اخطار به 2 پلتفرم ایرانی بخاطر دخالت در قیمت مسکن

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/23

12:41


ساعدنیوز: رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا گفت: دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند.

اخطار به 2 پلتفرم ایرانی بخاطر دخالت در قیمت مسکن

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایرنا، سردار علی نوروزی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: برابر قانون نظام صنفی اتحادیه موظف است واحدهای صنفی دایر شده غیرمجاز را شناسایی کنند تا پلیس با آنها برخورد کند. هزار و 180 نامه برای اعمال قانون برای بنگاه‌ها به پلیس اماکن ارسال شد و حدوداً از هزار و 180 مورد 804 واحد صنفی اعمال قانون شده و 475 واحد صنفی دیگر یا مجوز گرفته‌اند و یا نامه جلوگیری از پلمب آورده‌اند. در تهران حدوداً 11 هزار مشاور املاک دارای مجوز داریم.

نوروزی افزود: در رابطه با کسب‌وکارهایی که در تعیین قیمت مسکن فعالیت می‌کنند دو پلتفرم را شناسایی کردیم که بیشترین دخالت را در بالا بردن قیمت مسکن داشتند و با همکاری وزارت صمت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی آنها را شناسایی کردیم و برای آخرین بار اخطار جدی به این دو پلتفرم داده شد.

وی افزود: مشاورین املاک بالاترین درخواست برای گرفتن مجوز را دارند که مسئله‌ای مورد بررسی است. این پلتفرم‌ها باید تا ابتدای مهر به درگاهی که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده متصل شوند و در غیر این صورت اعمال قانون می‌شوند.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا ادامه داد: باید ضوابطی تعیین شود تا افراد متخصص وارد این حوزه شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو