جام ملت‌های آسیا؛ علیرضا فغانی به عنوان نماینده استرالیا انتخاب شد

منبع: ساعد نیوز

3

1402/6/23

20:45


ساعدنیوز: (AFC) اسامی داوران حاضر در دوره آتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد.

جام ملت‌های آسیا؛ علیرضا فغانی به عنوان نماینده استرالیا انتخاب شد

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، اسامی داوران حاضر در جام ملت‌های آسیا 2023 که کمتر از 4 ماه دیگر در کشور قطر برگزار می‌شود، اعلام شد. 74 داور در این دوره از رقابت‌ها حضور دارند که عددی بی‌سابقه است. سایت (AFC) در این‌باره نوشته است: «35 داور به همراه 39 کمک داور، شامل دو داور استندبای (رزرو) برای هر جایگاه از 18 کشور بر مبنای مهارت در مدیریت بازی، دانش فنی، آمادگی فیزیکی و عملکردی که در سطح قاره‌ای و جهانی از خود نشان داده‌اند، انتخاب شده‌اند. همچنین برای اولین‌بار، همه دیدار‌های جام ملت‌های آسیا با سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) برگزار خواهد شد».

علیرضا فغانی که سابقه 2 دوره حضور در جام ملت‌های آسیا و قضاوت در فینال این رقابت‌ها را دارد، این‌بار طبق اعلام (AFC) به عنوان نماینده استرالیا در جام ملت‌های آسیا حاضر است. فغانی که سابقه 3 دوره حضور در جام جهانی و تجربه 2 دوره سوت زدن در این رقابت‌ها را دارد و رده‌بندی جام جهانی 2018 روسیه بین دو تیم انگلیس و بلژیک را هم سوت زده، در کنار عبدالرحمان قطری از داوران باتجربه این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود.

از اولین حضور بنیادی‌فر تا اولین حضور زنان

در لیست اعلام شده از سوی (AFC) نام 3 داور دیگر از کشورمان هم به‌چشم می‌خورد. موعود بنیادی‌فر به همراه دو کمک خود سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم هم در جام ملت‌های آسیا حاضر هستند. بنیادی‌فر و کمک‌هایش، برای اولین‌بار است که فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را پیدا کرده‌اند.

در جام جهانی 2022 قطر برای اولین‌بار از داوران زن برای قضاوت بازی‌های مردان استفاده شد و (AFC) هم تصیم گرفته برای اولین‌بار در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، از حضور داوران زن برای قضاوت بازی‌ها هم بهره ببرد. کاترین مارگارت جیسویز از استرالیا و یوشیمی یاماشیتا از ژاپن به‌عنوان داور و کیونگ‌مین کیم از کره‌جنوبی، به همراه ماکوتو بوزونو و نائومی تشیروگی از ژاپن به‌عنوان کمک داوران زن در قطر حاضر خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو