شکار جدید جیمز وب؛ احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر

منبع: تکراتو

3

1402/6/23

14:32


تلسکوپ فضای جیمزوب ناسا اخیراً موفق به کشف بزرگی شده که احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر را به شدت افزایش داده است.

شکار جدید جیمز وب؛ احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر

تلسکوپ فضای جیمزوب ناسا اخیراً موفق به کشف بزرگی شده که احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر را به شدت افزایش داده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب در آخرین کشف خود از احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر خبر داده است. این تلسکوپ پیشرفته تصویری از یک سیاره‌ای فراخورشیدی به نام K2-18 b به ثبت رسانده است که تنها 120 سال نوری به زمین فاصله دارد. در شرح مشخصات این سیاره عظیم گفته شده که احتمالاً اقیانوسی از آب در آن نیز وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: کشف یک سیاره مشابه زمین در فاصله 37 میلیارد کیلومتری از خورشید

احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر وجود دارد

تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا تصویری جذاب از سیاره‌ای فراخورشیدی به نام K2-18 b ثبت کرده است. این سیاره می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای جستجوی شواهد حیات باشد و احتمالاً میزبان اقیانوسی از آب است.

سیاره فراخورشیدی K2-18 b که شبیه به یک گوی قرمز کوچک در فضای تاریک فضا به‌چشم می‌خورد، به‌نظر می‌رسد که به‌صورت بالقوه قابلیت سکونت داشته باشد و محققان در جستجوی احتمال وجود حیات در آن هستند. حالا جیمز وب به محققان کمک می‌کند تا این سیاره را با دقت بیشتری بررسی کنند.

احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر وجود دارد

سیاره فراخورشیدی K2-18 b طی سال‌های گذشته توجه محققان و اخترشناسان را به خود جلب کرده است و آن‌ها می‌‌گویند شواهدی از حیات در آن دیده می‌شود. این سیاره شگفت‌انگیز حالا مورد بررسی تلسکوپ فضایی جیمز‌ وب قرار گرفته و ممکن است با تصاویری که از آن به ثبت می‌رساند، اطلاعات جدیدی در اختیار محققان گیرد.

هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست آیا علائمی از حیات روی این سیاره وجود دارد یا خیر. اما با توجه به بررسی‌هایی که تاکنون در مورد این سیاره‌ فراخورشیدی انجام شده است، ظاهراً علائمی از حیات در آن دیده می‌شود. جیمز وب تصویری از این سیاره ثبت کرده که ممکن است تأیید کند در سیاره مذکور اقیانوس آبی قرار دارد.

احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر وجود دارد

سیاره فراخورشیدی K2-18 b نام خود را از ستاره میزبان K2-18 گرفته است که در حدود ۱۲۰ سال نوری از ما فاصله دارد. این فاصله از نظر فضایی چندان دور نیست. اگر محققان بتوانند وجود آب را در این سیاره به تأیید برسانند، شرایط بررسی آن متفاوت خواهد بود و این موضوع دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

اگر در این سیاره خورشیدی واقعاً اقیانوسی قرار داشته باشد، این سیاره فراخورشیدی جزو دسته سیاره‌های Hycean قرار می‌گیرد که در آن‌ها آب و هیدروژن وجود دارد. اخترشناسان دانشگاه کمبریج سیاره‌های Hycean را درواقع یک کلاس جدید از سیاره‌های قابل سکونت می‌دانند و این نام را از سال ۲۰۲۱ برای چنین سیاره‌هایی انتخاب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احتمال وجود حیات در سیاره‌ای غول‌پیکر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو