چگونه تا ۱۰۰ سال عمر کنیم؟

منبع: فوت و فن

6

1402/6/24

00:04


زندگی به مدت طولانی و سالم در برترین دلخواه‌های بسیاری از افراد است. اما چگونه می‌توان به آنجا رسید؟

چگونه تا ۱۰۰ سال عمر کنیم؟

زندگی به مدت طولانی و سالم از برترین دلخواه‌های بسیاری از افراد است. اما چگونه می‌توان به آنجا رسید؟

نویسنده‌ی کتاب “دان بوئتنر” تصمیم گرفت مستقیماً به منابع مراجعه کند. با همکاری “نشریه ملی جغرافیایی” و “مؤسسه ملی پیری”، مناطقی را که مردم در آنجا بیشترین عمر و سلامتی را دارند مانند ساردینیای ایتالیا، اوکیناوا ژاپن و لوما لیندا کالیفرنیا شناسایی کرد.

آنها این مناطق را “مناطق آبی” نامیدند، سپس به کشف اشتراکاتی که این جوامع دارند پرداختند. به عنوان مثال، مردم در مناطق آبی طول روز به طور طبیعی فعال هستند، ارتباطات معناداری در جامعه‌شان دارند و احساس هدف دارند.

اما رژیم غذایی‌شان نیز ویژگی‌های مشترکی دارد که در کتاب او با عنوان “آشپزخانه مناطق آبی” توضیح داده شده است. در ادامه چند راه برای اجرای رژیم غذایی بلندمدت آنها به منظور حفظ سلامتی‌تان آورده شده است:

1. از لوبیا استفاده کنید. مردم در مناطق آبی به طور منظم از لوبیا‌ها استفاده می‌کنند – حداقل نیم فنجان در روز. لوبیا‌ها (مانند لوبیا سیاه، نخود و لوبیای سفید) منبع ارزان قیمتی از پروتئین گیاهی هستند و با فیبر اشباع هستند، یک عنصر مغذی که به کاهش خطر بیماری‌ها و حفظ سلامتی روده کمک می‌کند.

2. سبزیجات خانواده‌ی پیچشی را وارد رژیم غذایی‌تان کنید. بروکلی، کلم و کاهو همه دارای ترکیبات طبیعی‌اند که برای قلب شما مفید هستند و به پیشگیری از برخی از انواع سرطان کمک می‌کنند.

3. از مغز‌ها به عنوان میان‌وعده استفاده کنید. صد ساله‌های مناطق آبی حدود ۲ اونس مغز را در روز می‌خورند – تقریباً دو دسته کوچک. شما می‌توانید نوع مغزی که مصرف می‌کنید را تغییر دهید (مانند پسته، گردو و بادام) تا از طیف مزایای مختلف بهره‌برید. غنی‌ترین منبع اقتصادی از میان‌وعده‌ها می‌تواند بادام زمینی باشد.

4. اصلی‌ترین نوشیدنی‌تان آب باشد. هرچند مردم در مناطق آبی نیز نوشیدنی‌هایی مانند چای و قهوه می‌نوشند، اکثر اقتصاد آبی‌تان باید از آب تأمین شود. نوشیدنی‌هایی مانند نوشابه اصلی‌ترین منبع قند اضافی برای بیشتر بزرگان هستند – و اغلب نوشیدنی‌های شیرین خالی از مواد مغذی دیگری هستند. اگرچه شراب قرمز در برخی از مناطق آبی محبوب است، نویسندگان توجه دارند که اگر قبلاً مصرف نمی‌کنید، نباید شروع کنید.

5. کمتر قند مصرف کنید. مردم در مناطق آبی فقط یک پنجم قند اضافی‌ای را که ما در امریکای شمالی مصرف می‌کنیم، می‌خورند. به جای مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های شیرین در طول روز، آنها تمایل دارند قند را “به شیوه قصدی” برای مناسبت‌های ویژه مصرف کنند.

6. وعده‌های غذایی بدون گوشت بیشتری تهیه کنید. در مناطق آبی، گوشت مرکز وعده نیست. اغلب بیشتر به عنوان پیش غذا یا یک راه برای افزایش طعم در دستورهای غذایی استفاده می‌شود. وعده‌های غذایی‌شان اغلب بر پایه‌ی گیاهی هستند و لوبیا‌ها اغلب منبع اصلی پروتئین هستند (یا توفو در اوکیناوا ژاپن).

7. از قدردانی و همراهی عزیزان هنگام ناهار یا شام لذت ببرید. یک لحظه برای قدردانی قبل از وعده‌های غذایی و بهترین حالت از شام یا ناهارتان را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو