.4×76.3×9.1 میلی‌متر است. همچنین این گوشی با وزن 192 گرم، اصلاً احساس سنگینی به شما نمی‌دهد و می‌توانید تا ساعت‌ها به‌راحتی از آن استفاده کنید.

در لبه سمت راست این اسمارت‌فون، می‌توانید دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به همراه دکمه پاور را مشاهده کنید. در لبه سمت چپ آن هم خشاب سیم‌کارت تعبیه شده است.

در بررسی Galaxy A04 از نظر طراحی مشاهده می‌کنیم که این گوشی دارای ناچ قطره‌ای با اندازه نسبتاً بزرگ است که کمی توی ذوق می‌زند. علاوه‌براین، حاشیه‌های بسیار زیادی در اطراف نمایشگر وجود دارد که چندان احساس خوبی به کاربر منتقل نمی‌کند.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

مشخصات فنی گلکسی A04

همچنین خوب است بدانید که این گوشی از هیچ‌گونه گواهی IP پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل در برابر گردوغبار یا حتی پاشش آب مقاوم نخواهد بود. به‌طورکلی، طراحی این گوشی مانند سایر گوشی‌های میان‌رده سامسونگ است. سامسونگ در این گوشی از مواد اولیه پلاستیکی و غیر براق استفاده کرده است.

بررسی مشخصات گلکسی A04 سامسونگ از نظر نمایشگر

مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار، سامسونگ در گوشی گلکسی A04 از نمایشگر اقتصادی نوع PLS LCD استفاده کرده است. این نمایشگر 6.5 اینچی با تراکم پیکسلی 270 پیکسل در اینچ، اندازه نسبتاً مناسبی برای کارهای معمولی و استفاده عادی دارد.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، حاشیه بسیار زیادی در اطراف نمایشگر این گوشی وجود دارد که این موضوع باعث می‌شود نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی گلکسی A04 کاهش پیدا کند. نسبت نمایشگر به بدنه در این گوشی تنها 81.3 درصد است.

با بررسی گلکسی A04 سامسونگ متوجه می‌شویم که این نمایشگر با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل، برای کارهای معمولی می‌تواند کار شما را راه بیندازد. نمایشگر گلکسی A04 تصاویر را به صورت +HD به شما نمایش می‌دهد. احتمالاً می‌دانید که نمایشگر‌های اقتصادی PLS LCD روشنایی چندان خوبی ندارند. به همین دلیل هم احتمال دارد هنگام کار کردن با گوشی گلکسی A04 سامسونگ در زیر نور مستقیم خورشید و فضای باز، کمی چشم شما را اذیت کند.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

به‌طورکلی، نمایشگر این گوشی برای کارهای معمولی و روزمره می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما در صورتی که به دنبال یک گوشی با کیفیت بالای نمایشگر هستید که بتوانید از آن برای کارهای متنوعی مانند تماشای فیلم و سریال باکیفیت فوق‌العاده بالا استفاده کنید، احتمالاً گلکسی A04 سامسونگ شما را ناامید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی گلکسی A04 از نظر عملکرد

وقتی می‌خواهید یک گوشی هوشمند جدید خریداری کنید، در ابتدا باید بدانید پردازنده آن چگونه است و باید از آن چه عملکردی را انتظار داشته باشید. ازآنجاکه گوشی گلکسی A04 سامسونگ یک اسمارت‌فون اقتصادی است، نباید از آن انتظار چندان بالایی داشته باشید.

گلکسی A04 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 12 اجرا می‌شود و از رابط کاربری One UI Core 4.1 پشتیبانی می‌کند. اگر با گوشی‌های سامسونگ کار کرده باشید، احتمالاً تا حد زیادی جذب این رابط کاربری خواهید شد. نکته جالب‌توجه درباره این رابط کاربری این است که استفاده را برای کاربران بسیار راحت می‌کند.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

با بررسی گلکسی A04 سامسونگ متوجه می‌شویم که تراشه این گوشی مشخص نیست؛ اما پردازنده هشت هسته‌ای آن از چهار هسته با قدرت 2.3 و چهار هسته با قدرت 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد.

به‌طورکلی، گوشی سامسونگ گلکسی A04 از نظر سخت‌افزاری هم در لیست گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد و نباید انتظار چندان خوبی برای اجرای بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های سنگین داشته باشید. ازاین‌رو، این اسمارت‌فون تنها برای کارهای معمولی مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدیو‌های مختلف مناسب است.

بخش مثبت این گوشی که در بررسی Galaxy A04 مشاهده می‌کنیم، این است که در چندین نسخه رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید بسته به نیاز و هزینه خود، بهترین نسخه را خریداری نمایید. سامسونگ برای گلکسی A04 نسخه‌های رم 3، 4، 6 و 8 گیگابایت و حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی را در نظر گرفته است.

مطمئناً همه شما می‌دانید که نسخه رم 8 گیگابایتی با حافظه 128 گیگابایتی می‌تواند بهترین گزینه برای خرید گوشی گلکسی A04 سامسونگ باشد. در غیر این صورت، نباید انتظار چندانی از رم 4 و حافظه 32 گیگابایتی این گوشی داشته باشید. نوع حافظه داخلی این اسمارت‌فون eMMC 5.1 است که می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

با بررسی گلکسی A04 سامسونگ متوجه می‌شویم که یکی دیگر از مزایای این گوشی، قابلیت درگاه اختصاصی حافظه است. در نتیجه، در صورت نیاز، می‌توانید یک کارت حافظه در گوشی خود قرار داده و فضای داخلی آن را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. پس از نظر فضای ذخیره جای نگرانی نیست.

بررسی مشخصات فنی گلکسی A04 از نظر دوربین

گوشی گلکسی A04 سامسونگ از دوربین دوگانه بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور واید 50 مگاپیکسلی است که تنها از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. این لنز واید با دیافراگم 1.8، به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های قابل‌قبولی در گوشی خود ثبت کنید.

در کنار این دوربین واید، سامسونگ یک دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 تعبیه کرده است که می‌توانید از آن برای عکاسی پرتره استفاده کنید. با دوربین اصلی این اسمارت‌فون می‌توانید ویدیوهای 1080 پیکسل را تنها با سرعت 30 فریم در ثانیه ذخیره کنید که چندان نمی‌توان روی آن حساب کرد.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

بررسی مشخصات گلکسی A04

در پنل جلویی هم شاهد قرارگیری یک سنسور 5 مگاپیکسلی هستیم که با آن می‌توانیم عکس‌های سلفی کاملاً معمولی بگیریم. البته این‌درحالی‌است که شرایط نوری بسیار خوب باشد. در صورت نامناسب بودن شرایط نوری، نمی‌توانید روی دوربین سلفی گوشی گلکسی A04 سامسونگ حساب باز کنید. بااین‌حال، در این بازه قیمتی می‌تواند بسیار خوب باشد و کار شما را راه بیندازد.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ از نظر باتری عملکرد شارژدهی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اغلب گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده موجود در بازار کنونی، باتری با ظرفیت بالایی دارند و این را می‌توان یک نقطه قوت در نظر گرفت. سامسونگ در گوشی گلکسی A04 از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. بدین ترتیب، در صورت استفاده معمولی از این اسمارت‌فون، می‌توانید تا یک روز از عملکرد شارژدهی آن مطمئن باشید.

در حال حاضر، اطلاعاتی درباره سرعت شارژ این گوشی در دست نیست. این گوشی به پورت شارژر USB Type-C 2.0 مجهز است.

بیشتر بخوانید:

بررسی Galaxy A04 از نظر کیفیت صدا

احتمالاً همه شما می‌دانید که در اغلب گوشی‌های اقتصادی خبری از اسپیکرهای استریو نیست. این موضوع درباره گوشی گلکسی A04 سامسونگ نیز صدق می‌کند. سامسونگ در این اسمارت‌فون اسپیکر مونو استفاده کرده است که به دلیل پشتیبانی از قابلیت جک 3.5 میلی‌متری، می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بررسی مشخصات گلکسی A04 سامسونگ از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصال

گلکسی A04 سامسونگ دو مدل دارد؛ یکی از مدل‌ها تنها از یک سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند. مدل دیگر نیز به‌صورت دو سیم‌کارته با قابلیت dual stand by است. با بررسی گلکسی A04 سامسونگ متوجه می‌شویم که نباید انتظار داشته باشید که قابلیت اینترنت سریع 5G در این اسمارت‌فون وجود داشته باشد. ازاین‌رو، می‌توانید تنها از اینترنت 3G و 4G استفاده کنید. قابلیت‌های شتاب‌سنج با حسگر مجاورت هم در این اسمارت‌فون وجود دارند.

خوشبختانه قابلیت جک هدفون 3.5 میلیمتری هم در این اسمارت‌فون به کار رفته است. اما متأسفانه قابلیت NFC یا پورت اینفرارد که در بسیاری از گوشی‌های اقتصادی بازار وجود دارد در گوشی گلکسی A04 سامسونگ دیده نمی‌شود.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

یکی دیگر از موضوعات منفی که در مشخصات فنی گلکسی A04 وجود دارد، نداشتن اسکنر اثر انگشت است. درحالی‌که این قابلیت در بسیاری از گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار دیده می‌شود.

قیمت گلکسی A04 سامسونگ

طبق اطلاعاتی که در بالا به دست آوردید، به نظر شما قیمت گلکسی A04 سامسونگ چقدر است؟ اصلاً فکر می‌کنید این ویژگی‌ها چقدر ارزش دارند و گوشی گلکسی A04 سامسونگ چقدر می‌ارزد؟ این گوشی در تاریخ 24 اوت 2022 (2 شهریور 1401) معرفی شد.

قیمت گلکسی A04 سامسونگ در زمان نگارش این مقاله از 3,720,000 تا 4,380,000 تومان است.

بررسی گلکسی A04 سامسونگ

بررسی Galaxy A04

سخن نهایی

گوشی سامسونگ گلکسی A04 یکی از محصولات مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی این برند است که می‌تواند برای کارهای عادی و روزمره پاسخگوی نیازهای شما باشد. ما در این مقاله به بررسی گلکسی A04 سامسونگ پرداختیم و این گوشی را از تمامی جوانب موردبررسی قرار دادیم. همان‌طور که مشاهده کردید، بر اساس این اطلاعات، به نظر شما خرید گوشی گلکسی A04 سامسونگ ارزش دارد؟

سؤالات متداول

گوشی سامسونگ گلکسی A04 ارزش خرید دارد؟

گوشی گلکسی A04 سامسونگ یکی از اسمارت‌فون‌های مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی موجود در بازار است که می‌تواند برای کارهای روزمره مناسب باشد. ازاین‌رو، اگر توانایی پرداخت هزینه‌های زیاد برای خرید گوشی‌های گران‌قیمت را ندارید و می‌خواهید از این گوشی برای کارهای معمولی استفاده کنید، می‌توان گفت که گلکسی A04 سامسونگ گزینه مناسبی است.

عملکرد باتری گوشی گلکسی A04 سامسونگ چگونه است؟

سامسونگ یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت در گوشی گلکسی A04 تعبیه کرده است است که متأسفانه از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل هم اگرچه این اسمارت‌فون عملکرد شارژدهی مناسبی دارد، اما برای شارژ کردن باید زمان زیادی بگذارید.

بیشتر بخوانید:

منبع: online-sciences

نظر شما درباره بررسی گلکسی A04 سامسونگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو