بهترین مکمل های افزایش طول عمر کدامند؟

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/22

13:03


امروزه در داروخانه‌ها با انواع مختلفی از مکمل‌های غذایی روبرو هستیم که همگی آنها در حفظ سلامت بدن نقش دارند. اما کدامیک از آنها برای بیشتر کردن طول عمر می‌تواند مفید باشد؟ در این مطلب بهترین مکمل برای افزایش طول عمر را بررسی می‌کنیم. همراه ساعدنیوز باشید.

با وجود مشغله‌های بسیار، اغلب افراد به سلامت خود در زندگی کمتر اهمیت می‌دهند. اما برخی دیگر، با توجه به اهمیت سلامت، انتخاب می‌کنند که در سنی که قرار است دچار ضعف و ناتوانی شوند، بهتر از هر زمان دیگری پرانرژی و سالم باشند. این افراد در پی داشتن عمر طولانی‌تری همراه با سلامتی بهتر هستند. امروزه تعداد زیادی از افراد به دنبال افزایش طول عمر خود هستند.

نقش تغذیه و سبک زندگی در افزایش طول عمر


تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی و کنار گذاشتن الکل و سیگار، عوامل مهمی هستند که به طور قطعی می‌توانند باعث افزایش طول عمر شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعامل اجتماعی، خواب کافی و فعالیت بدنی، تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شناختی و سلامت کلی مغز دارند. رعایت یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند روند برخی از تغییرات مرتبط با پیری را کاهش دهد، با کاهش التهاب و تأثیر مثبت بر سلامت متابولیک. برخی از غذاهایی که باید مصرف شوند شامل ماهی‌های حاوی امگا 3، چربی‌های سالم و غذاهایی با فیبر بالا مانند غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها هستند؛ که همگی در کاهش التهاب در بدن نقش مهمی دارند.

بهترین مکمل های افزایش طول عمر


  • کو آنزیم کیوتن: کوآنزیم کیوتن یک ترکیب محلول در چربی است که در اعضای مختلف بدن مانند قلب، کلیه‌ها، کبد و پانکراس حضور دارد. سطوح کوآنزیم کیوتن ممکن است به دلیل عوامل مختلفی کاهش یابد، از جمله سن، بیماری‌های میتوکندری و مصرف استاتین‌ها. استفاده از مکمل کوآنزیم کیوتن می‌تواند در افزایش طول عمر مفید تأثیرگذار باشد، زیرا این مکمل می‌تواند با کاهش سطح نشانگر التهابی اینترلوکین-6 و محافظت در برابر استرس اکسیداتیو، به سلامت قلب و عروق کمک کند.

  • امگا 3: قرص‌های امگا 3 معمولاً حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند EPA و DHA هستند. این قرص‌ها به عنوان مکمل غذایی برای تأمین نیاز بدن به این اسیدهای چرب استفاده می‌شوند. اسیدهای چرب امگا 3 تاثیرات متعددی در سلامتی بدن دارند، از جمله کاهش التهابات، حفظ سلامت قلب و عروق، بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی، حفظ سلامت پوست و غیره. مهم است که قبل از مصرف هر نوع قرص یا مکمل غذایی، با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند بر اساس وضعیت شخصی شما، نیازهایتان را ارزیابی کرده و راهنمایی صحیحی درباره مصرف قرص‌های امگا 3 به شما ارائه دهند، از جمله دوز متناسب و همچنین هرگونه تداخل با داروهای دیگری که شما ممکن است مصرف کنید.

  • مکمل رزوراترول: به عنوان مکمل طول عمر مکمل دیگری که می‌‎توانیم به شما معرفی کنیم، مکمل رزوراترول است. رسوراترول یک پلی فنول است که عمدتا در پوست انگور و انواع توت یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده است که رسوراترول اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد پیری و ضد سرطانی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل رزوراترول نشانگرهای زیستی مرتبط با التهاب را کاهش داده و از این طریق در افزایش طول عمر موثر است.

  • قرص ویتامین B: افزایش سطح هموسیستئین در بدن ممکن است منجر به کاهش ماده خاکستری در مغز شده و ریسک بیماری‌های قلبی، آلزایمر و شکستگی استخوان را افزایش دهد. برای متابولیسم هموسیستئین به درستی، بدن نیاز به مواد مغذی خاصی دارد، از جمله ویتامین B6، B9 (اسید فولیک) و B12. برخی از غذاها و منابع غنی ویتامین‌های مذکور شامل تخم مرغ، ماهی تن، جگر، گوشت بره، حبوبات، برنج قهوه‌ای، سبزیجات با برگ تیره، شیر و ماست هستند. مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها می‌تواند به کاهش سطح هموسیستئین و در نتیجه کاهش خطر سکته مغزی کمک کند. در صورتی که سطح هموسیستئین بالا باشد و نیاز به تنظیم آن وجود داشته باشد، ممکن است پزشک به شما مکمل‌های حاوی ویتامین B6، B12 و اسید فولیک توصیه کند. با این حال، قبل از مصرف هرگونه مکمل یا ماده تغذیه‌ای، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا راهنمایی صحیحی درباره مصرف مکمل‌های ویتامینی برای کنترل سطح هموسیستئین دریافت کنید.

  • پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها: یک مکمل دیگر به عنوان مکمل طول عمر پروبیوتیک می‌تواند باشد. به میکروب‌هایی که در دستگاه گوارش زندگی می‌کنند، میکروبیوتای روده می‌گویند. بر اساس مطالعات می‌توان گفت که وقتی باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش در حد تعادل باشند، طول عمر افزایش خواهد یافت. این باکتری‌ها با تعدیل ایمنی، تنظیم شاخص توده بدن و هموستاز سالم مرتبط هستند. باکتری‌های موجود در روده از پری بیوتیک‌ها تغذیه می‌کنند. پری بیوتیک‌ها نوعی کربوهیدرات هستند که در مواد غذایی مانند تره فرنگی، سیر، پیاز، مارچوبه، کنگر، جو دوسر، گندم، نخود و سویا یافت می‌شوند. رژیم غذایی سرشار از فیبر پری بیوتیک با افزایش اسیدهای چرب مفید مرتبط بوده و خاصیت ضد التهابی به همراه دارد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از فیبر پری بیوتیک است و برای افزایش طول عمر به افراد توصیه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو