این ویتامین از ریزش مو جلوگیری می کند

منبع: ساعد نیوز

1

1402/11/22

08:32


در دنیای امروز افراد برای موهای خود اهمیت زیادی قائل هستند و داشتن موهای سالم یک نشانه اصلی زیبایی به شمار می‌رود. در این مطلب ویتامینی که از ریزش موها جلوگیری می کند را بررسی می کنیم. همراه ساعدنیوز باشید.

بسیاری از افراد موهای سالم را نشانه سلامت یا زیبایی می دانند. بنابراین برای جلوگیری از ریزش مو راهکارهای مختلفی به ذهن افراد می رسد. مانند هر قسمت دیگر از بدن موها نیز برای داشتن سلامت و رشد به مواد مغذی مختلفی احتیاج دارند. در حقیقت، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو ارتباط دارند. عوامل متعددی مانند ژن ها (سابقه خانوادگی)، بیماری مانند عدم تعادل هورمونی و اختلالات ایمنی، ضربه عاطفی و موارد دیگر می توانند بر ریزش مو تاثیر بگذارند.

بیوتین چیست؟


بیوتین که به عنوان ویتامین B7 یا گاهی اوقات ویتامین H شناخته می‌شود، یک ویتامین محلول در آب است که متعلق به گروه B-complex است. این ویتامین نقش مهمی در فرآیند‌های متابولیک مختلف (متابولیک: سوخت وساز) در بدن از جمله متابولیسم چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها دارد. بیوتین همچنین برای سلامت پوست، مو و ناخن ضروری است.

تاثیر بیوتین بر رشد مو


بیوتین که به عنوان ویتامین H نیز شناخته می شود که در زبان آلمانی به معنی “مو و پوست” است. برخی از دانشمندان و متخصصان پوست معتقدند که مصرف آن می تواند زیرساخت های کراتین را بهبود بخشد. کراتین پروتئینی است که مو، پوست و ناخن ها از آن تشکیل شده است. این ویتامین با افزایش سرعت رشد فولیکول ها همراه با تولید کراتین که بر مو، پوست و ناخن ها تأثیر می گذارد، نقش مهمی در سلامت موها ایفا می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو