عوارض کمبود ویتامین E در بدن

منبع: ساعد نیوز

3

1402/11/27

20:17


ویتامین E یکی از ویتامین ‌های محلول در چربی است. در صورتی که این ویتامین در بدن کم باشد چه اتفاقی می افتد؟ همراه ساعدنیوز باشید.

ویتامین‌ها نقش حیاتی در حفظ سلامتی انسان دارند و یکی از این ویتامین‌ها که اهمیت بسیاری دارد، ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به حفاظت از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک می‌کند. این ویتامین از تخریب سلولی جلوگیری می‌کند و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد. کمبود ویتامین E در بدن می‌تواند به طور مستقیم تأثیرات منفی بر سلامت افراد بگذارد.

کمبود ویتامین E در بدن چه عوارضی دارد؟


  • ضعف عضلانی: ویتامین E برای سیستم عصبی مرکزی ضروری است. ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های اصلی برای بدن است و کمبود آن منجر به استرس اکسیداتیو می شود که می تواند منجر به ضعف عضلانی شود.

  • مشکلات هماهنگی و راه رفتن: کمبود ویتامین E می تواند باعث شود نورون های خاصی به نام نورون های پورکینژ تجزیه شوند و به توانایی آنها در انتقال سیگنال ها آسیب برساند.

  • بی حسی و سوزن سوزن شدن: آسیب به رشته های عصبی می تواند از انتقال صحیح سیگنال ها توسط اعصاب جلوگیری کند و می تواند نوروپاتی محیطی ایجاد کند.

  • زوال بینایی: کمبود ویتامین E می تواند گیرنده های نور در شبکیه و سایر سلول های چشم را ضعیف کند. این می تواند به مرور زمان منجر به از دست دادن بینایی شود.

  • مشکلات سیستم ایمنی: برخی تحقیقات نشان می دهد که کمبود ویتامین E می تواند سلول های ایمنی را مهار کند. افراد مسن تر ممکن است به ویژه در معرض خطر باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو